21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    RobinZwama

MUGGEN!

Heb ik nou de enige of zijn hier meer mensen die ’s nacht 4-5 keer wakker worden die ellendige kutbeestjes?
    Komt het door dit rare weer? Misschien moeten we zwaluwen uit het buitenland halen.

Gore bloedzuigers, ga je moeder pesten!

SPLET! Daar gaat er weer een!

Bijdrager
    Brainiac

Heb een citroenplant én vleesetende plant. Dus ik blijf gespaard. :evil:

Bijdrager
    Sentitel

Zorg dat je meer vitamine B in je bloed hebt, daar houden ze niet van.

Bijdrager
    KingAchille

Ananas of look eten schijnt ook te helpen :wink:
    Mvg,

Bijdrager
    sam8

Je bed besprenkelen met een paar druppels Eau de Cologne kan ook helpen, maar niet iedereen kan tegen die geur..

Bij ons steekt er zo’n Vapon-muggending in de stekker en dan zie je de muggen soms versuft neervallen maar ’s ochtends zie je toch ook weer verschillende rode bubbels op je huid.

Bijdrager
    trabant

Elburg ligt aan het water, niet?
    En we hebben een zachte winter gehad.

Je ledematen met citroenplant insmeren helpt. chemische troep die je in een stopcontact kunt prikken, helpt niet alleen de muggen, maar ook je eigen lijf naar de barrebiessies.

Rommedoe trekt door de zweetvoetenlucht ook muggen aan. Daar kun je gebruik van maken. Net als de ramen alleen openen als je er meteen een hor in zet.

Bijdrager
    macmartijn

ik erger me dood aan die beestjes. als ik ’s nachts wakker wordt wil ik ze doodmaken, maar ik zie ze nooit goed, omdat ik mijn lenzen niet in heb dan…:wink: Balen!!!

ik heb wel allemaal rode vlekjes om me heen trouwens:P hahah

Bijdrager
    GoingStrong

Geen last van. Gewoon veel winden laten! :D ghi …

Bijdrager
    RobinZwama

:x

[/list:u:2b7b28cea1]

Weer wakker! Even tellen… 5 bulten!
      Ik heb m’n ramen op een heeeel klein kiertje, licht uit.

Nematocera? Wat een sjieke naam voor zo’n tweevleugelde.

@trabant: Ik zal morgen meteen een citroenplant aan schaffen! Is het morgen koopzondag? Anders staat er vast nog wel een tuin in Elburg die een citroenplant kan missen.:evil:

Misschien hebben we nog ergens zo’n electrische vliegenmepper liggen.

Bijdrager
      trabant
      ”RobinZwama”

Misschien hebben we nog ergens zo’n electrische vliegenmepper liggen.

Alleen gebruiken als je de actie op Youtube zet!:P

Bijdrager
      RobinZwama

Ik zal eraan denken m’n camera te pakken als ik door de kamer ren;)

Inactief
      Anoniem

Hier gelukkig nog geen last van muggen .. wel van de hitte!:x

Bijdrager
      jim.leeuwenakker

Gewoon een hor voor je raam en die beesten komen niet eens binnen.

Bijdrager
      acb

De beste oplossing is een ventilatortje aan het voeten eind zetten, muggen kunnen dan niet landen en worden vermoeid door tegen de wind in vliegen en je hebt het gelijk niet meer zo warm!

Bijdrager
      G-Force

Oh man, afgelopen nacht heb ik zo slecht geslapen. Ik had geen idee dat er een mug was, maar ineens werd ik wakker door het gezoem. Gelukkig was het er zo een die stil ging zitten dus die was zo dood, maar je hebt zo ook dat ze de hele tijd blijven vliegen. En laat dat niet handig zijn in een kamer waarbij de ruimte van het schuine dak niet is opgevuld met bijv. een zolder… :x

Helemaal daarboven kan ik ze dus wel eens zien zitten. :sealed:

Bijdrager
      Obi

ik heb nog nooit last gehad van muggen.
      Kan zelfs door een wolk van muggen gaan, en wordt niet gestoken.
      Weet niet precies wat het is, misschien iets erfelijks, want in m’n direkte familieleden hebben ook geen last van muggen.
      Muggen overlast of problemen zijn mij onbekend…

obi

Bijdrager
      Ragbak

voor een beetje romantiek een klamboe aanschaffen (en ophangen, anders werkt die sh*t nog niet).

Ik kan echt niet tegen het zoemen van die klote beestjes, ik ga ‘snacht net zo lang op zoek tot mijn behang er uit ziet alsof er een mini oorlog aan de gang is geweest (poetsen komt de volgende dag wel).
      Met een klamboe hoor je ze wel maar je weet dat ze niet komen om je lek te steken, je slaapt hierdoor meteen een stuk beter.
      Eventueel even naar de soldaten outletshop om een fles DEET te halen, dit schijnt heel erg goed spul te zijn (gebruiken de soldier boys ook naar het schijnt).

Bijdrager
      thits

met mijn 3 meter hoge plafond is het doorgaans lastig muggen meppen, zeker wanneer ze net buiten het bereik van mijn hoogslapert vliegen. omdat ik op zich toch niet heel vaak gestoken word, maar het gezoem wel irritant vind heb ik een vrij puike oplossing: als het gezoem me te erg wordt, doe ik oordoppen en laat doe beesten lekker hun gang gaan; ik slaap, zij lol. en aan een beetje jeuk is nog nooit iemand overleden, dus dat komt ook allemaal wel weer goed…:roll:

Bijdrager
      RobinZwama

YES! Het regent! Laat ze maar verdrinken, die vuile zoemers!

Moderator
      unSOUND

Hier regent het ook, heb gelijk de balkondeuren open gezet… heerlijk !

Geen muggen, geen pollen. 8)

Bijdrager
      acb

Muggen?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.