13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    macmartijn

MSN/Yahoo op iChat?

Hallo,

is het ook mogelijk om te yahoo’en op iChat? met yahoo mensen en MSN mensen?

alvast erg bedankt!
    Martijn

Inactief
    Anoniem

Nope, daar heb je de Yahoo Messenger voor OSX voor, dan heb je nog de MSN Messenger om te lullen met mensen op MSN en vervolgens iChat voor iedereen die AOL heeft. Handig…:roll:

Bijdrager
    macmartijn

ok dankje!

Kun je trouwens niet een programma downloaden waarmee je kunt msn’en en yahoo’en? Met Adium kan ik aleen yahoo mensen toevoegen… Hier moeten toch plugins voor zijn? Het lijkt me niet dat ik de enige markt ben :wink:

Bijdrager
    noxius

Leer dan Adium eens goed gebruiken….

Bijdrager
    sypie

Adium doet meerdere messengers tegelijkertijd. Ik heb zowel ICQ, MSN en Googlechat er op draaien. Geen probleem. En ik kan ook mensen van diverse messengers toevoegen. Je moet alleen even goed kijken als je een account toevoegt.

Bijdrager
    macmickey2

.
    ..

….
    <—— :evil: :evil:

Bijdrager
    macmartijn
    ”sypie”

Adium doet meerdere messengers tegelijkertijd. Ik heb zowel ICQ, MSN en Googlechat er op draaien. Geen probleem. En ik kan ook mensen van diverse messengers toevoegen. Je moet alleen even goed kijken als je een account toevoegt.

hoe kan dit dan? of doe ik iets fout (komt vaak voor:wink: ) ?

Moderator
    Strifer

uiteraard moet je wel een hotmail.com adres, live.com adres of een adres met paspoort hebben. dat account voer je in in adium en voila: je kunt msn contacten toevoegen.

adium heeft meerdere chatprotocollen in zich, maar je hebt wel verschillende accounts nodig om toegang te krijgen tot alle services. maar als je het allemaal goed instelt zie jij enkel EEN contactlist en hoef je nooit je wachtwoord in te voeren en lijkt het dus precies als EEN messenger.

Inactief
    Anoniem

Er zijn inderdaad messengers die multi-protocol zijn (voor een lijst, zie linkje hieronder), maar alleen al van naar de hoeveelheid verschillende protocols te kijken (AIM, ICQ, Windows Live Messenger, Yahoo! Messenger, IRC, XMMP, Bonjour, Novell GroupWise, Lotus Messenger, Gadu-Gadu, Skype, QQ enz…) krijg ik jeuk. :kleenex:

-> http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_instant_messaging_clients

Bijdrager
    macmartijn
    ”Strifer”

uiteraard moet je wel een hotmail.com adres, live.com adres of een adres met paspoort hebben. dat account voer je in in adium en voila: je kunt msn contacten toevoegen.

adium heeft meerdere chatprotocollen in zich, maar je hebt wel verschillende accounts nodig om toegang te krijgen tot alle services. maar als je het allemaal goed instelt zie jij enkel EEN contactlist en hoef je nooit je wachtwoord in te voeren en lijkt het dus precies als EEN messenger.

Dus als ik inlog met mijn msn adres, kan het wel, bedoel je? Dankje trouwens.

Bijdrager
    Dorkiban

Msn en Yahoo werken wel in Ichat, via het Jabber protocol. Google maar eens op Ichat Msn Jabber….

Bijdrager
    ISS
    Bijdrager
    macmartijn

thnx ieder!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.