30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBeer

MSN Messenger 7.0

Zojuist is voor Windows MSN Messenger 7.0 vrijgegeven voor downloaden. De audio- en videokwaliteit is verbeterd.

Lees en huiver:

”Nu.nl”

Wie echter een videoverbinding activeert, stuit mogelijk eerst op een reclamefilmpje van zeven seconden. Dit is een van de nieuwe mogelijkheden voor bedrijven om te adverteren.

”Nu.nl”

Nienhuis bezweert dat de advertenties “niet opdringerig” zullen zijn. “Het gaat de bedrijven vooral om de interactie tussen hun merken en de consumenten.”

Laat dit a.u.b. niet aanwezig zijn op de Mac… please…

Bijdrager
    DEform

MSN 7 voor pc is al lang uit hoor…

Bijdrager
    Sixer

Mijn god… blij dat video client-to-client is en dat dit t.z.t. door derde partij clients kan worden omzeild..

Inactief
    Anoniem
    ”iMac

MSN 7 voor pc is al lang uit hoor…

enkel de BETA niet de full version :P

Bijdrager
    awesomemac

Wil ik op de MSN.nl site ff een kijkje nemen hoe deze MSN Messenger eruit ziet, word ik steeds doorgelinkt naar de Macversie. Zucht….

Bijdrager
    Chantal C.

M$ heeft goed naar iChat gekeken… Het is nu ook mogelijk om de huidige afgespeeld song te tonen in je msn naam… :?

Bijdrager
    boesboes
    ”Chantal

M$ heeft goed naar iChat gekeken… Het is nu ook mogelijk om de huidige afgespeeld song te tonen in je msn naam… :?

wat een bekrompen reactie!

en wat een bekrompen actie van MS.
    Ik heb niets tegen reclame. Alleen niet schreeuwerig.
    Zoals google dat doet is een voorbeeld voor de hele sector!
    Subtiel, duidelijk en ze verdienen er miljoenen aan!

Achja, msn. Ik heb het altijd iets absurd gevonden!
    Je moet zelf rechts klikken om zo te weten te komen wie wie is.
    En dan heb je nog de naam niet maar het emailadres! Waar zit die logica toch!!?

Bijdrager
    iJezz

MSN heeft met versie 7 wat leuke functies erbij gekregen (maar ook sommige donders vervelende als die winks) ,maar waar ik mij dood aan erger is die banner. met versie 7 is er zelfs onderaan je chatscherm een reclameregel..
    Ik wordt helemaal gestoord van die flikkerende ads , ik wil gewoon chatten en niet meer !
    Daarom ben ik ook wel jaloers op jullie iChat wat er op een keynote best strak uitzag
    Ik gebruik ook windows messenger waar je die ads niet hebt maar je raad het al , het gemak van geen ad wordt gecompenseerd door de bugs die erin zitten.

Bijdrager
    Arno

Ik kom niet verder dan ‘Messenger for Mac version 4.0.1’. Versie 7 (beta) is er toch alleen voor Windows? En dit is toch een MacOSX forum?:oops:

Bijdrager
    MacBeer

Als je met een Mac die links volgt merkt de server dat je op een Mac werkt. Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de laatste Mac-versie, en dat is 4.01

Bijdrager
    remcodb2

Tsja msn 7 voor windows, nu nog een fatsoenlijke mac versie

Inactief
    Anoniem

die winks etc heeft MS allemaal gejat van Yahoo messenger 6 voor windows!
    :x

vergelijk maar eens:p
    http://www.yahoo.com (klik bovenaan op messenger)
    en dan te denken dat Yahoo eerst was :)

Bijdrager
    MacBeer
    ”arnohoogwerf”

…En dit is toch een MacOSX forum?:oops:

dat klopt, maar nu zien we wat we allemaal moeten ‘missen’.

Bijdrager
    PietjePuk

Voor al die banners en reclame-zever zijn er genoeg “patchen” te vinden.
    En maar best ook:wink:

Bijdrager
    MacBeer
    ”pietjepuk6546″

Ja, maar dat is toch van de zotte? Als je aan het chatten bent wil je niet om de minuut gestoord worden door reclame. En die kant gaat het wel op. Je blijft aan de gang met het installeren van Patches etc. MS maakt dan weer een nieuwe versie waar die patches niet bij werken, je moet dan weer een nieuwe halen en ga zo maar door.

Ik heb toch hoop dat Apple dit soort grapjes niet in iChat gaat toepassen, ook al gaat het dan om relatief veel reclameinkomsten. Het gaat ten koste van de gebruiker en dat is een te grote opoffering.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”MacBjorn”
    ”pietjepuk6546″

Ja, maar dat is toch van de zotte? Als je aan het chatten bent wil je niet om de minuut gestoord worden door reclame. En die kant gaat het wel op. Je blijft aan de gang met het installeren van Patches etc. MS maakt dan weer een nieuwe versie waar die patches niet bij werken, je moet dan weer een nieuwe halen en ga zo maar door.

