19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

MSM video chat opnemen

Goeie morgen,

We vermoeden dat er hier op bureel dingen gebeuren die niet echt door de beugel kunnen .
    Meerbepaald met MSM video chat.
    We zoeken dus een manier om , in de achtergrond, dus ongemerkt, de beelden van een MSM video chat op te nemen, of tenminste toch de beelden die de ingebouwde isight camera registreert.

Heeft iemand enige ervaring hoe dit kan?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien is iCam een goed stukje software. Of misschien FaceTime die alles automatisch accepteert? Het probleem is alleen dat je constant een Dock-icoontje ziet. Ik heb wel eens gelezen dat er een soort van ‘activiteiten logger’ voor de Mac bestaat die dit soort dingen wel op een transparante wijze kan doen, maar ik kan hem nu niet vinden. Een paar jaar terug stond er een artikel over in de MacFan.

Bijdrager
    Yaris
    Johnyw op 20 maart 2011

in de achtergrond, dus ongemerkt,

Dat is tegen de wet.

De aanwezigheid van bewakingscamera’s op de werkplaats kan een weerslag hebben op de persoonlijke levenssfeer van werknemers. De sociale gesprekspartners hebben ingestemd met een collectieve arbeidsovereenkomst (cao n° 68 van 16 juni 1998) die de installatievoorwaarden en bewaking door camera’s op de werkplaats verduidelijkt.

Als er een camera op de werkplaats is opgesteld, moet de werkgever zijn werknemers informeren over:

• de bedoeling van de bewaking
    • het al of niet bewaren van de beelden
    • het aantal camera’s en hun locatie
    • de periode dat de camera’s zullen werken

Bron: http://www.belgium.be/nl/werk/arbeidscontract/bescherming_van_persoonlijke_levensfeer/cameras/

Bijdrager
    Johnyw

bedankt voor de reactie.

We dachten eigenlijk eerder aan een programma dat we konden opzetten wanneer we het kantoor verlaten, en die automatisch de beelden van de Isight registreert en opslaat eens die aangezet word?

Of natuurlijk, en nog beter, die de volledige video chat van MSM automatisch registreert ?
    Voor windows is dat blijkbaar wel te vinden, maar voor de mac tasten we in het duister..

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

In dat geval zou iAlertU wel eens handig kunnen zijn. Als het programma beweging detecteert kan hij automatisch de beelden opslaan of via de email versturen. Daarnaast kan je nog kiezen uit SecuritySpy, EvoCam, of UnderCover. Deze programma’s versturen geen MSN (MSM?) berichten maar dat is wel via een AppleScriptje te realiseren.

Bijdrager
    Johnyw

Wat het programma zou moeten doen, is niet direct “beweging” detecteren, maar in de achtergrond beginnen opnemen vanaf het ogenblik dat de Isight in werking treed, bvb wanneer video MSM chat ingeschakeld word..en er ook weer mee ophoud wanneer deze weer uitgezet word. eigenlijk door eender welke toepassing..
    Ik ben zelf reeds aan het zoeken geweest om het net, maar vind zo niet direct iets, wat me vreemd lijkt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat wij de eersten zijn die dit willen doen?

Wij hebben ook op screen capture gedacht, maar dan zien we alleen de beelden die door de, laat me zeggen, correspondent, op het scherm komen.. wij willen echt opnemen wat zich de Imac Isight registreert !

Bijdrager
    Stirf

Wat is toch de reden dat je zo achterdochtig bent?

Bijdrager
    Johnyw

We hebben sterke vermoedens dat het er hier op het bureel van een bediende nogal ” vrijpostig” toegaat via die webcam (msm) met een kerel in Turkeye, als we er niet zijn, maar we kunnen niets bewijzen…

Bijdrager
    Yggdrasil

MSN blokkeren is geen optie?

Bijdrager
    Stirf

Laat verder maar, want het gaat me niets aan. Eerst je vrouw, toen je kind en nu iemand op het bureel.
    Daar gaan je draadjes de laatste tijd over.

