5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Gilda

msn messenger 3.5, ik kan niet meer fotos sturen….?

Hoi,

Ik gebruik msn 3.5 al een tijdje en dat ging altijd goed. Fotos sturen en ontvangen geen probleem.

De laatste twee dagen krijg ik elke keer deze bericht als ik een foto wil sturen.

We could not send this file because the connection is blocked. Please contact your network administrator or Internet service provider; they may be able to enable file transfers.

Hoe kan ik het oplossen?

Gilda

Bijdrager
    Zout

uuuh, vraag je systeembeheerder of je internet service provider???

Bijdrager
    MacAttack

zet je firewall eens uit

Bijdrager
    savvy

ik heb hetzelfde probleem maar dat komt denk ik door mijn (wireless) linksys router.

ik kan geen bestanden ontvangen iig, versturen weet ik nog net niet.
    Terwijl ik het vroeger gewoon kon zonder problemen, denk dat de reden is dat ik nu via een linksys router zit.

weet iemand hoe een file ontvangen werkt in MSN? zet de ontvanger een port open of de verstuurder? en weet iemand welke porten dat misschien zijn?

Bijdrager
    Sad

Daaarrr gaatie dan:

volgens M$ kan je achter een NAT router geen file transfers en voice chat doen. ( http://messenger.msn.com en dan naar help)

MSN gebruikt TCP en UDP poort 6891. Maar ook al zet je die open, je kan dan alleen files ontvangen en niet verzenden. (Dat heeft te maken met hoe NAT routers werken.)

Als je achter een UPnP router zit, schijnt het wel te werken, maar wie heeft zo’n ding nou?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.