8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Fundamentalist

Muis valt soms uit…..

Ik heb een probleem bij mn Mac mini……..als ik mijn iPod aansluit met de USB 2.0 kabel, valt mijn muis uit….als ik de firewirekabel gebruik heb ik geen problemen……..ook kan ik gewoon een scanner er op aan sluiten……

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Bijdrager
    Kyokushinkai

Ik meen mij te herrinneren ergens gelezen te hebben dat de Mac Mini in feite maar 1 USB aansluiting heeft die in tweeën wordt verdeeld. Wanneer je iPod alle stroom wegzuipt krijgt de muis misschien niets meer? Heb je ook geprobeerd de muis in de andere usb poort te gebruiken?

Bijdrager
    Mac Fundamentalist
    ”Kyokushinkai”

Ik meen mij te herrinneren ergens gelezen te hebben dat de Mac Mini in feite maar 1 USB aansluiting heeft die in tweeën wordt verdeeld. Wanneer je iPod alle stroom wegzuipt krijgt de muis misschien niets meer? Heb je ook geprobeerd de muis in de andere usb poort te gebruiken?

Yep ik heb ze ook al omgewisseld….maar helpt niks…maar ik heb er 2 opzitten achter………..en mn muis zit in mn keyboard…..en di gaat weer naar die USB 2.0…achter op mn Mini…….

ik heb idd ook het gevoel dat ie het qua stroom niet trekt….
    Maar zo’n muis trekt toch haast geen stroom……. :roll:

Bijdrager
    Nikita

Optische muizen vallen inderdaad uit als er een ander apparaat is wat te veel stroom wegtrekt, ik heb het zelf met m’n Logitech muis wanneer ik een ventilatoortje op de andere USB poort aansluit.
    Dat je scanner geen probleem geeft heeft (lijkt me) te maken met dat die een eigen voeding heeft en dus niet al z’n stroom uit de USB poort trekt.

Bijdrager
    benj1989

kan je m niet in firewire steken die ipod?

Bijdrager
    Mac Fundamentalist
    ”Nikita”

Optische muizen vallen inderdaad uit als er een ander apparaat is wat te veel stroom wegtrekt, ik heb het zelf met m’n Logitech muis wanneer ik een ventilatoortje op de andere USB poort aansluit.
    Dat je scanner geen probleem geeft heeft (lijkt me) te maken met dat die een eigen voeding heeft en dus niet al z’n stroom uit de USB poort trekt.

Ik heb een Lide50 daar zit alleen maar een USB aansluiting aan en geen eigen voeding……die draait prima

”benj1989″

kan je m niet in firewire steken die ipod?

idd gebruik ik mn firewire……maar daar heb ik nog een externe HD aanhangen……dus das niet altijd handig…….

Bijdrager
    XyonN

Is het een Lacie externe FW HD? Die hebben meestal een tweede FW poort achter om apparaten door te linken. Zoniet, zou ik kijken voor een USB-hub met een adapter. Dan ben je van alle problemen af. Je heb ook hubs die zowel FW als USB hebben, ik denk dat DAT helemaal de oplossing zou zijn.. Kijk eens bij Dixons, daar hebben ze er wel wat en anders iedere andere computer-boer heeft ze:)

Godspeed,
    XyonN

Bijdrager
    Mac Fundamentalist
    ”XyonN”

Is het een Lacie externe FW HD? Die hebben meestal een tweede FW poort achter om apparaten door te linken. Zoniet, zou ik kijken voor een USB-hub met een adapter. Dan ben je van alle problemen af. Je heb ook hubs die zowel FW als USB hebben, ik denk dat DAT helemaal de oplossing zou zijn.. Kijk eens bij Dixons, daar hebben ze er wel wat en anders iedere andere computer-boer heeft ze:)

Godspeed,
    XyonN

Klopt hij heeft idd nog een aansluiting….. 8) …dit werkt idd goed……Ik denk dat ik het zo maar ga doen in vervolg….die firewire is ook een stuk sneller……..dan die USB….

Thanx…….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.