11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Kleijberg

Muis pijl

Kun je de muis aanwijzer (pijltje )ook vergroten of een andere kleur geven?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Vergroten wel, veranderen van kleur niet. In de systeemvoorkeuren → Toegankelijkheid → Beeldscherm kun je de cursorgrootte aanpassen.

Bijdrager
    Shmoo

Je zou anders ook dit appje automatisch kunnen laten opstarten. Dit wordt normaal gebruikt om in schermopnames duidelijker aan te geven waar de cursor is. In de instellingen van het appje heb je aan aantal opties om de cirkel rondom de cursor te vergroten/verkleinen of een andere kleur te geven.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik moet wel even vermelden dat sinds ik vanochtend even keek waar deze optie ook alweer zit, m’n muispijltje niet meer verandert in een hand bij een link in Safari, of in een ander pijltje aan de randen van vensters. Hij wordt alleen nog een streepje boven een tekstvak, maar voor de rest blijft hij overal het standaardpijltje. Weer zo’n bug die er vroeger niet was:(

Bijdrager
    feek

Je kan je cursor vergroten via systeemvoorkeuren:

Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > Beeldscherm > Cursorgrootte

Ook via de andere instellingen op deze pagina kan je je beeldscherm aanpassen zodat het voor jou beter zichtbaar word. Kleur van je cursor kan je volgens mij niet aanpassen.

Moderator
    Night

Béétje offtopic, maar….

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 10 maart 2018 om 19:16</p>
    Ik moet wel even vermelden dat sinds ik vanochtend even keek waar deze optie ook alweer zit, m’n muispijltje niet meer verandert in een hand bij een link in Safari, of in een ander pijltje aan de randen van vensters. Hij wordt alleen nog een streepje boven een tekstvak, maar voor de rest blijft hij overal het standaardpijltje. Weer zo’n bug die er vroeger niet was:(

Moet je maar eens kijken als je met je muis hieronder over ‘Citaat’ en daarna over ‘Prive bericht’ gaat. Twee verschillende link-weergaven?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ja, „Citeer” geldt als tekst en daar krijg ik een tekstcursor te zien, bij „Prive bericht” <topic type=”off”>Hoe kun je twee taalfouten maken in zo’n eenvoudig woord?</topic> een pijltje. Bij geen enkele link in Safari zie ik een handje, en dit allemaal sinds ik even die schuiver voor de cursorgrootte heb geprobeerd om antwoord te geven op de vraag van kleijberg.

Bijdrager
    Kleijberg

Allen dank voor de hulp het pijltje is nu goed zichtbaar

Moderator
    Night

Mooi. Dan is het probleem van @kleijberg nu opgelost. Gaan we verder met die van @jakko-westerbeke:

Jakko, staan jouw instellingen zoals op (één van) de onderstaande plaatjes?

Als dat zo is, maar dan even een gast-account aan, zodat geen personal settings veranderd kunnen worden en probeer het nogmaals in dit gast-account. Als het daar normaal is, ga je naar je eigen account terug en kijkt of deze zich nu normaal gedraagt. Meestal is dat al voldoende maar desgewenst kun je ook eens opstarten in Safe mode en na inloggen weer gewoon herstarten.

Bijdrager
    feek

@jakko-westerbeke, bedoel je toevallig deze twee links, waar niet de pijl in een handje wijzigt?

Nou dat ligt niet aan je Mac, maar aan de CSS-codering van OMT!

Zie hier

Dus mogelijk zijn andere links waarmee jij problemen hebt (vaak een DIV-tag met JavaScript) ook slecht vormgegeven!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Night op 11 maart 2018 om 12:02</p>
    Als dat zo is, maar dan even een gast-account aan

Nou, als je nog eens iets weet …:)

Gast-account aanzetten was geen punt. Na erop in te loggen duurde het bijna een half uur tot ik ook echt een bureaublad in beeld had, waarna ik Safari opende en probeerde naar Apple.com te gaan om te kijken of het probleem zich daar ook voordeed. Gevolg: een kernel panic.

Alles bij elkaar heeft het dan nog ongeveer een kwartier geduurd voordat de computer weer helemaal opgestart was en ik verder kon waar ik gebleven was — min of meer, want allerlei programma’s die ik open heb staan werken slecht mee met het netjes opnieuw openen van documenten e.d.

Het enige lichtpuntje aan dit alles is dat ik in elk geval de cursors weer terug heb zoals ze horen.

Ik heb het al meer gezegd, en deze episode versterkt dat gevoel alleen maar: ik wil OS X terug zoals dat een jaar of tien geleden was. Tegenwoordig heeft het ongeveer de problemen die we vroeger met Windows associeerden — allerlei kleine dingen gaan mis, als één programma iets (verkeerd) doet merk je dat aan het hele systeem, enz.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.