17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

[Opgelost] MTS bestand openen en converteren naar AVI of MOV

Ik heb van een reis wat filmpjes toegestuurd gekregen maar die zijn in het .MTS formaat. Ik kan ze noch met iPhoto , noch met streamclip of Quicktime of welk programma dan ook openen behalve met VLC2 player.
    Ik zou ze echter graag in mijj iPhoto krijgen dus wil ik converteren naar .MOV of MP4 of AVI maar ik zie in VLC2 player geen mogelijkheid om te converteren.
    Weet iemand hoe ik dat gedaan krijg ?

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor de tip KarelWillem. Dat progje werkt perfect.
    Ik heb die .MTS files omgezet naar een MP4 en ook naar een .MOV . De bestanden kunnen nu zonder probleem door quickTime en door straemclip en door iPhoto geopend en gespeeld worden. Dus geen enkel probleem behalve nog ééntje. Ik heb ook geprobeerd de 2 bestanden , zowel als MOV als als MP4 via iTunes te synchroniseren naar mijn iPad (als deel van iPhoto) maar dat lukt niet. Ik krijg de boodschap dat die 2 bestanden niet kunnen gekopieerd worden naar de iPad.
    Natuurlijk geen noodzaak , maar het zou wel handig zijn .( met mijn andere MOV’s en MP4’s lukt dat wel).

Sleutelbeheerder
    Night

Je kunt ze beter in iTunes in movies zetten en dan syncen ze wel naar de iPad.

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor je reactie , Night , maar ook dat lukt niet.
    De 2 .MOV bestanden staan nu zowel in iPhoto als in films bij iTunes en daar werken ze beiden.
    Bij de synchronisatie van de iMac naar de iPad krijg ik volgende melding :
    Sommige videos in je iTunesbibliotheek waaronder de video (X) en de video (Y) zijn niet naar de iPad gekopieerd omdat ze niet op deze iPad ( Mini 4 – volledig geupdated)) kunnen worden afgespeeld omdat de videostructuur niet wordt ondersteund door de iPad. Er staan in mijn iPhoto en mijn iTunes meerdere .mov bestanden en die werken wel , dus waarom deze 2 dan niet ? Omdat ze geconverteerd zijn vanuit een .MTS ? Maar waarom werken ze dan wel in iPhoto en iTunes ?

Bijdrager
    newtastyland

MOV is een container (soort van envelop of verpakkingsmateriaal) waarin verschillende types videobestanden in kunnen zitten. Blijkbaar is dit type niet door apple gesupport.

Je kunt bv Handbrake gebruiken om dit op te lossen (dmv preset, bv Apple 1080p60 surround)

succes

Bijdrager
    mowat

@newtastyland
    Als het type niet door Apple gesupport wordt dan zou het volgens mij toch ook niet op mijn iMac en mijn Macbook kunnen werken ?
    Dat vrij weinig bekende MTS bestand dat ik converteerde naar MP4 en MOV kan ik vanaf een USB stick wel draaien op mijn iPad. Dus heb ik voor deze laatste oplossing maar gekozen , die bestanden op een USB stick zetten en dan vandaaruit openen en spelen ipv via een synchronisatie iTunes/iPhoto.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is niet geheel waar. Je Mac heeft een groot assortiment codecs tot zijn beschikking waardoor het kan voorkomen dat de video wel op de Mac, maar niet op de iPad (dat in iOS maar de beschikking heeft over een paar codecs) afgespeeld kan worden. Met het gratis Handbreak wordt een video echt geconverteerd naar een formaat dat vlekkeloos op een iPad af te spelen is. Reken wel op de nodige tijd voor die conversie.

Bijdrager
    McPim
    mowat op 28 juli 2017

Ik heb die .MTS files omgezet naar een MP4 en ook naar een .MOV .

Maar wat heb je als ‘output format’ gekozen? Er staan in die app allerlei iPad en iPhone ‘presets’ als mogelijke output (H.264 bijvoorbeeld), die zouden moeten werken met een iTunes synchronisatie. Wat Night zegt: een iOS device is kritischer dan een Mac wat dat betreft. ‘Handbreak’ is een optie, maar ik zou eerst naar de opties in ‘MTS M2TS’ converter kijken en daar even mee experimenteren.

