9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    langekale

Muis op scherm verdwijnt??!!

Hallo, sinds korte tijd verdwijnt de muis op mn scherm van mijn Macbook Pro (20150 regelmatig. Door naar de rechter boven hoek te gaan, komt hij weer terug op het scherm. Blijft toch vervelend dat ie regelmatig verdwijnt.

Is hier iets aan te doen???

groet en alvast dank,

M.

Bijdrager
    TheBigZ

Voldoende kaas geven.:-)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het muispijltje hoort te verdwijnen wanneer je een toets indrukt (hoewel vanaf ±10.12 of ergens rond die tijd in sommige gevallen niet meer, om één of andere reden). Als je bedoelt dat het ook verdwijnt wanneer je geen toets hebt ingedrukt, is er waarschijnlijk iets aan de hand, maar wat zou ik zo niet kunnen zeggen.

Bijdrager
    Brombeer

Je hebt niet toevallig een kat op schoot?

Door naar de rechter boven hoek te gaan,

Een instelling bij de interactieve hoeken?

Edit: ik bedenk met net, als ik een bepaalde stokoude game speel, wil de muis bij het opstarten daarvan ook wel eens verdwijnen. Met ⌘⇥ (command & tab) maak ik dan het volscherm game kleiner, klik even op een plek waarvan ik hoop dat het buiten het gamevenster is en dan vis ik mèt de muis de game weer uit de dock.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Een muis op het scherm vraag moet naar een ander forum!

Dit is zo zeldzaam dat niemand hier er een antwoord op zal kunnen geven…

Je bedoelt misschien de cursor of pijlaanwijzer?

Moderator
    Night

En als je even met je muis ‘schudt’?

Maar…. je bent niet de enige hoor. Lees deze artikelen even. Misschien helpen ze je verder:

http://osxdaily.com/2013/07/19/disappearing-mouse-cursor-mac-os-x/

https://appletoolbox.com/2015/10/mouse-cursor-pointer-disappears-invisible-missing-fix/

Bijdrager
    Spinozo

Muizen zijn vaak optisch tegenwoordig. Die kun je het beste op een niet reflecterend oppervlak gebruiken. Een scherm is daarvoor minder geschikt.

Moderator
    Night

MacBook Pro…. werkt TS dan niet met een trackpad? 🧐

Bijdrager
    Joid

De cursor verschijnt alleen in beeld als het nodig is. Nu ik dit stukje typ is het ook niet beeld. Dus dat hoort zo te zijn.
    Maar als je trackpad of muis beweegt en de cursor blijft nog steeds uit beeld, dan is er iets niet helemaal goed.

Probeer eens een andere gebruikersaccount op je Mac aan te maken. Blijft het probleem dan ook nog steeds bestaan?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.