12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Sixer

Muiskliks af en toe verloren?

Hoihoi,

Heeft iemand van jullie wel ‘ns last van “lost mouseclicks” ?

Hiermee bedoel ik te zeggen dat af en toe een muisklik niets
    uithaalt, ookal reageert (bijvoorbeeld) het sluit-knopje wel
    door van kleur te veranderen als de mouse pointer erover-
    heen gaat.

Ik heb dit nu steeds vaker: iTunes negeert m’n muis totdat ik
    hem een paar keer vergroot of verklein (dat werkt dan weer
    wel), de Teletekst Browser negeert m’n kliks op pagina-
    nummers, etc. Het verplaatsen of vergroten van een venster
    werkt wel altijd. Ook keystrokes werken prima (bijvoorbeeld
    command-rechts om in iTunes van track te veranderen).

Zou dit een driverprobleem zijn ? (M$ IntelliPoint)
    of een OS X prob ?

Cheers,

Joris W.

Bijdrager
    Rini

Zal wel een ms probleem zijn. Zelf nog geen last van gehad. gebruik een logitech muis btw.

Moderator
    Strifer

Ik geloof dat ik dergelijke dingen ook wel ’s in het systeem heb… alles standaard. Gebeurd wel ’s in Safari of iTunes. iMac met standaard muis :-). Ik heb altijd het idee dat ik dan fout klik ofzo..:p

Bijdrager
    ParadoX

Jah ik heb hier ook heel af en toe wel eens last van, maar je klikt vanzelf nogmaals.

Bijdrager
    bassbug

Ik heb meer het idee dat het komt omdat er de nodige ‘snappiness’ in OS X ontbreekt. Gewoon het gevoel dat er een kleine vertraging is met alles wat je opdraagt…

Voor het gevoel van snappiness moet je maar eens OS 9 opstarten. Dan weet je dat er ontbreekt

Bijdrager
    MacBeer
    ”bassbug”

Ik heb meer het idee dat het komt omdat er de nodige ‘snappiness’ in OS X ontbreekt. Gewoon het gevoel dat er een kleine vertraging is met alles wat je opdraagt…

Voor het gevoel van snappiness moet je maar eens OS 9 opstarten. Dan weet je dat er ontbreekt

yep dat is waar. Maar dit is voor mij geen reden om OSX links te laten liggen. Maar ja, de visuele effecten gaan ten koste van de snappiness

Bijdrager
    bassbug
    ”MacBjorn”

yep dat is waar. Maar dit is voor mij geen reden om OSX links te laten liggen. Maar ja, de visuele effecten gaan ten koste van de snappiness

Tis nog lang niet zover dat zoiets een rol speelt (moet dan wel heel erg zijn…) om van platform te veranderen. Tis natuurlijk wel iets wat direct bijdraagt in het werkplezier

Bijdrager
    spike23

Ik heb vaak zoiets in QuickTime (als er een filmpje aan het afspelen is), als ik op de rode sluitknop klik gebeurd er niets. Als ik een paar keer probeer lukt het wel.

Bijdrager
    stanwillemse

Ook last van, zowel op pb als imac. Soms rete-irritant…

Bijdrager
    bruno

Bij mij komt het door mn Starview KVMswitch…. (SV231USB) En dat is op te lossen door je muis niet te bewegen tijden overschakelen.

Bijdrager
    Aiko

Ik heb het met regelmaat in mijn dock. Die van mij moet automatisch open- en dichtklappen. Als ik – bijvoorbeeld – Safari beroer in de dock en daarna wil ik – bijvoorbeeld – Mail openen, moet ik eerst de dock even in laten klappen en weer uit laten klappen voordat Mail ook daadwerkelijk met een ferme muisklik reageert.

Bijdrager
    klaus

Deze thread is nu al een jaartje oud, maar met os x 10.3.8 heb ik ook ditzelfde probleem, je zou denken dat ze daar al aan gewerkt hebben.

Het valt mij het meeste op als ik aan het browsen ben, dan reageert hij niet als ik de eerste keer klik op een link. Dan moet ik een 2e keer klikken en dan doet hij het wel. os x is idd nog niet zo snappy als pre-os x en … windows.. maar dat vind ik niet zo erg, dat ik soms 2x moet klikken terwijl ik zeker ben dat ik op de link klikte vind ik wel wat ambetanter.

Iemand al een workaround voor dit gevonden, of zijn er mensen die Tiger reeds geprobeerd hebben en mij kunnen verzekeren dat het os in het algemeen snappier is geworden qua gui, en deze verloren clicks niet meer voorkomen? (of valt dit onder de nda..)

Thx

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.