10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    bekendvantv

Muisklik werkt soms niet

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe harde schijf in mijn MacBook geplaatst, ik heb toen mijn systeem teruggezet vanaf een TimeMachine backup. Nu heb ik sinds een paar dagen een erg vervelend probleem. Klikken met de muis werkt soms niet. Het gekke is dat het alleen bij bepaalde handelingen voorkomt. Zo heb ik er vooral veel last van bij het sluiten van een Safari venster, ik ga dan naar de linkerbovenhoek en klik op het kruisje maar er gebeurt niets, hoe vaak ik ook blijf klikken het venster weigert te sluiten, ook als ik probeer te klikken met het trackpad ipv van de muis werkt het niet. Als ik vervolgens even ergens anders heen ga met de aanwijzer en weer terug ga naar het kruisje werkt het ineens wel, wil ik daarna nog een venster sluiten dan herhaalt het proces zich weer.

Nog iets geks is dat het alleen voorkomt in een Safari venster waarin ik al wat gedaan heb, open ik een nieuw venster dan kan ik deze altijd prima sluiten. Andere plekken waar ik wel eens problemen heb met klikken zijn in het dock en in de bookmarksbalk van Safari, op een website zelf bijvoorbeeld heb ik het nog nooit gehad, ook in bijvoorbeeld iTunes werkt alles perfect.

Iemand die dit probleem herkend en/of een oplossing heeft?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    BG

misschien even je permissies herstellen via schijfhulpprogramma, dat wil nog wel eens helpen bij dit soort rare problemen…

Bijdrager
    bekendvantv

Had ik al geprobeerd inderdaad, maar heeft niet geholpen:(

Bijdrager
    carpebios

Ik heb toch altijd goede ervaring met gewoon alles vers installeren, en dan de documenten en mappen terugzetten vanaf mijn TM image.

PS. je onderschrift is wel heel groot. (groter dan je gewone post)

Bijdrager
    bekendvantv

Als ik leopard nu opnieuw installeer en dan de map Joost kopieer naar de verse installatie, worden al mijn programma’s en voorkeuren dan gewoon meegenomen net als bij het terugetten van een TM backup? Want dan probeer ik dat wel.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    bekendvantv
    ”Yaris”

Zie ook Dubbel klikken op mappen werkt niet meer.

Dat probleem had ik tot gisteren maar heb het toen op dezelfde manier opgelost, had mijn vader perongeluk zo gezet in een poging de snelheid van de muisaanwijzer te verhogen.
    Nu heb ik mijn instellingen zo staan:

Lijkt me allemaal oke zo toch?

Heb net trouwens nog even wat gedaan met OnyX, heeft niet geholpen. Probleem is er nog steeds.

Bijdrager
    bekendvantv

Ik ben er al achter wat het probleem is, het heeft toch te maken met de dubbelklik interval.
    Als je binnen deze dubbelklik interval 2 vensters probeert te sluiten ziet hij die 2e als een dubbelklik terwijl het eerste venster al gesloten is, het tweede venster sluit dan niet. Kwestie van even wachten tot je het volgende venster sluit dus. Lijkt me dat dit een bug is in Leopard want echt logisch is het niet.

Bijdrager
    G-Force

Als je denkt dat het een bug is, melden:
    http://radar.apple.com

Bijdrager
    bekendvantv
    ”G-Force”

Als je denkt dat het een bug is, melden:
    http://radar.apple.com

bedankt voor de link, was al aan het zoeken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.