21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    DarkApple

MSN Messenger?

Ik kom soms op MSN Messenger (mac versie natuurlijk) op m’n macbook, als ik m’n ADSL (modem) erin geplugd heb. Toch valt hij veel te veel uit naar m’n goesting, terwijl m’n internetpagina’s nog altijd zonder probleem doorgaan. Daaruit kon ik vaststellen dat het niet aan m’n internet lag maar aan m’n msn zelf. Van iemand anders hoorde ik dat bij haar het ook niet zo stabiel is. Ze gebruikt ADIUM. Is dat een goede oplossing? Ik heb IChat gevonden maar ik moet me daarvoor registreren voor @mac.com en daar heb ik geen zin in. Ik wil m’n adres behouden.

Wat biedt Adium allemaal en wat heeft hij niet?

Ik vind jammer dat Apple nog achter zit wat MSN betreft, of vergis ik mij?

Bijdrager
    joffrie

Adium vind ik persoonlijk de beste op de moment.
    De interface kan je instellen zoals je wilt. Het werkt perfect samen met msn messenger.

Je kan andere icoontjes, geluiden, enz … downloaden
    Maar dat moet je allemaal maar eens een keer bekijken en uitproberen.

Inactief
    Anoniem
    ”DarkApple”

Ik vind jammer dat Apple nog achter zit wat MSN betreft, of vergis ik mij?

Tja… het is Microsoft Network (MSN), dus daar ligt het probleem. Heb Messenger er al lang geleden afgemikt en overgeschakeld op Proteus. Vreemd genoeg valt dat programma nooit uit, dus de fout zit wel degelijk in de MSN Messenger.

Bijdrager
    Steff

Wat bied Adium? Het ziet er fantasties uit en je kunt het nog persoonlijk mooier maken met diversen skins etc. (skins die echt netjes zijn geen MSN Troep Skins) Je kunt simpelweg gebruikers aanmaken en groepen aanmaken het werkt zeer vriendelijk. Het enigste wat je niet kunt zijn audio en videosessies. Helaas … maar het geheel maakt dat prima goed.

Bijdrager
    joffrie

Je kan Adium er zelfs bijna volledig uit laten zien als MSN.

Bijdrager
    macses

vraagje bij adium:
    die emoticons die je zelf kan downloaden op adiumxtras.com, worden die ook weergeven bij je gesprekspartner die windows gebruikt?
    Bij de nieuwe messenger for mac is dat zo, maar bij adium?

Bijdrager
    Electr0n

Download de nieuwste Messenger, dan zou het opgelost moeten zijn. Althans dat was bij mij.
    Ik blijf toch gewoon vertrouwd bij MSN, en ik zal dus niet gauw naar Adium overstappen

Bijdrager
    DarkApple

Dus je kan ook niet cammen bij Adium, da’s jammer.

Idd, wil ik ook wel weten: als een Windowsgebruiker een leuke emo wilt tonen (een zelfgemaakte, bewegende smiley) zou je dat niet kunnen zien op Adium, enkel de gekozen benaming van dienen emo.

Dat vind ik ook spijtig aangezien m’n maten da veel gebruiken..

Electr0n, ik heb m’n macbook nog geen maand, dus ik zal ook wel de nieuwste versie hebben gedownload voor MSN…

Inactief
    Anoniem

Ondersteuning voor webcam’s komt eraan, maar eerst moet Microsoft nog puin ruimen. Op dit moment gebruiken ze nog twee verschillende protocollen, pas als ze overgestapt zijn op één geheel nieuw protocol zal de MSN Messenger for Mac ook webcam + geluid ondersteunen.

http://blogs.msdn.com/macmojo/archive/2006/09/27/774149.aspx

Bijdrager
    joffrie
    ”macses”

vraagje bij adium:
    die emoticons die je zelf kan downloaden op adiumxtras.com, worden die ook weergeven bij je gesprekspartner die windows gebruikt?
    Bij de nieuwe messenger for mac is dat zo, maar bij adium?

Emoticon worden bij je gesprekspartner enkel juist weergegeven als hij net dezelfde heeft of ook Adium heeft. Maar emoticons die gebruik ik eigelijk zelden of nooit.

Maar dat is inderdaad het nadeel van Adium. Misschien dat dit opgelost wordt in de nieuwe versie, die binnenkort uitkomt. We zullen zien.

Bijdrager
    DarkApple

Mjo, in oktober 2007 ga ik op kot, nu ben ik nog altijd thuis. Dan gebruik ik PC toch meestal, tenzij ik iets grafisch moet doen of ergens anders ben. Tegen dan is Adium of Mac MSN hopelijk veel verbeterd dat hij leuk is om te gebruiken :lol:

Bijdrager
    joffrie

Adium is nu ook al leuk om te gebruiken. Zeker weten.:P

Bijdrager
    DarkApple

Goh ik wil niet weten wat je er allemaal op uitspookt :P

Bijdrager
    FAS

Kun je ook bestanden heen en weer sturen van pc naar mac?

Bijdrager
    DarkApple
    ”FAS”

Kun je ook bestanden heen en weer sturen van pc naar mac?

Jawel hoor.

Bijdrager
    oegemeister

Mercury was voor mij echt de oplossing. Webcam ondersteuning. Zelfde emoticons en werkt echt super!

mercury messenger is dus mijn keuze…. beter bestaat niet.

gr

Bijdrager
    DarkApple

Ik heb wel niet over standaardemo’s zoals :-D, :-P, *-), … maar over zelftoegevoegde emo’s, deze gaan dus ook op jouw chatprogramma?

Mercury Messenger dus. Kan je me ook een downloadlink geven? Dan kan ik ook een kijkje gaan nemen hé.

Inactief
    Anoniem

Selecteer de tekst “Mercury Messenger”, rechtermuisknop + klik en dan “Zoek met Google”. Eerste site op de lijst.:?

Bijdrager
    sean2901

http://www.mercury.to en dan de tab mac. Versie 1.8

Heeft ook mijn voorkeur. Slorpte vroeger veel RAM op, maar nu mn PB voldoende heeft maakt dat niet meer.

Bijdrager
    MekMarley

Ik gebruik Fire…..prima dingetje

http://fire.sourceforge.net./

Bijdrager
    CMD-Z

ziet er goed uit dat fire! ook isight ondersteuning?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.