10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    tijs

Muis hapert

Ik heb dit probleem een hele tijd geleden ook al gehad. Het is toen vanzelf weggegaan, maar nu is het weer helemaal terug. Wanneer ik een tijdje bezig ben begint de muis plots te haperen. Wanneer de cursor over het scherm loopt, stopt die plots een halve seconde of en dan gaat ie weer verder. Ik heb er al eens voor naar Apple Care gebeld, die zeiden me om Jaguar een opnieuw te installeren. Heb ik gedaan, maar het probleem blijft.
    Is er iemand die dit probleem ook heeft (gehad) of kent er iemand een oplossing?

Trouwens, ik gebruik een iMac G4 800 Mhz met 512 MB geheugen.

Bijdrager
    TheBT

Heb je al eens een andere (Apple) muis aan je mac gehangen? En heb je dan hetzelfde probleem?
    Of heb je je muis al eens aan een andere mac gehangen?

Ikzelf heb dit ook voorgehad, en het bleek dat het probleem aan mijn muis lag, heb dus een nieuwe gekocht (wel eentje met meer knoppen).

Bijdrager
    tijs

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het is wel zo, dat wanneer ik de muis van usb poort verwissel, dat het dan weer (even) beter gaat.

Bijdrager
    Schrijvert

Ik heb er ook wel eens last van… 1 x per dag ofzo. En als mijn muis dan happert dan trek ik even het stekkertje uit de USB poort en meteen weer terug. Dan is het weer verholpen. Volgens mij is het gewoon zo dat mijn muis gaar begint te worden. Maar ja…. hij is immers ook al een jaar of 3 a 4 oud.

Suc7 ermee,

Bijdrager
    SanderQ

Muis van binnen schoonmaken kan ook helpen:) , op de interne wieltjes ontstaat na verloop van tijd een vieze hardnekkige meuk :sick: , die de muisbewegingen verstoort.

Bijdrager
    crazy ivan

OT:

”SanderQ”

…vieze hardnekkige meuk…

Oh, je bedoeld Muis-Ball-Poep!:P

Bijdrager
    tijs

Dat ik ik mij inderdaad voorstellen, alleen … hoe doe je zo’n ding open (Apple Pro)? Ik zie nergens schroefjes of zo.

Bijdrager
    TheBT

Het muisballetje schoonmaken? :?
    Dat zal niet gaan vermits jij een optische muis hebt (toch bij de iMac G4).
    Veel kan je daaraan toch niet schoonmaken, tenzij de lens, probeer dat eens uit te spuiten met lucht (op druk) :wink:

Bijdrager
    helix

spiegelende ondergronden zijn taboe voor optische muizen.
    je weet neit wat je ziet als je een glanzende ondergrond gebruikt, de cursor doet echt niet wat jij wil.
    een goede donkere ondergrond werkt hier prima.

Bijdrager
    tijs

Ik heb even nog wat opgezocht en het blijkt dat het algemeen bekend is dat de Pro Mouse nog al eens problemen heeft met het contact kabel-muis. Ik heb maar eens goed op de kabel geduwd zodat die nu wat meer tegen het contact duwd en het lijkt te werken.
    Er is een website waar stap-voor-stap wordt uitgelegd hoe je de muis kan opendoen en dan de kabel fatsoenlijk vastsolderen. Probleem is echter dat Apple blijkbaar geen zin had in het openen van muizen door gebruikers, en dat je je muis eigenlijk kapot maakt.
    Die site vind je op http://www.sewardweb.com/applepromouse/

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.