14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricky

MS Word vraag: fullscreen mogelijk?

Nog niet geswitcht, heb nog wat vragen:

– is het mogelijk de programma’s (in het bijzonder MS Word) fullscreen te laten draaien in osx, zoals dat in windows ook kan? (oftewel: je ziet geen bureaublad achtergrond)

en een vraag over Ares (muziekdownload)

-draait Ares op Mac?
    -kan ik mijn aresbibliotheek van mijn pc overzetten op een mac?

Bijdrager
    DK master

1. nee kan niet
    2. Nee, maar er zijn genoeg andere P2P download programma’s voor de mac zoals Limewire en Acquisition
    3. als dat gewoon mp3 bestanden zijn kan dat ja.

Bijdrager
    kristian8888

1. Je kunt toch gewoon het venster grootmaken. In feite heb je dan gewoon een fullscreen venster. Of zeg ik gekke dingen?

Bijdrager
    Ricky

edit: ik bedoel fullscreen als in schermvullend, zodanig dat je de diverse werkbalken en opmaakopties nog wel ziet, dus niet als in de MS word voor windows ‘volledig scherm’.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Zo werkt osx niet. Schermvullend kennen “we” niet. Een programma als Word kent verschillende paletten die je op kunt roepen en ook weer kunt wegdrukken. Maar je zult altijd iets van het bureaublad erachter zien.

Bijdrager
    Slecht

Zal wel komen omdat het taken menu (of hoe noem je dat ook alweer?) in windows altijd in het venster zelf zit en met macosx dus altijd boven in de taakbalk is verwerkt.

En beiden oplossingen hebben hun voor- en nadelen.

Bijdrager
    a la Mac

Het zit er niet in omdat het compleet nutteloos is bij grote schermen. Ooit al eens op een Apple 30″ Cinema Display Safari op zijn grootste gezet?

Bijdrager
    Ricky
    ӈ

Het zit er niet in omdat het compleet nutteloos is bij grote schermen. Ooit al eens op een Apple 30″ Cinema Display Safari op zijn grootste gezet?

Xcuse me maar ik heb een prima scherm van 15″, mij dunkt dat dat sowieso een meer gangbare consumentenmaat is dan 30″, dus deze opmerking slaat wat mij betreft de plank behoorlijk mis!

Bijdrager
    pepe

30″ is inderdaad wat overdreven, maar dat neemt niet weg dat Apple zijn ‘overleving’ te danken heeft aan de grafische sector. En wat wordt daar veel gebruikt? Juist, grote schermen en dan is 20″ ook nog een flinke lap, zeker als je er 2 naast elkaar hebt staan….

Apple heeft gekozen voor deze manier van weergeven en daar kunnen we (of we het nou willen of niet) niets aan veranderen.

Het went, echt….

Bijdrager
    Maleise Beer

Ja, ik vond het in het begin ook echt aanpassen, maar nu ik het gewend ben, zou ik niet anders meer willen werken.
    En ik werk op een 14 inch scherm (op m’n iBook dus).

Bijdrager
    iRik

als MS Word in cocoa geschreven is kan je een plugin (mega zoom o.i.d. ) downloaden waarmee je het echt in fullscreen gebruikt.

Bijdrager
    Whymme

Op mijn werk hebben we Windows. Ik ben daar de enige, geloof ik, die vensters niet schermvullend maakt:)

Je kunt een venster makkelijk schermvullend maken, gewoon door te slepen. Maar, zoals zoveel mensen zeggen, handig is het niet – en zeker niet op een Mac. MS Office voor Mac is niet gemaakt om schermvullend te zijn. Knoppenbalken zijn kleiner, en in plaats daarvan wordt meer met inspectors gewerkt.

Whymme

Bijdrager
    Ricky

Het blijkt dus wel dat ik duidelijk windowsgebruiker ben.. (maar niet lang meer gelukkig!!)
    Ik hoop dat ik er snel aan zal wennen dan..
    Btw, wat zijn ‘inspectors’..?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Ricky”

Ik hoop dat ik er snel aan zal wennen dan..

Ik denk het wel. Je komt er waarschijnlijk al snel achter dat het eigenlijk veel overzichtelijker is als je vensters van programma’s naast elkaar zet in plaats van allemaal “achter” elkaar. Exposé gebruiken maakt het natuurlijk ook makkelijker t.o.v. Windows;)

”Ricky”

Btw, wat zijn ‘inspectors’..?

Kleine venstertjes waarin informatie staat over hetgeen je mee bezig bent. De twee die je rechts ziet staan op deze afbeelding van Keynote van Apple’s website bijvoorbeeld:

Deze lijken misschien je bureaublad te vervuilen, maar het mooie eraan is dat ze er alleen staan voor het actieve programma — zodra je overschakelt naar een ander programma verdwijnen ze automatisch.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.