14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    sateck

.MTS films in iMovie '11

Sinds vandaag trotse eigenaar van mijn nieuwe een eerste MacBook Pro. Daarop staat iMovie ’11. De hoofdreden van de aankoop van mijn MBP is dat ik mijn films die ik op vakanties maak mooi in elkaar kan monteren met iMovie ’11.

Nu heb ik al wat reizen gemaakt en in mappen gedaan op mijn windows PC, die ik nu heb overgezet op mijn MBP. Het gaat om .MTS filmbestanden (HD/avchd). Maar nu vind iMovie ’11 deze bestanden niet en kan ik ze niet importeren:sealed: Hoe kan dit..? Juist hiervoor koop ik hem, heb geen zin in alles te converteren etc. Of MOET dat?

Wie kan mij hierbij helpen..? Alvast bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Het beste is om in iMovie de beelden direct uit de camera te importeren. Waarschijnlijk rest je nu niets anders dan de bestanden om te zetten (met Handbrake dacht ik).
    Tenzij je de beelden nog op je camera of schijfje hebt staan natuurlijk.

Bijdrager
    madcat

mijn fotocamera (panasonic tz10) maakt ook video opnames met AVCHD, deze converteer ik met handbreak naar m4v bestanden zodat ze wat kleine worden en te bewerken zijn.

Je kan een queue maken met handbreak, maar ik weet niet of je ook een hele folder erin kan slepen.

Bijdrager
    sateck

Mmm oke zal morgen eens zoeken op Handbreak.. Staat dat programma gewoon al op je MBP?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Die mag je zelf downloaden.

Moet je wel even op de goede naam zoeken: Handbrake.

Ik heb vandaag al drie verschillende verbasteringen voorbij zien komen.:lol:

Bijdrager
    Pieterr

Er is overigens het nodige te vinden over hoe om te gaan met MTS bestanden op de Mac:
    http://www.onemorething.nl/community/?q=mts

Bijdrager
    sateck

Handbrake heb ik nu en werkt volgens mij wel oke! Alleen kan ik niet meerde files selecteren om te converteren, of moet ik ze 1 voor 1 converteren. Het gaat namelijk om ruim 200 opnames.. Ik kan het namelijk niet vinden.

Bijdrager
    sateck

Niemand met een oplossing?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de “Enable Queue” in handbrake al eens bekeken?

Bijdrager
    ernst.

@Pieterr : dank U voor deze link!

Geblokkeerd
    Anoniem

nee

Moderator
    Strifer

iMovie heeft die ene map structuur nodig (van bluray?) indelingen enzo om de bestanden te kunnen importeren. Ik kon m2ts bestanden importeren die op een dvd waren gebrand met die bepaalde map structuur.

Bijdrager
    sateck

Sorry Pieterr maar het lukt me echt niet om er meerdere te selecteren en dat vind ik erg frustrerend. Enable Queue kan ik niet vinden. Alleen add to Queue en show Queue. Maar dat lukt me ook niet. Ik ben helaas geen expert met dit soort zaken.

Ik dacht dat het niet zo’n probleem zou zijn om even wat opnames te converteren. Baal er echt van.

Bijdrager
    Pieterr

Ik doe dit soort dingen eerlijk gezegd zelf doorgaans met ffmpeg. Met een map actie kun je meerdere bestanden in één sleepactie van een andere container voorzien.

ffmpeg -i input.mts -vcodec copy -acodec copy output.m4v

Oftewel deze opties gebruiken in het AppleScript:

set ffmpegOptions to "-vcodec copy -acodec copy"
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.