18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Jamez

Msn Messenger

hallo,

ik ben nieuw bij mac en ik heb nog eens een vraagje :P
    euhm,dus tis t’volgende : ik heb het pakketje voor een .mac account bijgekocht,
    en ik heb mijn email adres aangemaakt maar ik kan mijn niet aanmelden op msn messenger met mijn .mac account,is dit normaal of niet ?
    Als ik mij dan aanmeld met mijn hotmail account dan lukt het wel maar ik kan bv. niet mijn webcam aanleggen op msn,is dit ook normaal of niet ?
    Nochtans in mijn Macbook zit er een iSight dus normaal gezien zou dit moeten lukken?
    Hopelijk kan er mij iemand helpen,
    alvast dank bij voorbaat,

Vriendelijke groeten,
    Jamez

Bijdrager
    Nikita

Uh… .Mac is geen .NET, dus nee.
    Daarbij is Microsoft te lui om een fatsoenlijke messenger te maken voor OSX dus webcam-support zijn ze ook ‘vergeten’. Maar daar zijn dan wel weer wat alternatieven voor, die volgens mij in het prachtige artikel van unSOUND staan. Ik zou zeggen, kijk daar ’s naar.

Bijdrager
    Jamez

ok bedankt !!
    vind dit echt een goede site,
    iedereen is vriendelijk en altijd rap antwoord,
    10 op 10 voor deze site !! :D

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat Jamez bedoelt dat hij zijn .Mac mailadres wil gebruiken voor MSN, hiervoor moet je een passport aanmaken op http://www.passport.com, dan link je een passport aan je .Mac adres en kan je inloggen op MSN.

Bijdrager
    icecream

Ja dit had ik nou ook nodig. Maar als je gewoon wilt chatten met mensen die MSN op een Windows PC gebruiken en jij een .Mac account dat kan cker alleen via Jabber enz?

Bijdrager
    icecream
    ”niekvangalen”

Ik denk dat Jamez bedoelt dat hij zijn .Mac mailadres wil gebruiken voor MSN, hiervoor moet je een passport aanmaken op http://www.passport.com, dan link je een passport aan je .Mac adres en kan je inloggen op MSN.

Dus kan je hiermee wel gewoon je .Mac adress gebruiken op MSN?

Moderator
    unSOUND

Ja, je kunt zoals niekvangalen al aangeeft van je .mac adres ook je .net passport maken, dan kun je je .mac adres dus ook gebruiken voor MSN.

Je kunt daarna eventueel via Jabber MSN-nen vanuit iChat, dan heb je alles in 1 programma. Een jabber account aanmaken kan hier. Daarna kun je Jabber instellen om ook je MSN adres te gebruiken, dat kan hier ( Legacy account en wachtwoord zijn dus je MSN adres en wachtwoord )

Daarna bij iChat je .mac account invullen, en je Jabber account, en dan komt alles dus terecht in iChat

Bijdrager
    icecream

Ok bedankt voor die info maar kan je in iChat ook je iSight gebruiken? En is een jabberacount ook in een NL versie?

Moderator
    unSOUND

Die zijn er wel, maar de Australische server is een stuk betrouwbaarder… bovendien is het enkel je account, je kunt gewoon Nederlands typen met zo’n account hoor…

:D

Bijdrager
    unox

aMsn voor webcammen:wink:

Bijdrager
    DarkRaverNL

En ja je kan je iSight ook met iChat gebruiken, hij is er ook voor gemaakt tenslotte, je kan alleen niet via jabber -> msn je iSight gebruiken.

Bijdrager
    icecream

Wel met aMsn dan? En moet je daarvoor ook een jabberacount hebben?

Moderator
    unSOUND

Nee, voor aMSN heb je niks nodig, enkel een MSN account. Maar eigenlijk is dit allemaal al heel vaak gevraagd, EN beantwoord:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=34802

Bijdrager
    icecream

Dus aMsn is bwvs eigenlijk een MSN messenger voor Mac. Dus met een .Mac account kan ik gewoon mensen met een Hotmail account toevoegen?

Moderator
    unSOUND

Ja, en Ja.

Bijdrager
    nassien

kijk ook eens naar yahoo…die hebben een nieuwe macversie (ziet er goed uit) en kondigen msn compatibliteit aan….is nog een beta

Bijdrager
    rvanheukelum

… maar wat voor een beta … dit kon wel eens de iChat zijn die we zouden willen!

Bijdrager
    DarkRaverNL

Er blijft maar een iChat voor mij, en dat is iChat:)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.