Ik heb toch hoop dat Apple dit soort grapjes niet in iChat gaat toepassen, ook al gaat het dan om relatief veel reclameinkomsten. Het gaat ten koste van de gebruiker en dat is een te grote opoffering.

Dat is waar, maar iChat is toch geen freeware?
    MSN is gratis dus kunnen ze het “makkelijk” verklaren waarom ze reclame “nodig” zouden hebben.

Bijdrager
    sgaap

Dat is waar, maar moet je voor iChat niet betalen?

sinds wanneer dan (bij tiger ofzo?), volgens mij betaal je net als bij msn gewoon door het OS (resp osx en windows) aan te schaffen

Het enige minpunt van ichat vind ik (net als bij msn) dat het maar op 1 platform uitkomt en dat alternatieve progjes moeten gaan lopen hacken om allerlei functionaliteit toe te voegen (al hoorde ik dat apple voor ichat nu naar jabber ging kijken)

Bijdrager
    PietjePuk
    ”sgaap”

Dat is waar, maar moet je voor iChat niet betalen?

sinds wanneer dan (bij tiger ofzo?), volgens mij betaal je net als bij msn gewoon door het OS (resp osx en windows) aan te schaffen

Het enige minpunt van ichat vind ik (net als bij msn) dat het maar op 1 platform uitkomt en dat alternatieve progjes moeten gaan lopen hacken om allerlei functionaliteit toe te voegen (al hoorde ik dat apple voor ichat nu naar jabber ging kijken)

Ik heb het aangepast, ik had mij verkeerd uitgedrukt:)

Bijdrager
    aperitivo
    ”MacBjorn”

Ik ben er niet bang voor. Apple is geen Windows. Ongewenste reclame ergens in stoppen zou Apple nooit doen. Bovendien is het dom, kijk maar naar Eudora. Dat was eens een mooi programma. Totdat ze versies met reclame gingen uitbrengen. Nu gebruikt niemand het meer. Laten we hopen dat het MSN ook zo vergaat.

Bijdrager
    PureLogic

Wat MSN Messenger/.NET Messenger (nieuwe naam) nieuws voor ons Mac gebruikers:

http://r-james.myby.co.uk/mac/msnmessenger/index.php

On January 11th, the Macintosh Business Unit revealed the first glimpse of .NET Messenger 5.0 for Mac. With an exciting new Interface and one or two new features.

Microsoft .NET Messenger for Mac as it’s now known has has reached the end of it’s internal beta stage and is due to be released in the first 2 weeks of April. A final set of features has been published, click here for more!

Expected release date : April 2005!

——————————————————————-

After Steve Miller showed off a screenshot of MSN Messenger 5 for Mac, every form of news around it has died a silent death, no news no beta’s, nothing has been released and information has been scarce. That is until now! After taking a good look at an internal concept file, we can provide you with a full feature list!

What will be available?

Display Pictures, just like MSN Messenger 6 & 7 for Windows.

Conversations show your buddy’s display picture in the conversation

Display Pictures can be seen in the dock to the right of a conversation window.

You will be able to recieve custom emoticons but not create, store or send your own.

Indirect file transfers will be available, this should solve file transfer issues.

Companies can use Messenger 5 for Mac to connect to their LCS.

You can chat with a maximum of 15 persons in the same conversation

New Brushed Metal interface (view screenshot).

Tabbed Buddy List (view screenshot).

Improved Conversation History with more control and integration into Office:mac 2004

New Name for MSN Messenger for Mac – now known as Microsoft .NET Messenger for Mac

What still isn’t available?

Webcam Support (not expected till 2006 in Messenger 6 for Mac)

Audio Conversations

Send Custom Emoticons

Animated Emoticons

Backgrounds, packs, games, winks etc…

Ink Messaging

Bijdrager
    Mendoza

wat ik nooit heb begrepen (misschien kan iemand me dat uitleggen) is waarom ik met iChat zo weinig kan? waarom kan ik slechts met mede-maccers iChatten en niet met MSN . . . . . . het lijkt me zo’n kleine aanpassing.

Bijdrager
    PureLogic
    ”Mendoza”

wat ik nooit heb begrepen (misschien kan iemand me dat uitleggen) is waarom ik met iChat zo weinig kan? waarom kan ik slechts met mede-maccers iChatten en niet met MSN . . . . . . het lijkt me zo’n kleine aanpassing.

Omdat iChat van het AIM netwerk gebruik maakt betekend nog niet meteen dat ie weinig kan. Dit netwerk is in de VS en andere landen heel erg populair maar in Nederland toevallig niet zo.

