9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    SwayZ

Muis met dat balletje

Hey ik heb zo’n wireless muis met zo’n balletje gekocht bij mijn nieuwe mac (ik denk dat dat zo’n mighty mouse is maar ik gebruik af en toe verkeerde productnamen dus opteer ik voor een omschrijving) maar nu blijkt daar geen rechterknop aan te zitten. Dat is maar schijn zeggen ze hier op het forum als ik zoek maar zonder gebruik te maken van de CTRL toets heb ik toch effectief geen rechtermuisknop volgens mij hoor. Heb de rechtse kant van de muis in de instellingen al veranderd naar ‘secundaire knop’ maar er gebeurt niets.
    Enfin in het kort de vraag: heb ik nu een rechtermuistoets of niet?

Bijdrager
    fistkikker

Je muis is aanrakingsgevoelig. Als je rechtsklikt moet je links niet aanraken, anders doet hij het niet.

Bijdrager
    SwayZ

Doet niks…
    Moet ik misschien iets installeren ofzo?

Bijdrager
    magic-with-mac

je moet wel eerst de rechtermuis knop instellen bij de System Preferences.

Moderator
    unSOUND

Heeft ie toch ook gedaan ?

”SwayZ”

Heb de rechtse kant van de muis in de instellingen al veranderd naar ‘secundaire knop’ maar er gebeurt niets.

Inactief
    Anoniem

Zoek eens met Spotlight naar com.apple.driver.AppleHIDMouse.plist en gooi dat in de vuilnisbak.

Bijdrager
    SwayZ

Moest gisteren plots weg…
    Niets veranderd en vandaag doet ie het plots wel, straf !
    toch bedankt voor de reacties
    heel vreemd

Bijdrager
    bladerunner
    ”Zakske”

Zoek eens met Spotlight naar com.apple.driver.AppleHIDMouse.plist en gooi dat in de vuilnisbak.

Bedankt voor de tip, toevallig onervond ik vandaag hetzelfde probleem en na het verwijderen van de bovenstaande .plist werkt de mouse weer mighty.

Bijdrager
    bladerunner

Om nog even terug te komen op deze tip.

Toevallig ontdekte ik dat de muis vandaag weer niet reageerde zoals deze dit behoort te doen en door het verwijderen van de *.plist file werkte deze weer.

Mijn vraag is dan ook, hoe kan het zijn dat de muis, na het verwijderen van het *.plist bestand, later misschien weer niet naar behoren functioneert en is hier iets aan te doen.

Alvast bedankt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.