23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Honcho

MSN? Doen?

Mijn dochter wil aan de MSN. Op zich ben ik daar niet helemaal blij mee, maar alle vriendinnen zitten er ook op. Dus moet je wel…
    Nou ben ik tussen de meuk van Ome Bill gaan kijken en daar staat inderdaad een MSN-programmatje te downloaden, maar voor ik verder ga wil ik wat dingen weten.

– hebben jullie goede of slechte ervaring met MSN op de mac;
    – conflicteert t niet met andere programma’s die echt op de mac horen;
    – als ik het installeer, waar moet ik op letten;
    – of is er een goed alternatief programma (kan t via IChat?)

Dus…

Bijdrager
    AllStar
    ”Honcho”

Mijn dochter wil aan de MSN. Op zich ben ik daar niet helemaal blij mee, maar alle vriendinnen zitten er ook op. Dus moet je wel…
    Nou ben ik tussen de meuk van Ome Bill gaan kijken en daar staat inderdaad een MSN-programmatje te downloaden, maar voor ik verder ga wil ik wat dingen weten.

– hebben jullie goede of slechte ervaring met MSN op de mac;
    – conflicteert t niet met andere programma’s die echt op de mac horen;
    – als ik het installeer, waar moet ik op letten;
    – of is er een goed alternatief programma (kan t via IChat?)

Dus…

Zoek eens op “Adium”:)

Bijdrager
    Steff

Adium kan opzich meer en ziet er leuker uit. Maar voor misschien het gebruiksgemak, ze zal ook wel eens bij een vriendin op MSN zitten (op de Windows PC), zal Microsoft’s MSN Messenger beter zijn.

Bijdrager
    svan

Jep, Adium is what you need. Hetzelfde netwerk als MSN, maar zonder reclame en lelijk vensters. Sterker nog, met volledig customized venstertjes. Enige nadeel voor je dochter is dat het niet de functionaliteit van Windows Live Messenger versie zoveel heeft, dus webcammen gaat niet werken, maar of jij daar mee zult zitten, I doubt it.:-)

Bijdrager
    Honcho
    ”svan”

Jep, Adium is what you need. Hetzelfde netwerk als MSN, maar zonder reclame en lelijk vensters. Sterker nog, met volledig customized venstertjes. Enige nadeel voor je dochter is dat het niet de functionaliteit van Windows Live Messenger versie zoveel heeft, dus webcammen gaat niet werken, maar of jij daar mee zult zitten, I doubt it.:-)

Dat ze de webcam niet kan gebruiken vind ik niet erg. Komt eigenlijk wel goed uit.
    Thanx!!

Moderator
    Mac Daddy
    ”Honcho”

- hebben jullie goede of slechte ervaring met MSN op de mac;

Ik gebruik MSN al jaren op de Mac. En het werkt gewoon goed. Niet alles wat Microsoft produceert is slecht hoor.;)

”Honcho”

- conflicteert t niet met andere programma’s die echt op de mac horen;

Nee, waarom zou het dat moeten doen? Ik snap ook niet precies wat je hiermee bedoelt?

”Honcho”

- als ik het installeer, waar moet ik op letten;

1. Je download het programma.
    2. Je mount de virtuele schijf.
    3. je sleept het icoontje naar je programma map. (Nu is het programma geïnstaleerd.)
    4. Nu zal je dochter waarschijnlijk nog een MSN Passport aan moeten maken. Dit doe je via de MSN. Dan wordt je doorgelinked naar een site waar je dat kan aanmaken. Je kan een nieuw mailadres aanmaken, maar kan ook met een bestaande.

”Honcho”

- of is er een goed alternatief programma (kan t via IChat?)

In iChat werkt MSN helaas niet.

Ander alternatieven zijn: Adium en aMSN.
    Maar MSN is de meest gebruiksvriendelijke.

Moderator
    Mac Daddy
    ”svan”

Op een Windhoos PC heeft MSN allerlei reclame. Op een Mac ben ik het nog nooit tegengekomen. En webcam functionaliteit zit ook niet in de MSN messenger for mac.

Bijdrager
    Honcho

Tja, conflicteren. Ik kom van de pc af en daarop gebeurde het nog wel eens dat het ene programma het andere beinvloedde, waardoor de boel niet meer draait. Vandaar…

Moderator
    Mac Daddy

Ooh, nou bij een Mac hoef je je daar geen zorgen over te maken. En zeker niet bij MSN.:wink:

De meeste mensen gebruiken MSN of Adium op de Mac.
    MSN is gewoon simpel en makkelijk in gebruik.
    Adium is ook makkelijk te gebruiken, maar je kunt ook van alles aan het uiterlijk van het programma veranderen.

