25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    Antaeus

MSN versus iChat…

Heb eigenlijk de volgende vraag:

De meesten mensen die ik ken gebruiken natuurlijk MSN Messenger, maar ik vind iChat veel mooier!
    Komt het ooit nog zover dat al die chat programma’s met elkaar kunnen communiceren?

Antaeus :finderoud:

Bijdrager
    Deskman

proteus en fire will do the job

Bijdrager
    Antaeus

say what???

Bijdrager
    Pasav

Kunnen dan nog steeds niet gemixed met elkaar praten …..

Bijdrager
    Laiste

Tja, ik vind iChat ook VEEL mooier dan MSN (heeft dat er twee jaar geleden al afgegooid)… jammer dat het nog niet helemaal optimaal werkt…

Bijdrager
    reneo

ik ben al sinds jaren een echte heuze icq-er, maar aangezien de meeste mensen zijn overgestapt op msn en ik mijn leven microsoft vrij leef, zie ik nooit meer iemand online mb.v. een instant messenger…

iChat is leuk, maar nog lang niet waar bijvoorbeeld icq tegenwoordig is! zal nog wel een paar updatjes kosten

Bijdrager
    Laiste

True… aan de andere kant heeft het ook z’n voordelen: ik zit tenminste niet non stop met twintig mensen tegelijkertijd te iChatten zodat ik niet meer toekom aan wat ik eigenlijk wilde gaan doen:)

Bijdrager
    Deskman

Bijdrager
    Sad

Natuurlijk kunnen die niet gemixed met elkaar praten. Je kan ook geen auto op spruitjes laten rijden.

Moderator
    Strifer

voor elke IM heb je een aparte client nodig, tenzij je een multi IM client neemt zoals Fire of Proteus. Deze doen in principe hetzelfde als een normale IM client, maar bedienen zich op meerdere IM protocols tegelijk… dus je hebt zeg maar 2 of meer lijstjes met contacten in in jecontactlijst staan.

anyway… ik vind dat deze programma’s op de mac zowiezo allemaal ERG achterlopen!

Bijdrager
    MacBeer

Weet iemand of de makers van Proteus en Fire en andere multiprotocol-clients flink wat cash hebben moeten betalen aan Microsoft? Dit omdat ze wel gebruik maken van het MSN protocol van M$.
    Deze clients komen gewoon op het MSN protocol… Apple kan (mag) dat niet.

het is idd alsof je een auto op spruitjes wil laten rijden.
    Maar als iemand dat voor elkaar kan krijgen dan is het Steve en zijn maatjes! :lol:

Bijdrager
    Sad

Proteus en Fire etc. hebben niets betaald. Het MSN protocol wordt in vele chat programaatjes op mac, linux en PC gebruikt.

Volgens mij mag dit officieel niet, maar MS heeft zijn dreigement niet uitgevoerd. Ze zouden namelijk iedereen voor de rechter slepen die niet betaalde voor het protocol. Hier heeft nog niemand iets van gemerkt.

Alle Linux en Maccers die MSN gebruiken hebben toch een .NET passport nodig en daar verdient MS weer aan. Dus tis ook best fijn voor MS dat ze nog wat Linux en Mac gebruikers meepakken.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

‘k heb net proteus geinstalleerd, werkt goed! Lekker hoor, al m’n Icq en MSN buddies bij elkaar :mrgreen:

Bijdrager
    SvS

Ja nog iets wat beter kan bij iChat…

Bij MSN kun je “onzichtbaar” inloggen. Het lijkt mij dat je òf helemaal online bent, òf echt offline (en dan nog kun je niet zien wie er allemaal online zijn, zonder dat ze jou zien) Soms is het even handig voor mij om onzichtbaar online te zijn op MSN. Is er een tool voor iChat bekend?

Bijdrager
    Deskman

Proteus heeft wel een ‘invisible’ status. Draait nu in 4.0b34 en die is toch een stuk stabieler dan 3 en de eerste pogingen tot v4. Het proberen waard. Niet gratis, maarja, Justin moet ook ergens zijn motivatie vandaan halen…

Ik heb overigens geen idee wat de plannen zijn met iChat. Of ze daar ooit nog eens een koppeling met MSN voor willen bedenken of niet…

Hoe zit het eigenlijk met AIM… Daar is toch ook een OSX client voor? Niemand die in gebruik?

