6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    walink

MTS naar iMovie… voor een digibeet

Hallo allemaal,

Ik heb met een geleende camera (ik weet niet welke) filmpjes gemaakt en die zijn daarna voor mij op een usb-stick gezet. Nu probeer ik ze vanaf de usb te importeren in iMovie ’09, maar het zijn MTS bestanden. Deze zijn niet (zo) te importeren in iMovie.
    Wat moet ik nu doen?

Ik heb wel al op meerdere plekken antwoorden gevonden maar ik ben heel slecht met computers en snap het nog steeds niet.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    walink

Sorry het betreft iMovie ’11 9.0.4

Bijdrager
    Absrnd

Wat ik begrepen heb is dat MTS files wel direct vanaf de camera geĆÆmporteerd kunnen worden,
    maar niet vanaf andere media, dit heeft te maken met bijbehorende informatie van het MTS file.

je kan beter met Handbrake de bestanden eerst omzetten en dan importeren in iMovie,
    daarbij kan kwaliteits-verlies optreden.

Bijdrager
    Beech

Zoals boven al vermeld kan iMovie van veel camera’s rechtstreeks mts-files inlezen, mits ze niet 1080p zijn. Zijn ze dat wel dan kun je Clipwrap gebruiken. Is niet gratis, maar werkt wel prettig. Om mts-files om te zetten naar .mov kun je b.v. Video-converter-ultimate gebruiken van Wondershare. Daar kun je ook Youtube-filmpjes mee downloaden en allerhande video’s geschikt maken voor iTunes, Apple TV, iPad, enz.
    Het is allemaal niet gratis, maar ik werk er met veel plezier mee.

Bijdrager
    TheBigZ

Verreweg de simpelste oplossing is om Mavericks en iMovie 10 te gebruiken.
    iMovie 10 kan direct MTS bestanden importeren, ook als ze in 50p zijn opgenomen.

Bijdrager
    TheBigZ

En als je nog op (Snow Leopard en) iMovie 9.0.4 zit, kun je je MTS bestanden converteren met een van de vele gratis tools. Op deze website worden een paar van die gratis tools genoemd, o.a. Media Converter.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.