20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    jbh

Multitasken aanzetten op 3G met OS4 (geen jailbreak)?

Ik heb even wat rondgezocht, maar veel antwoorden wijzen de kant op van gejailbreakte iPhones.
    En dat is niet wat ik zoek.

Heb mijn iPhone 3G (niet gejailbreakt) van OS4 voorzien hetgeen aanvankelijk niet goed ging,
    maar op een of andere miraculeuze wijze toch wel blijkt te werken.
    En bovendien geen merkbare vertragingen oplevert.

Ik kan mappen aanmaken en dergelijke, maar multitasken (2x home button) werkt niet. Vreemd!
    Probeer in instellingen te zoeken, maar kan niks vinden.

Iemand enig idee hoe ik multitasken voor elkaar krijg?

Bijdrager
    Koetjesreep

Dat gaat niet met een 3G

Bijdrager
    jbh

Da’s fijn… NOT!:-(

Bijdrager
    Koetjesreep

Wees blij, ik ben blij met mijn iPhone 4, die 3G was zo traag als wat met iOS4. Met multitask had ik hem waarschijnlijk uit het raam gegooid.

Maar dit al had je makkelijk op de Apple site kunnen vinden.
    http://www.apple.com/nl/

Bijdrager
    Elbertox

Deze optie is er bewust uit gelaten omdat de 3G te weinig werkgeheugen heeft om te multitasken. Ik heb ook een 3G gehad en door middel van jailbreak kan je dit wel aanzetten maar je toestel wordt er echt verschrikkelijk traag door, en applicaties zoals tomtom werden automatisch afgesloten omdat teveel geheugen vraagt.
    Het is leuk om het eens te zien, maar na 2 dagen zal je het wel snel terug afzetten:)

Bijdrager
    Thijs van Tol

Natuurlijk is dat niet fijn, maar je zal je er bij neer moeten leggen.
    Technieken veranderen en hardware ook.
    Maar over deze informatie wordt overigens helemaal niet geheimzinnig gedaan, dus vraag me af waarom jij dit niet wist?

Bijdrager
    stavos

Thijs, er zijn ook heel veel opties in het besturingssysteem van je Mac en iPhone waar niet geheimzinnig over gedaan wordt. Betekent dat dan dat jij ALLE opties kent? Anders slaat je laatste opmerking ook nergens op.

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik ken ze allemaal wel ja.
    Zoveel opties heeft het nu ook weer niet, dat je na tig jaar het nog niet kent. En de opties van de iPhone natuurlijk ook, dat er al helemaal niet veel.
    Maar dit is ook in het nieuws en dergelijke geweest. Dus zijn opmerking slaat wel degelijk ergens op.
    Totaal overbodige opmerking dus en alleen maar een steek richting Thijs.

http://www.apple.com/nl/iphone/softwareupdate/

Helemaal onder aan staat dat niet alles met elke apparaat werkt.

Bijdrager
    stavos

Knap als je echt alle opties in het besturingssysteem kent (iPhone kan ik nog inkomen, MacOSX lijkt me toch iets uitgebreider..).
    Dat “tig jaar” lijkt me alleen een beetje overdreven, met een leeftijd van 24. Of ben jij in de kleuterklas al begonnen met je eerste Apple?

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik ben ook knap.
    Een besturingssysteem is niets meer dan een besturingssysteem. Zoveel opties zijn dat ook weer niet. Maar dat is een hele andere discussie. En ik vind tig jaar ook al 5.

Zal ik nog een mooie functie tevoorschijn toveren voor je?

Appeltje -> Zet uit -> Zet uit.

Bijdrager
    Thijs van Tol
    stavos op 13 augustus 2010

Thijs, er zijn ook heel veel opties in het besturingssysteem van je Mac en iPhone waar niet geheimzinnig over gedaan wordt. Betekent dat dan dat jij ALLE opties kent?

Je reactie slaat kant noch wal…
    De meest besproken nieuwe functionaliteit van het nieuwe iOS was multi-tasking, waarbij expliciet werd aangegeven dat deze niet zou werken op op een 3G.
    (En ja ik ken inderdaad alle functies van mijn Mac OS X (snow leopard) en van het iOS)

Bijdrager
    Thijs van Tol
    stavos op 13 augustus 2010

Knap als je echt alle opties in het besturingssysteem kent (iPhone kan ik nog inkomen, MacOSX lijkt me toch iets uitgebreider..)

Indien je elke dag werkt op een Mac, dan ken je onderhand alle functies wel. daarnaast is het ontdekken van deze nieuwe functies juist erg leuk.
    Dit wil overigens niet zeggen dat ik ze na het ontdekken ook allemaal blijf gebruiken.

Maar nogmaals begrijp ik niet waarom je mij en koetjesreep zo probeert aan te vallen als ik gewoon een vraag stel.

Bijdrager
    Oppie
    jbh op 13 augustus 2010

Da’s fijn… NOT!:-(

Hoezo? Doet ie het nou dan in één keer niet meer goed? Werkt ie nog maar voor de helft of zo?!

Bijdrager
    stavos

Zo he!! Ik heb het genoegen om hier kennis te maken met 2 experts!:eek: Ik ben geen expert, dus alle opmerkingen die ik nu kan gaan maken om jullie kennis te testen, zullen waarschijnlijk niet veel nut hebben. En daarbij kan ik het van een afstand toch niet controleren.

Multitasken zal ongetwijfeld de meest besproken functie geweest zijn, maar TS zou natuurlijk zomaar het nieuws niet gevolgd kunnen hebben. Of de verkeerde informatie over de functie op internet gevonden hebben en vraagt het hier na. Tuurlijk, Google levert snel antwoord op dit soort vragen. Maar een forum is om vragen te stellen.

Bijdrager
    iDephazer

Je kan het wel aanzetten, maar dan moet je wel je iphone jailbreaken. Zie:

jailbreak over een jailbreak heenzetten

Bijdrager
    iDephazer

En trouwens, je 3G op iOS 4 wordt er niet tragen van als je multitasking en wallpaper enzo aanzet

Bijdrager
    Koetjesreep

Klopt, totdat je het gebruikt. Sowieso was mijn ervaring met iOS4 en de 3g niet zo’n succes.

Bijdrager
    Maverick9898

De functies van een iOS4.0 is best wel beperkt (ik bedoel dan kaal dus zonder apps). Het is in feite de standaard apps plus de instellingen veranderen. Meer niet:P. Dus het is niet zo gek dat mensen alle functies kennen. Van OSX is het wat ingewikkelder, maar ook daarvan zijn heel veel standaardfuncties algemeen bekend. Maar het geeft niet dat de TS het niet weet. Wij zijn er toch voor om hem te helpen? Als je vraagt ben je slim! Als ie het niet had gevraagd, had ie het nog niet geweten!

Bijdrager
    Koetjesreep

Je hebt vragen, luie mensen en domme vragen.
    Domme vragen zijn vragen die je gewoon op kunt zoeken.
    Zoals, hoe laat begint mijn wiskunde les -> kan je opzoeken.

Ik zou de TS niet dom willen noemen, maar lui.
    Google + 10 seconden en hij had het antwoord al!

Sleutelbeheerder
    Night

Ik denk dat dit topic wel voldoende beantwoord is. Ik sluit me bij één ding van Koetjesreep aan: TS had e.e.a inderdaad in 10 seconden ook al op Google kunnen vinde. Om verder moddergooien te voorkomen sluit ik het topic hierbij af.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.