14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Ra

Multikabel aansluiten / IP adres

Ik heb van Multikabel een Motorola modem gekregen met alleen een handleiding voor windows.
    Nu weet ik dat het redelijk eenvoudig moet zijn met mijn PB G4 om contact te maken maar mij lukt het niet!

Het probleem is dat ik constant een 192.168.x.x IP adres krijg en dit moet volgens Multikabel een 10.0.1.x adres zijn.

Wie o wie kan mij helpen Multikabel aan te sluiten of het IP adres te veranderen?
    Ik ben overigens ook in het bezit van een AirPort Extreme base station maar deze zit er nog niet tussen.

Bijvoorbaat dank!

Ra:?

Bijdrager
    macqintosh

Staat je netwerk wel op automatisch ip krijgen via dhcp?

Bijdrager
    Ra

Yep, deze staat op automatisch DHCP.
    Deze heb ik al meerdere malen opnieuw ge’leased’ maar geen 10.0.1.x adres.

Bijdrager
    fredmatrack

Kan je het IP dat verschijnt bij Router niet ingeven in je browser? Meestal kom je dan op de setup uit en dan kan je verder zoals in de documentatie.

Bijdrager
    maura

Bij multikabel werkte het bij mij altijd als ik even alle stekkers eruit trok om het er na een minuutje weer in te steken.

Bijdrager
    t-kom

je probeert hem tog wel eerst te doen zonder router of iets dergelijks aan te sluiten
    na de instalatie kun je de router weer aan sluiten.
    bij heraan sluiten router eerst stroom op modem dan de router aan de stroom.
    ik werk hier ook via multikabel

Bijdrager
    Ra

Alles herstart in de juiste volgorde en het IP adres dat de PB krijgt van de modem in m’n browser geplakt (192.168.100.2) maar helaas. De modem is dan IP 192.168.100.1 deze heb ik ook gecontact zonder resultaat.

M’n router (AirPort) zit er nog niet tussen b.t.w.

:(

Moderator
    Night

en als je in de browser 10.0.1.1 intypt?

Je kunt ook bij Google eens zoeken op Motorola + [typenummer] + manual

Bijdrager
    Ra

Helaas nog niets!

Ik krijg van de Motorola SBV5121E het IP adres 192.168.100.2
    Nog geen Motorola handleiding kunnen vinden via Google of de Motorola website alleen een data-sheet.

Ik moet toch op één of andere manier een 10.0.1.1 adres kunnen krijgen via de modem (ook in browser getyped)?
    De modem heb ik nog ‘ge-pinged’ via de Terminal en deze wordt wél gezien.
    En zoals in de meest gestelde vragen staat ook geprobeerd via http://autoreg.quicknet.nl contact te maken.

Op dit moment gebruik ik ‘beperkt’ internet via de buren… :innocent:

Ra

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat ik me afvraag is waarom je persé een 10.0.1.x-adres moet hebben. Zowel de 10.0.1.x-serie als de 192.168.x.x-serie zijn bedoeld voor lokale netwerken, en het zou het (voor zover ik weet) gewoon moeten doen ongeacht het specifieke adres — zeker wanneer het modem zelf die adressen uitdeelt.

Moderator
    Night

[link]

Ik geloof dat je je ook moet aanmelden. Kijk anders eens op de volgende website:
    [link]

Bijdrager
    Ra

Ja, volgens de Multikabel helpdesk moet de modem een 10.0.1.2 adres geven maar de modem was niet te zien in het netwerk van Multikabel.

Nu moet ik volgens hen de juiste contactdoos hebben war het signaal binnenkomt maar deze heb ik nog niet gevonden. Woon hier net een week. In de electrakast heb ik ‘m niet kunnen vinden en in de woonkamer zitten 2 contactdozen…

Ik ga nog even op de Multikabel website kijken!

Ra

Bijdrager
    Ra

Allen,

Ontzettend bedankt!

Multikabel heeft mij online gezet.
    Mijn gegevens waren nog niet verwerkt!!!

Laterzzz!

Ra

Bijdrager
    t-kom

ik ben blij dat je geholpen bent al is het niet door ons ik wens je veel plezier bij
    multikabel i.m.o. een hele goede provider bijna nooit downtime laatste keer was 2 jaar geleden.
    en zeer constanten snelheden met een goede helpdesk, die ook nog wat van mac wetten (naar het schijnt).

groetjes Bart

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.