11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Zodiack

MSN wil certificaat

Hallo,
    Ik heb mijn Mac doorgeschoven naar mijn zoon.
    Maar nu werkt bij hem MSN niet meer,
    Ook als ik mijn msn-account intoets kom ik maar niet ingelogd.
    Welke account we ook proberen, we krijgen steevast de zelfde melding:

Ook wordt er na iedere poging een soort van certificate aangemaakt in Sleutelhangertoegang.
    ECHTER op 2 andere Macs hier in huis is dit certificate in Sleutelhangertoegang niet aanwezig maar daar werkt MSN zonder problemen.

Iemand bekend hiermee?

BTW: alles wat msn betreft verwijderen, ook de plists etc en dan opnieuw installeren werkt ook niet.

Bijdrager
    babo

Heb je Adium al geprobeerd? Werkt bij mij zonder enig probleem met een MSN account.

Bijdrager
    Zodiack
    ”babo”

Heb je Adium al geprobeerd? Werkt bij mij zonder enig probleem met een MSN account.

Bedankt voor ’t meedenken maar ik vroeg om een oplossing.
    Adium is een alternatief

Bijdrager
    n8n

Mischien even de .plist verwijderen, die kan je makkelijk opsporen door even “messenger .plist” oid in Spotligth te typen. Sluit wel msn even af voor je dit bestand verwijderd. Als dit niet lukt kan je een herinstall overwegen.

O[size=9:13f79cce64]verigens ben ik ooit meteen voor het alternatief Adium gegaan zonder er ooit spijt van te hebben, de fijnste messenger waar ik tot heden mee gewerkt hebt. (ja, ook beter dan iChat)[/size:13f79cce64]

Bijdrager
    Zodiack
    ”i,N8N”

Mischien even de .plist verwijderen, die kan je makkelijk opsporen door even “messenger .plist” oid in Spotligth te typen. Sluit wel msn even af voor je dit bestand verwijderd. Als dit niet lukt kan je een herinstall overwegen.

Ook al uitgevoerd, helpt niets, via spotlight echt alle bestanden uit de librarys die er maar mee te maken hebben verwijderd.
    En opnieuw begonnen.

Bijdrager
    mvdenberg

De datum en tijd kloppen wel? Ik moest laatst bij een windows gebruiker helpen: ook een raar MSN probleem. Bleek dat het jaartal niet goed stond. Na deze aangepast te hebben deed MSN het weer.

Bijdrager
    Zodiack
    ”mvdenberg”

De datum en tijd kloppen wel? Ik moest laatst bij een windows gebruiker helpen: ook een raar MSN probleem. Bleek dat het jaartal niet goed stond. Na deze aangepast te hebben deed MSN het weer.

Nope, is ook niets mis mee
    Maar snap dan ook echt niet wat voor certificaat bedoeld wordt, op elke ander mac hier is nergens een certificaat te vinden en werkt alles wel normaal.

Bijdrager
    pimvanrijn

ik zou toch je datum nogmaals goed controleren! ik heb deze melding ook een keer gehad en nadat ik de juiste datum had ingesteld deet ie het weer perfect.

Bijdrager
    iDarwin

Dat blijkt die zo wel aan te geven ja duidelijker kan het haast niet meer

Bijdrager
    Zodiack

:?
    Nou ’t schiet nog niet echt op.
    Had intussen wel gehoopt op een oplossing.

Bijdrager
    mvdenberg

kun je vanaf de probleem mac wel inloggen op het msn netwerk via
    http://webmessenger.msn.com/
    of bijvoorbeeld Adium? Oke, je hebt verteld dat je hierop tegen bent. Maar proberen kan geen kwaad.
    Werkt het onder een andere OSX user wel met msn? (dus mogelijk even een andere user aanmaken binnen OSX)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.