Bijdrager
    mowat

@Night
    Volledig akkoord met je uitleg.
    Maar , Ik snap dan in feite niet dat de iPad wel het bestand zowel als MTS , als geconverteerde MOV en als geconverteerde MP4 kan afspelen vanaf een USB stick. Op mijn USB stick staan toch geen codecs die de iPad kan gebruiken.

@McPim

Ik heb gekozen voor MOV – Quicktime (*.MOV) op de MTS converter, en MPEG-4 video with HD standard (*.MP4)
    Ik kan natuurlijk nog even wat andere mogelijkheden testen , maar het gaat hem maar om enkel die 2 bestanden en zoals gezegd kan ik ze via de USB stick perfect draaien.
    Het was uiteindelijk enkel nog de nieuwsgierigheid waarom dat via de USB stick wel lukt en niet via iPhoto en iTunes synchronisatie. Toch vreemd ?

Bijdrager
    McPim
    mowat op 29 juli 2017

..maar het gaat hem maar om enkel die 2 bestanden en zoals gezegd kan ik ze via de USB stick perfect draaien. Het was uiteindelijk enkel nog de nieuwsgierigheid waarom dat via de USB stick wel lukt en niet via iPhoto en iTunes synchronisatie. Toch vreemd ?

Ok, dan is het de moeite verder niet waard maar met een ‘iPhone’ of ‘iPad’ preset was het waarschijnlijk wel gelukt. Dat het vanaf de USB stick wel lukt? Misschien is iTunes te ‘streng’ en stelt bepaalde eisen aan het bestand voor synchronisatie terwijl de iPad het uiteindelijk wel aankan. Kan ook model afhankelijk zijn.

Sleutelbeheerder
    Night

@Mowat: Misschien was ik iets kort door de bocht door te suggereren dat de codecs puur in iOS beschikbaar zijn. iTunes zélf kan ook een beperkte codec-set hebben, hetgeen bij jouw probleem (en test via USB stick) naar voren blijkt te komen. Die zijn wellicht ingevoerd om alleen films af te kunnen spelen die volgens Apple optimaal gecomprimeerd zijn (en dus volgens bepaalde specs/codec), waardoor er zo min mogelijk opslagcapaciteit op iPhone/iPad verloren gaat en toch een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit behouden blijft. Dat zou dan ook gelijk logisch zijn, aangezien je de bestanden wel vanaf een Stick kan afspelen, omdat dat een extern geheugen betreft en de grootte dan voor rekening van de gebruiker komt. Misschien een beetje onsamenhangend verhaal, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Bijdrager
    mowat

@Night en @McPim

Jullie uitleg is heel zinnig. Als je je afvraagt waarom iets wel of niet lukt en er is iemand die dat kan of probeert te verklaren dan heb je altijd weer wat bijgeleerd.

Bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    k-the-ripper

Ik gebruik smart converter pro 2 kost wel wat centen maar converteerd nagenoeg alles en kan ook nog subs en/of afbeeldingen downloaden.

Sleutelbeheerder
    Night

Als ik SCPro 2 en Handbrake naast elkaar leg, is het enige grote verschil dat SCPro 2 bestanden rechtsreeks naar iTunes kan sturen een een iets modernere interface. Maar of dat nu € 17,- waard is?

Bijdrager
    k-the-ripper

Handbrake zoekt geen subs voor je op en download ook de metadata niet.
    Dus het is niet alleen het sturen naar iTunes.
    Handbrake converteerd echt altijd de hele video, SCPro2 doet indien mogelijk ook aan transcoden van alleen video of audio.
    Mij was het die 17 euro wel waard.
    Off topic Aperture voor 100 euro en dan vrolijk paar maanden later laten vallen ten koste van iPhoto app was echt zonde……

Sleutelbeheerder
    Night

Voor de subs gebruik ik Flixtools (ook gratis). Dan heb ik alles compleet en is het een kwestie van alles in Handbrake donderen en de juiste uitvoer kiezen. Maar als je liever alles in één app ondergebracht wil zien, dan kan ik me je keuze goed voorstellen.

Maar de .mts bestanden van TS zijn zelfgemaakt, dus daar zullen ondertitels niet aan te pas komen dus is die functionaliteit min of meer overbodig.

Voor wat betreft je off-topic opmerking: ik gebruik nog steeds gewoon iPhoto. Ik kan maar niet wennen aan Foto’s. Dat is het allemaal nét niet voor mij. ;-)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.