10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mukooo

MSN overdracht snelheid is zwaar slecht!

Nu ik over ben geschakeld naar Mac. zit ik het zowat 24/7 te checken. wat me het meeste opgevallen is dat ik via msn bijna niks kan. Geen Games, Geen video chat, geen voice chat, en het aller belangrijkste is dat als ik wat verzend of ontvang. het SUPER langzaam gaat. dat slaat tog nergens op ? ik heb het geprobeerd met Microsoft msn en aMSN. en allebei zijn traag. ik krijg hierdoor tog echt meer de neiging om weer terug te gaan met bootcamp naar vista want ik deel heel veel bestanden met mijn vrienden door naar elkaar te sturen…

Bijdrager
    Josebo.

Heb ik ook gemerkt. De overdracht tussen Mac en Windows over MSN is erg slecht! Helaas niks aan te doen. Alternatieven zoeken. Vaker dingen mailen! Is trouwens niet het eerste draadje hierover!

Bijdrager
    kleini

Voor die bestanden te sturen zijn zat alternatieven die sowieso sneller zijn dan MSN (ook windows naar windows).

Voor de rest vind ik het vrij logisch dat een Microsoft product toch niet helemaal dàt is op een OSX systeem…
    Ik zou zeggen voor die messenger clients kan je misschien nog andere alternatieven proberen.

Waarschijnlijk zullen er wel bij zijn die toch degelijke resultaten geven.

Hier op OMT zal je trouwens veel adium-aanhangers vinden.

Bijdrager
    Mukooo

uhm voor een mac user van 1 dag.. welke client moet ik gebruiken om snel bestanden te krijgen van mijn msn buddys ??

Bijdrager
    kleini

zelf heb ik alleen ervaring met adium, dus ik zou het niet weten.

Daarmee gaat het ook niet zo snel als toen ik nog windows had, maar echt traag (zoals jij het beschrijft) vind ik dan weer niet…

Bijdrager
    Nietzman

De meeste clients versturen hun data door de servers van microsoft zelf heen en maken geen directe verbinding. Daarom is het zo Godsallejesus’ traag. Ik denk dat je bij de officiele client nog de meeste kans op een snelle overdracht hebt. Verder is het een kwestie van wachten tot de toffe clients als Adium direct file transfers ondersteunen.

Zelf zet ik tegenwoordig gewoon een FTP op of grijp ik naar Skype als ik iets groots dezelfde dag nog verstuurd wil hebben.

Bijdrager
    kleini
    ”Nietzman”

Zelf zet ik tegenwoordig gewoon een FTP op of grijp ik naar Skype als ik iets groots dezelfde dag nog verstuurd wil hebben.

Dat bedoelde ik dus met zat alternatieven voor file transport…

Ik transporteer alleen zelf niet zo veel dus kon geen voorbeelden geven…

Bijdrager
    Rickje

Ik heb ervaringen met Mercury (van >1jaar geleden), Adium ( >6 maanden geleden), Microsoft Messenger (>2 maanden geleden) en aMSN (nu).

Mercury is/was poeptraag. Java draait het op. Dat is sloom. Bestandsoverdracht ging enkele keer sneller, andere keer niet. Deed het qua functies verder wel aardig.
    Adium is heel standaard, vrijwel alleen tekst berichten. Bestandsoverdracht vond ik niks, en programma beperkt, ben toen overgestapt op andere (aMSN)
    Microsoft Messenger, Je hebt hier je eigen ervaring mee.
    aMSN, traag maar wel aantal leuke opties (webcam!) en een van de betere interfaces die mij aan de Windows versie doet denken. Bestandsoverdracht is heel traag.

Ik heb enkele vrienden met een Mac. Die help ik aan iChat account. Via iChat gaat versturen met volle snelheid en iChat is heel erg fijn. Geen optie?
    Dan zou je altijd via mail kunnen versturen. Ik gebruik me Gmail in combinatie met het Mailprogramma van Apple. Werkt super.

Edit: Terwijl ik dit bericht typte waren 2 andere antwoorden erbij gekomen. Ik weet nog dat in Mercury letterlijk stond dat er wordt geprobeerd een directe verbinding te maken met andere gebruiker.

Bijdrager
    iNsane

Bij Adium is zijn de file transfers (MSN protocol) ook ruk omdat er gebruik wordt gemaakt van proxies (en dus geen peer2peer verbinding). DIt is niet omdat de makers van Adium niet willen, maar omdat Microsoft geen specificaties wil/wou vrijgeven.

Ze zijn Adium echter flink aan ’t verbeteren. Ze zijn o.a. overgestapt op een andere library waardoor je nu ook iemand zijn ‘Personal text’ kunt zien. Heb goede hoop dat de file transfers binnenkort ook worden aangepakt:)

Zelf verstuur ik bestanden trouwens veelal via de mail, plemp ze op m’n webservertje of zet ze op m’n Dropbox. Screenshots doe ik veelal via Skitch of ook via Dropbox.

Moderator
    Poezenbeest
    ”josebo9″

Is trouwens niet het eerste draadje hierover!

…en dus gaan we in dat draadje verder….

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.