20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Chest Rockwell

MTS binnenhalen in Final Cut Pro 6.0.6

Goeie dag allen hier,

Ik heb hier en op het WWW al het een en ander uitgezocht maar blijf vast zitten.

Na FCP te hebben geupdate naar 6.0.6 krijg ik met geen mogelijkheid .MTS binnen om te bewerken. Daarvoor niet eerder geprobeerd.
    Ik heb materiaal op DVD gekregen wat is gedraaid met de AVCHD. Die bestanden krijg ik met geen mogelijkheid in mijn FCP project.
    Kunnen het mijn projectsettings zijn of mis ik een codec?
    Wanneer ik met cmnd-shift 8 een van de bestanden wil importeren krijg ik de melding: “RUW FOOTAGE” contains unsupported media or has an invalid directory structure. Please choose a folder whose directory structure matches supported media.
    Bij de Import prefs zie ik de AVCHD Plugin…

Is hier iemand die me hier verder mee kan helpen?

BVD!

Bijdrager
    Pieterr

Heb je al geprobeerd of je de content wel kunt importeren in iMovie ’08 of ’09 ?
    Als dat wel lukt, zou je het AIC bestand dat iMovie ervan gemaakt heeft na importeren, verder kunnen bewerken in FCP.

Anders lukt het je waarschijnlijk via MPEG Streamclip.

Bijdrager
    Chest Rockwell
    ”Pieterr”

Heb je al geprobeerd of je de content wel kunt importeren in iMovie ’08 of ’09 ?
    Als dat wel lukt, zou je het AIC bestand dat iMovie ervan gemaakt heeft na importeren, verder kunnen bewerken in FCP.
    MPEG Streamclip.

Ik moet over een week elke dag monteren met materiaal wat op die dag gedraaid wordt. Het zou heel veel tijd schelen wanneer ik, net als …vroeger… gewoon realtime dan wel iets trager kan inladen en aan de slag kan.
    Importeren, omzetten en dan weer importeren kost dan te veel tijd.

MPEG Streamclip roept: File open error: unsupported file type

Thanks voor je bericht

Bijdrager
    Pieterr
    ”Chest

Wat zegt MediaInfo van het bestand?

Bijdrager
    Chest Rockwell
    ”Pieterr”
    ”Chest

Wat zegt MediaInfo van het bestand?

Die komt met het volgende.
    General

ID : 0

Complete name : /Users/Willemse/Documents/Airboss Boogie 2009/RUW/00180.MTS

Format : BDAV

Format/Info : BluRay Video

File size : 14.4 MiB

Duration : 9s 856ms

Overall bit rate : 12.3 Mbps

Maximum Overall bit rate : 18.0 Mbps

Video

ID : 4113 (0x1011)

Menu ID : 1 (0x1)

Format : AVC

Format/Info : Advanced Video Codec

Format profile : [email protected]

Format settings, CABAC : Yes

Format settings, ReFrames : 2 frames

Duration : 9s 800ms

Bit rate : 11.5 Mbps

Width : 1 440 pixels

Height : 1 080 pixels

Display aspect ratio : 16/9

Frame rate : 25.000 fps

Resolution : 24 bits

Colorimetry : 4:2:0

Scan type : Interlaced

Scan order : Top Field First

Bits/(Pixel*Frame) : 0.297

Stream size : 13.5 MiB (93%)

Audio

ID : 4352 (0x1100)

Format : AC-3

Format/Info : Audio Coding 3

Duration : 9s 856ms

Bit rate mode : Constant

Bit rate : 256 Kbps

Channel(s) : 2 channels

Channel positions : L R

Sampling rate : 48.0 KHz

Video delay : -80ms

Stream size : 308 KiB (2%)

Text

ID : 4608 (0x1200)

Format : PGS

Duration : 9s 360ms

Video delay : -80ms

Bijdrager
    Pieterr

Hoi Pieter,:lol:

VLC kan ze in ieder geval afspelen (en converteren).

Hier wordt ook nog een converter genoemd die ik verder niet ken.

Tenslotte is VoltaicHD nog een optie.

Bijdrager
    tw

ik heb hier ook een poos naar gezocht, maar bij mij is uiteindelijk gelukt met de Log and Transfer mogelijkheid in FCP zelf…

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Chest Rockwell
    ”xsight3″

ik heb hier ook een poos naar gezocht, maar bij mij is uiteindelijk gelukt met de Log and Transfer mogelijkheid in FCP zelf…

Dat is wat ik heel graag wil laten werken. Weet je nog hoe het je uiteindelijk gelukt is?

Bijdrager
    1234

Pieters, Voltaic toch maar proberen? Bij mij werkt hij. mail me even een MTS.

Bijdrager
    tw
    ”Chest
    ”xsight3″

Dat is wat ik heel graag wil laten werken. Weet je nog hoe het je uiteindelijk gelukt is?

Camera aangesloten en toen kon ik em als source selecteren, datzelfde moet ook kunnen met een dvd met een avchd archief

Bijdrager
    1234

wat ik me afvraag is waarom het niet mogelijk is om de MTS bestanden vanuit een map op je mac te log and transferren.

Lijkt me hetzelfde als vanaf aan camera, maar dan een adnere map.

(Ben hier even met Chest mee bezig geweest.)