Bijdrager
    spike23

iChat mag zoveel mooier en gebruiksvriendelijker lijken, je bent er niets mee als al je kennissen MSN Messenger gebruiken. Hopelijk kan iChat in de toekomst babbelen met MSN gebruikers. Zolang gebruik ik nog MSN Messenger, en ik laat er mijn slaap niet voor :P

Bijdrager
    Laiste

Ik gebruik nu de trialversie van Proteus 4-nogwat-beta… sinds twee daagjes. Ik moet zeggen: hij viel er een paar keer uit, das lastig, zeker als je zelf niet weet dat je voor anderen ofline bent, maar verder, na een herstartje, doet ie het als een zonnetje, ook met msngebruikers, dus ja, dan wordt iChat toch maar (tijdelijk) naar de achtergrond verbannen…

Moderator
    Poezenbeest

http://amsn.sourceforge.net biedt een volledig legale MSN-client, met meer snufjes dan de ‘echte’ MSN. Is bovendien M$-vrij, dus ook voor de die-hards te gebruiken.

Zo slaat hij automatisch alle avatars van je contacten op, logt hij onzichtbaar in, kan je zien wie er vensters openen met jouw naam en verder…. verder is het reuze tweakable….

Kortom voor mij is het een uitkomst, heb namelijk veel te stellen met MSN… en de MSN’s van M$ vind ik brutaal ver achterlopen op wat mijn PC-vrienden hebben…

Sowieso is het voor de M$-allegren onder ons wel nuttig om te kijken op de SourceForge-site…. Ze doen daar hele leuke dingen, het zijn namelijk UNIX-adepten, die in OSX een broertje hebben gevonden en dus al hun programma’s ook aanpassen vor OSX. Het is ook een ideaal snuffelterrein voor C+++ en cocoa-figuren….

(wijziging wegens zpelvaut)

Bijdrager
    Leo

Ja aMSN is de beste MSN-cliënt die ik tot nutoe ben tegen gekomen en dan nog gratis het is aleen vree lelijk en de infokaderkes komen niet boven de andere programma’s maja der zijn dan wel het meest mogelijkheden in
    en spijtig dater nog geen MSN-cliënt is met video en geluidsondersteuning

Bijdrager
    Amsterdam

Volgens mij suckt filetransfer in Proteus en Fire (van horen zeggen). Ik stick bij iChat, MSN gebruik ik bij hoge uitzondering als er een Windonees met me wil lullen of ik met een Windonees. Voor de rest zweer ik voor multivideochat uberhaupt bij iVisit.

Bijdrager
    Antaeus

Ik bedoel eigenlijk ook dat ze allemaal met elkaar kunnen “chatten”
    Dan kan iedereen zelf bepalen waar je mee werkt!
    Ben nu eigenlijk overgeleverd aan MSN messenger omdat bijna iedereen dat gebruikt.
    aMSN ziet er naar mijn mening niet echt mooi uit en op iChat heb ik maar een iemand staan.
    Dus moet ik wel MSN messenger gebruiken!!!

Het zou dus eigenlijk wel mooi zijn als al die verschillende prog. met elkaar konden
    communiceren…

Antaeus :apple:

Bijdrager
    Fotosoeper

Dat gezeur over MSN.. Wanneer maken die Microsofters nou eens MSN Messenger for Mac OS X met alle up-to-date features die allemaal ook in MSN Messenger 6.0 for Windows zitten? God, is het nou zo moeilijk om naar de consument te luisteren..?:x

Bijdrager
    SvS
    ”Fotosoeper”

Dat gezeur over MSN.. Wanneer maken die Microsofters nou eens MSN Messenger for Mac OS X met alle up-to-date features die allemaal ook in MSN Messenger 6.0 for Windows zitten? God, is het nou zo moeilijk om naar de consument te luisteren..?:x

M$ verdient eenmaal meer geld aan PC gebruikers dus daarom investeren ze meer in hen dan ons. MSN is immers gratis dus ze kunnen bepalen wat ze doen.

Bijdrager
    pieter010

Weet iemand of je met msn voor de mac ook kan cammen?

Dat is voor mij op de windowsmachine het leukste!!!

Bijdrager
    SvS

Da’s zo ongeveer enige pluspunt van Windows MSN. Daar kun je mee cammen. Op de Mac tot dusver helaas niet.

Enne, ik vraag me af, he. Stel nou dat op de iChat wel msn protocol opkomt, waar merendeel op ‘wacht’. Hoe zit het dan met de smileys (die wijken behoorlijk af) en de avatars? Ach ja ik denk vast weer te ingewikkeld. Zou ballonnenteksten wel kunnen. Ach vast wel.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.