16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Saabs

MSN contactpersonen

Ik zie meer en meer mensen met gmail op msn. Geweldig!
    Ik wil dit ook beginnen doen, dan ben ik van dat lelijke hotmailadres vanaf.
    En! Dan heb ik geen virus meer, want elke keer als mij inlog op mijn account, via msn,adium of meebo, krijgen 1/3 van mijn contactpersonen een link van mij (spam, virus?) ..

Wie kan mij helpen zodat ik:

1. Kan inloggen op Adium met mijn gmail account ?
    2. Al mijn contactpersonen van mijn hotmail account op mijn gmail heb?
    3. Al mijn e-mails doorgestuurd worden naar mijn gmail ?

Alvast hartelijk bedankt,
    Met vriendelijke groeten.

Bijdrager
    tjetta

Is het tegenwoordig zo lastig om zelf even te Googlen? Als ik bij Google zoek naar msn messenger gmail (wat me op zich redelijk voor de hand liggende zoektermen lijken voor wat je wilt doen), geeft de eerste hit al precies aan hoe je met een Gmail adres gebruik kunt maken van MSN messenger.

Puntje twee kun je zelf denk ik wel bedenken. Je weet dat je alleen iemand in je contactlijst kan hebben, als die persoon je verzoek accepteert. Je zult dus moeten inloggen op je nieuwe account en die contactpersonen opnieuw moeten toevoegen.

Bij puntje drie komt wederom een Google zoekactie naar boven, dit keer met de zorgvuldig geselecteerde zoektermen hotmail doorsturen naar gmail/ De tweede hit helpt je op weg, geen idee of het werkt.

Bijdrager
    Yeti

Juist dat tweede puntje is voor mij de reden om het niet te doen…

Bijdrager
    tjetta
    ”Yeti”

Hoezo niet? Mensen die je willen spreken voegen je echt wel toe, mensen die je niet accepteren kun je ook maar beter kwijt dan rijk zijn:)

Bijdrager
    Saabs

Ik ga straks even proberen (ben nu nog op mijn werk), maar alvast bedankt voor je hulp tjetta.
    En inderdaad, het is maar een kleine moeite om ze opnieuw toe te voegen, kan je terwijl een beetje ‘opkuisen’.

Bijdrager
    i93Jeffrey

Betekend dit dat ik ook gewoon met mn AOL Account op MSN kan?

Bijdrager
    tjetta
    ”i93Jeffrey”

Betekend dit dat ik ook gewoon met mn AOL Account op MSN kan?

Je kunt elk willekeurig e-mail adres als passport aanmelden, en daarmee kun je je vervolgens aanmelden op services als msn messenger (of live messenger, of hoe het dan ook heet). AOL maakt volgens mij gebruik van een screen name, niet van een e-mail adres. Die kun je dus niet voor msn messenger gebruiken, wel voor iChat.

Bijdrager
    i93Jeffrey

oh ok,
    dus dan ben ik een Gmail nodig om op MSN te kunnen
    dus dan kan ik ook aanmelden met: …[email protected] op MSN Messenger?

Bijdrager
    tjetta
    ”i93Jeffrey”

oh ok,
    dus dan ben ik een Gmail nodig om op MSN te kunnen
    dus dan kan ik ook aanmelden met: …[email protected] op MSN Messenger?

lees mijn eerste post en trek zelf die conclusie:)

Bijdrager
    i93Jeffrey

ik heb ut net geprobeerd met mn AOL Account en het werkt! Handig ben ik eindelijk van Hotmail af!

Bijdrager
    bartje
    Bijdrager
    Saabs

Bij mij is alles gelukt, tot nu toe ..
    Ik kan op hotmail.com al inloggen met mijn gmail account.
    Ik heb alle contactpersonen van mijn hotmail op mijn gmail.
    Nu zien of echt alles goed werkt ..:)

Bijdrager
    Yeti
    ”tjetta”
    ”Yeti”

Hoezo niet? Mensen die je willen spreken voegen je echt wel toe, mensen die je niet accepteren kun je ook maar beter kwijt dan rijk zijn:)

Maar je moet dan toch alle e-mail-adressen opnieuw invoeren? Ik weet niet wat jullie makkelijk noemen, maar hoeveel e-mail-adressen heb jij dan in je lijst staan? Ik heb er namelijk 79, en dan moet ik toegeven dat wat mij betreft dat niet snel over te zetten is!

Bijdrager
    bartje

Je kan toch vast wel in Adium of enig ander messenger programma je contactpersonenlijst exporteren? Dit kon wel met MSN Messenger.

Bijdrager
    Saabs
    ”Yeti”
    ”tjetta”
    ”Yeti”

Maar je moet dan toch alle e-mail-adressen opnieuw invoeren? Ik weet niet wat jullie makkelijk noemen, maar hoeveel e-mail-adressen heb jij dan in je lijst staan? Ik heb er namelijk 79, en dan moet ik toegeven dat wat mij betreft dat niet snel over te zetten is!

Ik heb er 321! :D

Nadat je die eerste stap gedaan hebt, dus je gmail account gekoppelt met Passport, dan doe je dit:

1. Je logged in op hotmail met je oude hotmail account.
    2. Je gaat onderaan links een knop met contactpersonen zien, klik daarop.
    3. Dan klik je op ‘Exporteren’ en dan zal er een csv bestandje in je Downloads map komen.
    4. Log je uit en log je aan op hotmail met je gmail account.
    5. Hij gaat je de optie geven om naar je contactpersonen te gaan, doe dat dan ook.
    6. Dan klik je op importeren.
    7. Kies ‘Hotmail Live’ en daaronder is er een knop om dat csv-bestandje te uppen.
    8. Klaar is kees!:D

Zelfs als ik mij inlog op Adium met mijn gmail account, staan al mijn contacten er op. Het enige is dat iedereen mij vraagt wie ik ben.:p

Bijdrager
    prullenbak

Er is ook een manier om je emailadres gekoppeld aan je live-account (vroeger .net passport of zoiets) wijzigen tegenwoordig!

Ik heb het laatst ook gedaan. Leverde bij mij geen enkel probleem op, en ook mijn xbox-live account was meteen netjes aangepast.

Precies hoe het moest weet ik niet meer, maar google is je vriend!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.