11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Macadamian

Multimedia centraal beschikbaar: wat heb ik nodig?

Doel:
    alle audio EN video kunnen benaderen en afspelen via hifi en/of TV zonder dat er een computer aanstaat.

Beschikbare apparatuur:
    Iphone 4, Ipod touch, Ipad, Macbook pro, Dell windows laptop, Synology NAS

Probleem:
    ik kom er maar niet achter wat ik nodig heb om eea in een keer goed te regelen, alles wat ik tegenkom zijn vooral deeloplossingen: of audio, of video.

Mijn vraag:
    Wat is de set up die ik nodig heb voor bovenstaande?

Ik hoor ’t graag!

Wilfred

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb een Mac Mini altijd aan staan, waar al m’n video en audio op staat. Daar heb ik dan Plex (maar XBMC of Boxee werkt ook uitstekend) op staan om alles met de Apple Remote te kunnen bedienen.

Als je de audio en video op je hifi/TV wilt hebben zónder dat je computer aan staat, dan blijven er denk ik maar 2 opties over (in jouw geval); zet alle audio en video op je iPod Touch, of koop een NAS schijf.:-)

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    Macadamian

…en een 1e generatie Apple TV met ATV flash oid erop? Of mis ik dan essentiele dingen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb ’t geprobeerd met een 1e generatie ATV die ik had; had ‘m geflashed zodat ik er nog wat meer opties op had e.d., maar het kán wel werken. Het is maar net wat voor video je hebt, aangezien de ATV standaard geen avi’s e.d. kan lezen.

Overigens heeft zo’n 1e generatie ATV maar een 160GB HD, wat niet bijzonder veel is voor een verzameling films en muziek, maar dat moet je voor jezelf even bekijken denk ik:)

Bijdrager
    Pieterr

Heb je een TV met UPnP (DLNA) support?

Bijdrager
    chonazz

Een Apple tv + een Airport extreme met externe hd lijkt mij de geschikte oplossing. Het probleem met de Apple tv is idd dat hij geen andere formaten afspeelt. Na een boel knoeiwerk met ATV Flash heb ik besloten om alle films en tv series gewoon om te zetten naar een formaat dat alle Apple producten afspelen, het is even werk maar dan heb je ook wat.

In iTunes heb ik nu alles keurig met cover en inhoud, synced fantastisch met m’n Apple Tv. Als ik een nieuwe film of aflevering binnen heb trek ik deze gelijk door visualhub, wordt automatisch in iTunes gezet, nog even metataggen met video drive en klaar.

Geen kwaliteitsverlies, geen gezeik met formaten die wel en niet werken… Ik heb alles op een externe hd, die aan m’n iMac hangt) staan, maar je kan het net zo goed op een externe hd aan een airport extreme zetten.

Het is een hoop werk, maar dan heb je wel wat…

[edit] Apple Tv heeft idd maar 160gb hd, maar daar kan je zelf heel makkelijk iets aan doen… [/edit]
    Jonas

Bijdrager
    KarelWillem

Apple TV heeft helemaal géén HD, als je er nu één gaat halen van de nieuwste soort.

Bijdrager
    KarelWillem
    Macadamian op 01 november 2010

…alle audio EN video kunnen benaderen en afspelen via hifi en/of TV zonder dat er een computer aanstaat….

Ik heb een Samsung TV uit de LE serie + een Samsung Home Cinema set. Deze twee vinden elkaar heel aardig en werken perfect samen.

Muziek, foto en films op een HD, aansluiten aan de TV met USB en hoppa: there you have it.

De TV leest vrijwel alles. Niets converteren dus.

Mijn enige hobbeltje is nog de bereikbaarheid van de HD aan de TV.
    Wegens maar één USB-aansluiting, is het óf de harddisk aan de Time Capsule waardoor ik er dingen op kan zetten, óf aan de TV waardoor je je media kan bekijken.
    Ik moet dus wisselen.

Bijdrager
    vTroost_

Je kan ook een mediaplayer kopen. Popcorn Hour, Mede8er, Xtreamer, Dune etc.

Bijdrager
    KarelWillem

Een Xtreamer met harddisk is inderdaad goede oplossing.
    Ben je voor 1Tb + Xtreamer voor minder dan 200 euro klaar.

Bijdrager
    Macadamian

Ik heb een synology NAS staan, icm een geflashte Apple tv; is dat een fasoenlijke combi voor audio en video? In ieder geval met meer dan genoeg schijfruimte…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.