14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Im

Muispad Macbook Pro komt los

Hoi,

De buispad van mijn Macbook Pro 2013 (13inch) reageerde al een poosje niet meer zo accuraat (klikken kon alleen nog onder in de muispad), maar sinds twee weken is de pad langzaam scheef gaan staan en steekt hij als een klein skischansje half omhoog uit.

Ik heb langs de randen wat doorzichtig plakband gedaan, om te voorkomen dat er vuil in komt en werk nu met een losse muis. Heeft iemand tips om dit zelf te herstellen? En kan het kwaad als dit loszit, of is het met een aparte muis geen probleem verder?

Alvast bedankt!Buispad macbook pro kapot

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Im.
    Bijdrager
    Dorkiban

Hi, het eerste waar ik aan moest denken was dat je batterij misschien aan het uitzetten was en de trackpad naar buiten duwt. Als dat zo is, lijkt me het wel raadzaam om deze te laten vervangen. dat kan gevaarlijk zijn. Als dit het niet is, dan zie ik verder niet zo veel andere oorzaken, en de trackpad zal er wel eens helemaal mee ophouden.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Tips om het zelf te herstellen:

loose trackpad repair

Wel de moeite waard om te checken of het toch niet de batterij is die hem omhoogdrukt, zoals Dorkiban zegt.

Bijdrager
    pruus

Ik zou siliconenhoes gebruiken ipv plakband. Dit ziet er niet uit… inderdaad. Check de batterij, die zit onder de trackpad. En uitzetten=vervangen.

Bijdrager
    Shmoo

Man man man man… stel je voor dat zoiets zou gebeuren omdat je te gierig bent om de batterij op tijd te laten vervangen, en een laptop als desktop bent gaan gebruiken terwijl het ding continue aan de stroom hangt.

Bijdrager
    McPim

Uiteraard is dit een opzwellende batterij! Onmiddellijk (laten*) vervangen, ik zou dit ding niet eens meer in huis willen hebben. NIET MEER OPLADEN!

(* laten doen want die zijn verlijmd, zeker in deze staat niet zelf aan klussen)

Bijdrager
    TheBigZ

Nog een plusje voor: check de batterij.

Bijdrager
    Jasperduck78

<p class=”cite”>McPim op 30 januari 2020 om 18:23</p>
    Uiteraard is dit een opzwellende batterij! Onmiddellijk (laten*) vervangen, ik zou dit ding niet eens meer in huis willen hebben. NIET MEER OPLADEN!

(* laten doen want die zijn verlijmd, zeker in deze staat niet zelf aan klussen)

Zeker niet meer opladen of gebruiken lijkt mij i.v.m. brandgevaar! Z.s.m. de batterij of MacBook zelf vervangen.

Bijdrager
    GoeieDag

Muismat, trackpad, muispad

Bijdrager
    McPim

Im op 30 januari 2020 om 16:15
    De buispad …

..maar dat zal wel een typfout zijn (dat is typfout niet trouwens en typefout mag ook alleen tiepfout is fout). Zonder gekheid @lm, misschien wel aardig als je nog even van je laat horen.

Bijdrager
    Im

Super bedankt voor het meedenken allemaal! (en de esthetische tips @pruus, haha)

Aangezien de Mac het ook al niet meer deed zonder de lader (hij valt gewoon helemaal uit dan), denk ik inderdaad dat jullie gelijk hebben over de batterij! Die ga ik er z.s.m. uit laten halen nu ik dit zo lees.. ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜…๐Ÿ’ฅ

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door Im.
    Bijdrager
    McPim

Verstandig ๐Ÿ˜Š

Bijdrager
    Im

Jullie hadden gelijk!

Hij stond zo bol dat hij al uit een van zijn schroefjes was geknapt aan de binnenkant, dus heb hem er maar zelf uitgehaald alvast. ๐Ÿ˜ณBatterij macbook opgeblazen

Bijdrager
    McPim

Ik zou ‘m even buiten leggen vannacht ๐Ÿ˜ท.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.