19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Franko

MSN schijf verwijderen

Hallo ,

heb net voor het eerst een mac gehaald ( mini ) en wil msn installeren. ik download msn 5.11 for mac en installeer hem , maar dan staat er op je bureablad nog zon msn messenger ” schijf`” is daar nog vanaf te komen ?

Bijdrager
    Nikita

Sleep MSN vanuit de schijf naar je Programma’s map en daarna kan je de schijf naar de prullenbak slepen en de DMG ook verwijderen. Zo werkt dat met praktisch alle programma’s op een Mac :)

Bijdrager
    roy

gewoon naar de prullenmand slepen, of selecteren en :apple: + E intoetsen.

Daarna moet je ook nog het DMG bestand verwijderen, dat is het image bestand van die ‘schijf’

Bijdrager
    ragoooon

Beter adium gebruiken i.p.v messenger, maar sinds het je eerste dag is zal je nog veel moeten ontdekken en experimenteren:wink: .

Bijdrager
    Nikita

Dan wil ik daar bij opmerken dat ik Adium zwaar ruk vind. De MSN Messenger van Microsoft vind ik stukken prettiger werken.

Bijdrager
    Franko

ahh heb het uitgevonden , jaaa zal nog wel veel moeten leren ja ;) …. nog meteen maar een ander vraagje dan :innocent: hoe laat ik de icoontjes in de `’ menubalk” groter worden als ik er overheen ga ?

Bijdrager
    ragoooon

Je bedoelt het dock waarschijnlijk, de menubalk bevindt zich vanboven, daar het apple’tje selecteren en dan dock kiezen, ofwel systeemvoorkeuren en dan dock kiezen. En daar vergroting inschakelen.

Bijdrager
    ragoooon
    ”Nikita”

Dan wil ik daar bij opmerken dat ik Adium zwaar ruk vind. De MSN Messenger van Microsoft vind ik stukken prettiger werken.

Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur, gebruikte vroeger ook steeds messenger, maar dan op adium overgeschakeld. In het begin wel wennen, maar werkt naar mijn mening vlotter dan messenger.

Bijdrager
    roy

Open ff een andere topic over die eeuwige discussie over adium en msn….

Bijdrager
    Franko

heb het dank je !

wel raar dat hij niet naar mijn draadloos netwerk connect
    :cry:

Bijdrager
    N-Freak

Met ‘hij’ bedoel je je Mac neem ik aan.

En bedoel je dat hij je draadloze netwerk niet op kan?

Kan hij hem wel vinden?

Of connect hij niet automatisch bij het opstarten?

leg even duidelijk uit wat je allemaal bedoeld. En een kleine tip: Ik heb het idee dat je van Windows af komt. Wat voor mij goed heeft geholpen, als je dingen wilt doen, denk simpel. Het is vaak een kwestie van slepen en een paar keer klikken.

Bijdrager
    Franko

hij ziet mijn netwerk wel zeg maar. maar zodra ik wil connecten zegt hij dat connectie niet mogelijk is . terwijl mijn laptop gewoon opt internet zit … ( draadloos )

Bijdrager
    N-Freak

Heb je beveiliging op je netwerk zitten, zoals mac-adress filtering?

edit: Wat voor router heb je?

Merk, type, etc.

Bijdrager
    Franko

Hey,

Ik heb er op het moment geen beveiliging opzitten …. om het te testen.

dit is de router : http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=O1SL51

Bijdrager
    N-Freak

Dat is toevallig, ik heb dezelfde. Hier werkt hij toch echt perfect.

Staat bij ‘Wireless’; wireless mode op B, G of Mixed? Mixed werkt het best. Test voor de rest even of het misschien aan het kanaal ligt (niet logisch, maar hoe vaak het niet helpt om een ander kanaal te kiezen).

Kijk verder ook even of je ‘wireless MAC filter’ aan staat, ik gebruik het zelf wel, je moet dan alleen even de mac adressen van de computers bij jou in huis toevoegen.

Als laatste de firemware updaten wil ook nog wel eens helpen, als je niet weet hoe dat moet hoor ik dat wel, dan leg ik dat wel even uit.

Bijdrager
    Franko

ohhhh dit staat zo dom !! iemand in huis heeft dus de mac filter aangezet :evil:

maar een beetje sloom , als je een goede Firmware weet geef ff een gil;)

iig bedankt

Bijdrager
    Nikita

MAC-filter betekend niet dat ‘ie Mac’s d’r uit filterd hoor :wink:
    Tis iets van een netwerkadressering…

Bijdrager
    Franko

ik weet dat het om je MAC – adres gaat en niet je computer;)

Bijdrager
    N-Freak

Als je onderop je router kijkt zie je ‘WRT54G’ staan met daar achter een versie nummer, zoals v2.2.

Als je dat weet kun je op de site van Linksys de nieuwste firmware downloaden. Ik zou als ik jou was zeker kijken of er nieuwere is, zeker met de laatste paar updates is de stabiliteit flink omhoog geschoten.

Succes!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.