Bijdrager
    AnneR

Pff, ook ik kamp met hetzelfde probleem. Documentairemateriaal van twee maanden filmen hebben we opgeslagen op een harde schijf. Echter hebben we de directory structuur van de camera niet mee gekopieerd. Lichtelijk stom besef ik me nu. Waarschijnlijk moet ik nu eerst alles omzetten wat snel gerekend een week in beslag gaat nemen.

Waarom is dit formaat niet wat makkelijker om mee te werken? Dit is toch voor niemand leuk? Op het moment dat je de directory structuur weglaat ben je meteen verplicht om de hele boel om te zetten wat een langdurig proces is. Ik baal er erg van. Dit gaat ten koste van de tijd die we hebben voor het monteren.

Ik heb geprobeerd om een .mts bestand weer op de camera te zetten en gekeken of deze via log and transfer wordt herkend. Zoals ik al had verwacht werkte dit natuurlijk niet. Is er dan echt geen manier om de directory structuur dusdanig te reproduceren zodat ik de hele boel via log and transfer kan binnenhalen? Man, wat zou dat een tijd schelen…

Bijdrager
    1234

Dan wordt het toch VoltaicHD kopen als je het stucture bestandje niet meer hebt dus.

Lijkt me een duidelijke verklaring.

Bijdrager
    AnneR

Ik heb het al voor elkaar zonder dat ik 170 Gb aan videomateriaal hoef te converteren. Op een intel mac heb ik Premiere Pro CS4 geinstalleerd. Bij het importeren van een mts bestand vroeg deze om het installeren van extra codecs waarna ik door een euforie werd overmeesterd toen ik merkte dat het eindelijk werkt na twee dagen klooien.

Jammer dat ik niet in Final Cut kan monteren maar circa 168 uur wachten tot alles om is gezet is ook een tijdrovend klusje. Dan maar Premiere welke tegenwoordig ook niet veel meer onder doet voor Final Cut Pro.

Bijdrager
    zalma

heb hetzelfde probleem!
    Sony gekocht en nu zit ik met die .mts
    of zijn alle camera voorzien van .mts?
    een duur FC gekocht en nu Premiere nog…

Bijdrager
    TonR

Final Cut Pro X werkt niet in full HD 1920 x 1080 pixels 50i beelden (.MTS), maar zet je video om in 1280 x 720 pixels 25 p beelden. Als je de camera aansluit, dan gebeurt dit zonder dat je het beseft. Omdat het geen interlaced beelden meer zijn, er worden net als in iMovie twee dezelfde beeldjes achterelkaar van gemaakt, gaat de video bij die 25 beeldjes meer schokken en levert een stuk in scherpte in. De beelden van je Full HD camera worden door Easy Cut Pro teruggezet in HDready kwaliteit.
    Als je de .MTS files al op je harddisk hebt staan dan kan je ze ook converteren met behulp van het iSkysoft Converter pakket (testen en kopen) dan zie je zelf als je de conversie instelt op de stand Easy Cut Pro dat dit in 1080 x 720-25p plaatsvindt en dat de beelden dan wel door Easy Cut Pro geaccepteerd worden.
    http://www.iskysoft.com/topic-mts/mts-converter-for-mac.html
    Maar wie wil dat nu eigenlijk? iMovie doet dit ook maar voor een Pro pakket is dit onder de maat.
    Waarom genoegen nemen met een lagere beeldkwaliteit terwijl Adobe Premiere Elements dit voor honderd Euro wel in HDV 50 beelden interlaced aankan? Je hebt er ook geen apart conversieprogramma voor nodig. Ik houd het bij Adobe Premiere Elements 9 voor Mac (goddank dat dit er nu is), met dezelfde kwaliteit video’s als Adobe Premiere Pro 5 voor Mac, een absolute aanrader.

Bijdrager
    TonR

Excuses, per abuis de naam Easy Cut Pro gebruikt hierboven. Dan moet natuurlijk Final Cut Pro zijn.

Bijdrager
    Vassilli

Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen. Maar ik heb hier een oplossing: Eerst door handbrake halen dat wordt een MP4/M4V dan kan ‘ie door MPEG Streamclip dan maak je er een proress van. En klaar.

Inactief
    Anoniem

FCP Solution: Import MTS files to Final Cut Pro X

FCP is a professional non-linear editing software application developed by Apple and can provides non-linear, non-destructive editing of any QuickTime compatible video format including DV, HDV,MOV, MPEG-4 etc.

AVCHD.mts files from Canon VIXIA HFS10, Sony HDR-SR10E, Sony HDR-CX, Panasonic HDC-SD, Panasonic HDC-TM, Panasonic SD, JVC GZ-HM etc can not be natively accepted by Final Cut Pro.

Ps:
    Final Cut Pro X, 7 , FCP 6, FCE 4 etc can accepted AVCHD files, but not natively, it need Use the Log and Transfer function in Final Cut Pro to ingest Panasonic AVC-Intra and DVCPRO HD from P2 cards, Sony XDCAM EX, and AVCHD, complex! At the same time, AVCHD is a compressed video format, any software that you use need to be able to essentially decompress the video to edit, in other word, if you shoot AVCHD video in 1080i with your camcorder, you can later save a version of the file from Final Cut Pro as a 1280×720 movie!

MTS to Final Cut Pro converter allows you to convert AVCHD.mts files to MOV, DV, HDV, MPEG-4 etc for importing to Final Cut Pro, Final Cut Pro X, Final Cut Express for further editing by just three steps on Mac ox s.(10.4-10.7 Lion)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.