10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Macbook29

MSN voor Mac vraagjes

Ik werk nu al een tijdje met de versie van MSN voor Mac. Opzich heel mooi en gelijkwaardig aan de PC variant alleen vraag ik me een paar dingen af.

1) Kan je geen bericht naar iemand sturen als hij/zij offline is?

2) Kan je ook eenvoudig schakelen met een toetsencombo tussen het ene gesprek en het andere? Als je met iemand chat en wil dan je venster zien met je buddies dat gaat niet, eerst moet je dan je huidige chat sluiten voor je ze kunt zien..

Als dit niet kan welke variant van MSN voor Mac dan wel?

Bijdrager
    BenDover

Kijk eens naar aMSN op versiontracker

Bijdrager
    Japsuh

1) Is mij nog nooit gelukt, behalve als we in een chat zaten en de persoon zijn status op ‘Offline weergeven’ zette. Dan kan je wel doorgaan.

2) Je kan bovenaan klikken onder ‘Weergave’ op ‘Persoonlijke contactpersonen’. Je krijgt dan de lijst weer te zien.

Ik vind de versie voor Mac trouwens helemaal niet gelijkwaardig. Je kan bijvoorbeeld je webcam niet gebruiken, geen buzzers versturen etc. Een goed alternatief is Adium.

Bijdrager
    Elrithranduil

Adium is inderdaad een beter alternatief. Die kan je naar hartenlust aanpassen met extra extensies.
    Wat ik nog wel eigenlijk het fijnste van Adium vind is dat de gespreksvensters minder ruimte innemen en
    voor elk gesprek een tab in hetzelfde venster is. Je kan dan makkelijker tussen een venster overschakelen
    met Command + Pijltje links of rechts.

Edit: en je kan ook offline berichten versturen. Voordeel is dat Adium tegenover aMSN een veel lichter programma is en minder ruimte inneemt. aMSN imiteert wel meer de echte Msn en je kan dus wel cammen en winks versturen meen ik.

Bijdrager
    Macbook29
    ”Elrithranduil”

Adium is inderdaad een beter alternatief. Die kan je naar hartenlust aanpassen met extra extensies.
    Wat ik nog wel eigenlijk het fijnste van Adium vind is dat de gespreksvensters minder ruimte innemen en
    voor elk gesprek een tab in hetzelfde venster is. Je kan dan makkelijker tussen een venster overschakelen
    met Command + Pijltje links of rechts.

thx! ik ga het straks gelijk proberen:D

Bijdrager
    CedricH

Je kan enkel berichten sturen als de ander op Offline weergeven staat als je niet te lang (lees: maximaal 30 seconden) wacht om te antwoorden. Als je al een tijdje geen berichten meer hebt gekregen van je contactpersoon wil hij niet zenden.

Wat Adium betreft, ik heb het ook een hele tijd gebruikt als alternatief voor MSN:Mac maar echt goed werken doet het niet. Ik had vooral veel problemen met berichten die niet toekwamen.

Bijdrager
    ajv

Als je met iemand aan het praten bent, en je wilt overschakelen naar het scherm met online contactpersonen kun je met [command] L dat venster te voorschijn toveren.

Bijdrager
    Macbook29
    ”ajv”

Als je met iemand aan het praten bent, en je wilt overschakelen naar het scherm met online contactpersonen kun je met [command] L dat venster te voorschijn toveren.

dat is mooi als dat werkt zou fijn zijn, maar offline berichten sturen wil niet?

Bijdrager
    ajv

Nee, en berichten ontvangen die je hebt gekregen terwijl je offline was krijg je ook niet. (krijg je pas als je je aanmeldt op een msn die dat wel ondersteund)

Bijdrager
    veyske

wat ik vervelend vind is dat ik contacten niet kan zien met hun email adres, op windows kun je kiezen voor schermnaam, email adres of vaar-achternaam, bij mac alleen maar schermnaam. Of kijk ik erover?
    zou wel handig vinden anders…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.