Ik neem aan dat je dochter de MSN voor de PC wel kent. Adium werkt toch wel behoorlijk anders dan dat programma. MSN for Mac lijkt veel meer op de PC versie.

Bijdrager
    Honcho

Ze zit wel eens bij vriendinnen achter de MSN. Dus weet ze ongeveer hoe het werkt. Misschien moet ik daarom wel voor MSN kiezen als de alternatieven niet veel beter zijn en het programma dus geen problemen voor onze mac levert.

Thanks voor het meedenken.

Bijdrager
    midas

( MSN geeft altijd aan als ik een nieuw bericht in mijn mailaccount heb ontvangen, kan adium dit ook laten zien?)

Bijdrager
    Roggie

Ik gebruik AMSN. Webcam functionalteit en het geeft ook aan wanneer je een bericht in je mailaccount ontvangt.
    Werkt prima en probleemloos.

Moderator
    Mac Daddy
    ”midas”

( MSN geeft altijd aan als ik een nieuw bericht in mijn mailaccount heb ontvangen, kan adium dit ook laten zien?)

Ja dit kan, maar dan heb je een extra programmaatje nodig. Genaamd: Growl. Dit is een programmaatje wat notificaties weergeeft. Hij doet o.a. voor: Adium of Mail.

Bijdrager
    1984

Met Yahoo Messenger is het ook mogelijk te chatten met MSN ( http://messenger.yahoo.com/ ) maar ik heb zo’n idee dat die dochter dat allemaal veel beter weet

Bijdrager
    Nikita

Als ze ervaring heeft met de Windows versie van MSN, zal je het meeste opschieten met aMSN. Het is wel wat traag (het draait via Java dacht ik – vandaar), maar het heeft wel de meeste overeenkomsten met de Windowsversie. Ook ondersteund het webcams, wat ook een hoop gezeur kan voorkomen :wink: Overigens moet je voor het zelf versturen van je eigen webcambeeld vaak wat poorten openen in je router, maar het ontvangen lukt standaard wel.

Bijdrager
    bzami

de MS MSN is prima, andere ook, maar waarom zou je?

Bijdrager
    Nikita

Persoonlijk vind ik de ‘gewone’ MSN Messenger (of Microsoft Messenger zoals ‘ie officieel heet), eigelijk nog het makkelijkste in gebruik t.o.v. de andere MSN clients voor Mac OSX, ookal is het bij lange na niet de meest uitgebreide.

Bijdrager
    Aeschere

aMsn is waarschijnlijk het meest geschikt. MSN en messenger lijkt wel op elkaar maar zijn niet compatible. Het is niet mogelijk bestanden te wissellen als persoon a msn heeft en persoon b messenger.
    aMsn lijkt heel erg op msn en is in staat om bestanden te wisselen, de webcam te gebruiken en alle andere meuk waar msn voor wordt gebruikt.

Nu alleen opletten dat het taalgebruik niet achteruit holt;-)

Bijdrager
    Nikita

Uhm, ik kan gewoon bestanden uitwisselen met mijn Windows-MSN vrienden hoor :|

Bijdrager
    JhonJairo

Je kunt ook nog gebruik maken van Mercury werkt ook aardig en je kunt ook webcammen.

http://www.mercury.to

Bijdrager
    Wik

ik zou voor aMSN gaan.
    Werkt prima de luxe, en webcam ook.

Wik

Bijdrager
    FlyingSeal
    ”johnjairo82″

Je kunt ook nog gebruik maken van Mercury werkt ook aardig en je kunt ook webcammen.

http://www.mercury.to

Hier sluit ik me bij aan. Mercury vind ik tot nu toe het prettigst om te gebruiken. aMSN heeft me nooit kunnen bekoren.

Bijdrager
    FlyingSeal
    ”Aeschere”

aMsn is waarschijnlijk het meest geschikt. MSN en messenger lijkt wel op elkaar maar zijn niet compatible. Het is niet mogelijk bestanden te wissellen als persoon a msn heeft en persoon b messenger.

Messenger voor de Mac en Windows Live Messenger kunnen onderling gewoon bestanden uitwisselen hoor :? Zou wat zijn dat eigen producten van Microsoft niet met elkaar kunnen ‘praten’. Microsoft maakt het soms bont maar zo bont…

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.