Microsoft laat Apple niet toe om iChat gebruik te laten maken van het MSN/.NET netwerk. Voor zover ik heb begrepen. Daar komt bij dat veel features die iChat ondersteund niet werken met MSN Messenger, zoals webcam en audio ondersteuning.

Bijdrager
    Mendoza

aha. wel jammer. het zou mooi zijn als dat allemaal via het zelfde netwerk loopt.
    met weinig kunnen bedoelde ik inderdaad dat mijn kennisen allemaal via dat MSN netwerk chatten en dat ik dus min of meer genoodzaakt ben om in ieder geval geen iChat te gebruiken.

Bijdrager
    PureLogic
    ”Mendoza”

aha. wel jammer. het zou mooi zijn als dat allemaal via het zelfde netwerk loopt.
    met weinig kunnen bedoelde ik inderdaad dat mijn kennisen allemaal via dat MSN netwerk chatten en dat ik dus min of meer genoodzaakt ben om in ieder geval geen iChat te gebruiken.

Ja dat is zeker waardeloos, heb ook maar paar mensen in m’n iChat lijst staan. Maar ik kijk uit naar .NET Messenger 5!:D

Bijdrager
    rburgt

Ik had het eergister in de nieuws submit gegooid maar er is niet op gereageerd… De logitech codec die msn messenger gebruik is gekraakt, en daar is een opensource project van gemaakt. Dus ik denk dat binnenkort msn-clients uitkomen met webcam ondersteuning..

http://hardware.slashdot.org/hardware/05/04/05/0240236.shtml?tid=215&tid=188&tid=106

edit:

”Mendoza”

Er is een protocol dat toegewezen is als officieel im protocol. Net als http, smtp, ftp, etc. Helaas wordt het niet goed opgenomen door de groterre spelers. Dit wordt meer gebruikt om in softwarepaketten in te bouwen…

Bijdrager
    PureLogic
    ”rburgt”

Ik had het eergister in de nieuws submit gegooid maar er is niet op gereageerd… De logitech codec die msn messenger gebruik is gekraakt, en daar is een opensource project van gemaakt. Dus ik denk dat binnenkort msn-clients uitkomen met webcam ondersteuning..

http://hardware.slashdot.org/hardware/05/04/05/0240236.shtml?tid=215&tid=188&tid=106

Dat heeft niets met de rede te maken dat die functies er niet voor Mac zijn. Microsoft moet het hele netwerk aanpassen om Macs toe te laten, en dat zou teveel werk zijn. Dit los je niet op met een source code.

Dus we hebben er weer nix aan!:x

Bijdrager
    MacBeer

MS is wel degelijk van plan om ook de Mac-versie te voorzien van webcam-functies. Die hadden ze gepland in versie 6 die pas over een jaar zou uitkomen. Hier zijn toen gigantische protesten op gekomen waardoor MS nu kijkt om versie 5.0 voor de Mac uit te rusten met webcam-functionaliteit. Dat zou wel betekenen dat versie 5.0 later zou verschijnen.

het is toch al lang geleden dat ik hier weer wat van heb gehoord…

Bijdrager
    rburgt
    ”PureLogic”

Dat heeft niets met de rede te maken dat die functies er niet voor Mac zijn. Microsoft moet het hele netwerk aanpassen om Macs toe te laten, en dat zou teveel werk zijn. Dit los je niet op met een source code.

Dus we hebben er weer nix aan!:x

Leg dat maar eens verder uit, zover ik weet werkt Msn Messenger gewoon via een protocol waar licenties op genomen kunnen worden. Als ik het goed heb dan heeft trillian als enige een geldigge licentie op het msn protocol. Het enige probleem is dat er gebruik wordt gemaakt van een aantal “windows only” feautures zoals de webcam codec. Dus ik denk dat wel degelijk dit effect kan hebben op een aantal open source clients…

Bijdrager
    MacBeer

Probleem is de zeer verouderde Logitech-software die volledig herschreven zou worden voor de Mac. Maar dat moet zowiezo gebeuren voor Windows meen ik, dat opent deuren voor Mac. het is geen kwestie van ‘niet kunnen’ maar van ‘niet willen’ bij M$

Bijdrager
    rburgt
    ”MacBjorn”

Probleem is de zeer verouderde Logitech-software die volledig herschreven zou worden voor de Mac. Maar dat moet zowiezo gebeuren voor Windows meen ik, dat opent deuren voor Mac. het is geen kwestie van ‘niet kunnen’ maar van ‘niet willen’ bij M$

Precies, maar ik denk dat tegen die tijd er helaas wel reclame in msn messenger zal zitten. De ontwikkelaars moeten ook betaald worden namenlijk….

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.