19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    KTHN

MSN

Oké, ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar op mijn macbook werkt geen enkele messenger client goed. Amsn, Msn for mac, Adium, en praktisch al het andere wat is genoemd heb ik geprobeert, maar alles heeft hetzelfde probleem: hij gooit meld zich om de zoveel tijd af / verbreekt verbinding / zegt dat hij online is maar is het niet. En ze versturen allemaal de helft van de berichten niet en ontvangen de helft van de berichten niet of pas 5 minuten nadat ze zijn verstuurd.

Op de laptop van mijn vader werkt msn wel gewoon, dus de verbinding is stabiel genoeg lijkt mij.

Wat is het probleem en hoe los ik het op?

Bijdrager
    Josebo.

Heb je de laatste versie van MSN for Mac al geprobeerd? (7.0.1)

Bijdrager
    KTHN

Ja, die heb ik al geprobeert.

Bijdrager
    Josebo.

Aiii. Als je dat bij alle versies hebt, ligt het misschien aan je account. Al een keer een ander account geprobeerd, of-ie daar ook steeds uitvalt?

Bijdrager
    Pasav

ik gebruik nu de laatste versie van aMSN, en die is verassend stabiel, incl video.

Als je zoveel problemen hebt met deze app’s is het misschien handig om een neiuw account aan te maken en opnieuw de programma’s waar mee je problemen hebt te configureren. Klinkt meer als computer probleem dan specifiek MSN …

Bijdrager
    RowanW

Ik heb met Adium anders ook heel veel van de volgende errors: iets met switchboard, message time-outs… en nog wat van die ongein.

Bijdrager
    KTHN

Ander account als in e-mail adres? Geprobeert, werkt niet. En anders hoezo ander account? (En de laatste versie van amsn valt ook steeds weg).

Bijdrager
    Josebo.

Je internet blijft wel gewoon draaien, of hapert dat soms ook? En dan bedoel ik vooral dat de verbinding even weg valt..

Bijdrager
    KTHN

Het internet werkt zoals het altijd heeft gewerkt. (Naast youtube werkt alles goed).

Bijdrager
    bassmac

Een ander account, waarschijnlijk bedoelen ze een andere gebruiker aan maken om mee in te loggen. Zoiets als “gast”.
    Daar zitten jouw speciale instellingen nog niet in, en daar kan je dan een msn verbinding op testen. Als die wel goed werkt, zou het aan je voorkeuren kunnen liggen. Dat is nog een heel gezoek in de Library overigens..
    succes.

Bijdrager
    Switch

En in sommige gevallen, wanneer je wordt “uitgelogd” in MSN of geen verbinding hebt, kan het aan het MSN protocol liggen. Daar hebben alle MSN Messenger applicaties dan last van, het ligt dan aan de Microsoft server.

Bijdrager
    Hansfree
    ”Switch”

En in sommige gevallen, wanneer je wordt “uitgelogd” in MSN of geen verbinding hebt, kan het aan het MSN protocol liggen. Daar hebben alle MSN Messenger applicaties dan last van, het ligt dan aan de Microsoft server.

Lijkt me vrij sterk als het zo vaak gebeurt….

Bijdrager
    Zeekomkommer

Ondanks dat het op je vader’s laptop wel goed gaat lijkt me dit toch duidelijk een probleem dat aan je internetverbinding ligt. Ik zou niet verder zoeken naar andere clients. Hoe is je Mac op dit moment verbonden met het internet? Draad / draadloos, hoe ziet het netwerk er verder uit?

Bijdrager
    Hansfree

Mee eens met zeekomkomer, MSN is heel gevoellig voor haperingen in je netwerk. Zeker als je draadloos netwerk gebruikt dan wil dit soms problemen geven, ook al zie je dit bijvoorbeeld tijdens het surfen niet.

Bijdrager
    KTHN

Als het aan het netwerk ligt (het is draadloos), hoe kan ik het dan oplossen. (Trouwens het is gewoon een router). Maar hoe kan het dat het op de laptop van mijn vader dan foutloos werkt, terwijl dat ook op hetzelfde draadloze netwerk is aangesloten?

Bijdrager
    Josebo.

Als het niet aan de router ligt, aangezien je vader wel goed kan werken, moet het wel aan jouw Mac liggen dan..

Bijdrager
    bassmac

Nog niet gelezen dat je het nieuwe “schone” account –> dus op de computer na herstart niet inloggen met je vaste account en wachtwoord, maar met een ander, tijdelijk aangemaakt account.(systeembeheer–> accounts–>anderegebruiker)
    Als dat ook niet werkt, ligt het echt aan je Macbook, ljjkt me.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Probeer het eens met een echte ouderwetse draad tussen de router en je Mac. Kijken of het dan wel goed werkt. If so, dan ligt het aan je draadloze verbinding. Post even je ervaring na dit geprobeerd te hebben, dan kan iemand je daarna misschien weer verder helpen.

Bijdrager
    Hansfree

Het feit dat het bij je vader op de laptop wel werkt zegt nog niks, de antenne in jou mac is anders dan die van de laptop van je vader (of heeft je vader ook een mac?). Weet niet of je ver van je router afzit?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.