Bijdrager
    Yaris

Inderdaad, nu je het zegt.

Johnyw op 20 maart 2011

We vermoeden dat er hier op bureel dingen gebeuren die niet echt door de beugel kunnen. Meer bepaald met MSM video chat.

Johnyw op 16 maart 2011

Ik slaag er niet in om die verdomde hotmail account die ik jaren geleden eens aangemaakt heb te verwijderen.

Johnyw op 15 maart 2011

Ten tweede wil ik een extra account maken, waarmee geen nieuwe programma’s kunnen geïnstalleerd worden ( doet mijn zoon van 9 soms onbewust) en waar bepaalde programma’s ontoegankelijk zijn ( in dit geval MSM).

Johnyw op 12 maart 2011

Ik moet om allerlei redenen, de toegang tot Facebook kunnen blokkeren op mijn Imac! Een zwaar verslaafde vrouw aan Facebook en de spelletjes en nog meer onwaarschijnlijk toestanden die een verregaande inpakt hebben op mijn gezin

Zou je niet beter een stand alone computer installeren zonder internet of enige andere connectie met de buitenwereld?

Bijdrager
    Yggdrasil

Die laatste reactie slaat echt alles…

[s]Een optie: Scheiden van je vrouw, je 9-jarige zoon met haar laten meegaan en braaf alimentatie betalen. Hemeltje lief… Over een controlefreak gesproken.[/s] :sealed:

Edit: Zie mijn laatste post.

Bijdrager
    Yaris

Verslaving aan Facebook, Twitter en andere sociale media is best mogelijk. Ik heb al andere getuigenissen gelezen over mensen die al hun tijd op die sites doorbrachten en er zelfs ’s nachts voor opstonden. Dat kan net zo goed een verslaving zijn als aan sigaretten of drank. Als het je gezinsleven verstoort moet je misschien eens uitzoeken of er geen professionele therapie voor bestaat.

Bijdrager
    Yaris

Nu herinner ik me waar ik die getuigenis gelezen heb. Het is van dezelfde Johnyw, meer dan een jaar geleden.

Johnyw op 12 december 2009

Mijn vriendin en onze zoon zijn op onvoorstelbare wijze verslaafd aan Facebook spelletjes. Het neemt werkelijk wraakroepende vormen aan ! Letterlijk dag en nacht, ze staan er zelfs voor op.
    Ik wil dus mijn mac zo instellen dat facebook niet meer kan bereikt worden.
    De Facebook account(s) vewijderen heeft geen zin, ze hebben die zo weer geinstaleerd!
    En met Parental control moet ik ogenschijnlijk een nieuwe gebruiker aanmaken, en dat wil ik niet want onze main acount paswoord is genoegzaam bekend, dus dat omzeilen ze ook zeer snel…
    Er moet iets aan gedaan worden !! Maar hoe?

Zolang is het dus al bezig en het is nog steeds niet opgelost.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik denk dat OMT dan toch niet het uitgelezen middel is om die situatie te verhelpen. Een gezinspsychiater zal wellicht de oplossing zijn.

Bijdrager
    Stirf

Dat is precies wat ik in mijn hoofd heb, maar het niet heb gezegd :innocent:

Bijdrager
    Johnyw

ja en neen, maar nu is het dus echt een gedoe op kantoor. Thuis zijn de nodige afspraken gemaakt die nagevolgd worden….meestal:)

Bijdrager
    Yggdrasil

Gewoon MSN blokkeren lijkt me dan de beste methode. Waarom zou die persoon moeten videochatten met MSN? Je gaat toch naar je werk om te….. werken. :sealed:

Bijdrager
    Johnyw

Toch nog even terug on topic aub:

Het net is overspoeld van , weliswaar gore, opgenomen videochats !
    Het kan dus wel, maar:
    Het lijkt me dus met een Mac onmogelijk om videochats op te nemen, automatisch en in de achtergrond ?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.