4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

MTA en SRF bestanden

Bij het opnemen van een programma op mijn Samsung 4K QLED TV heb ik mta en srf bestanden op de gekoppelde HD schijf staan.

Is er een mogelijkheid/converter waarmee ik de bestanden kan omzetten en afspelen op mijn iMac.

Moderator
    Night

Niet. In het kader van copyright (DRM) kunnen deze files alleen teruggekeken worden op het device, dat ze ook heeft opgenomen. Dus zelfs op een andere, identieke Samsung TV kun je de files niet terugkijken. Ze zijn versleuteld en gekoppeld aan de TV die ze heeft opgenomen. Daarnaast maken ze gebruik van het XFS file system, dat zowel door de Mac als Windows niet wordt ondersteund.

Dientengevolge kun je ze ook niet terugkijken op de Mac of Windows PC. Er zijn ook geen converters voor.

Wil je desondanks de mogelijkheid hebben om uitzendingen digitaal op te slaan om later te be-/verwerken, is de enige optie om dit als volgt te doen:

➔ Neem een HDMI splitter. Met een uitgang naar de TV en andere uitgang naar een fatsoenlijk videoverwerkingsapparaat, bijvoorbeeld de Startech (USB-3). Deze kan opnemen naar een SD kaart of harddisk in het m2ts-formaat. Dat formaat is wel om te zetten naar bv. een MKV of MP4 bestand.

Bijdrager
    OMT-fan

Zeer helder en duidelijk…… kan dus niet.

Nou ja, met een aankoop van €>300 wellicht.

Was meer een “opwelling” dan een noodzaak, was gewoon benieuwd.

Soms zie je van die mooie beelden in docu’s die je graag nog eens (in breder perspectief) wil vertonen.

Moderator
    Night

En daar heb je dan videorecorders voor 😉

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.