7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    CharlesB

MS Word for Mac bestanden naar Pages kopiëren ( 2 Mac's)

Ik heb 2 iMac’s. Ik wil van de oudere (met MS Word for Mac) de MS Word bestanden overbrengen naar een jonge iMac met Pages. Ik heb de Word bestanden op een USB stick gezet en deze stick in de nieuwere iMac gestopt. Er verscheen een icoontje van het stickie op het bureaublad. Vervolgens heb ik het bureaublad icoontje naar “documenten” in de navigatiebalk van de finder gesleept. Daarna op “documenten” geklikt. Hier stond hetzelfde icoontje als van het bureaublad. Toen ik op dit icoontje klikte, verschenen netjes alle documenten. Openen gaat echter niet. Dan verschijnt:

1. importfout. De bestandsnaam is fout.
    óf
    2. het document …..(naam)…. kan niet worden geopend.

Het stickje uit de Mac gehaald en vervolgens was én op het bureaublad én in “documenten” het USB icoontje verdwenen. Geen documenten in Pages…..

Wie o wie.

Charles

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je moet niet het icoontje van de USB-stick naar je Documenten verslepen, maar erop dubbelklikken zodat een Findervenster opent waarin je kunt zien wat er op de USB-stick staat. Dan selecteer je daarin alle bestanden die je wilt overzetten (als dat alles is kun je ⌘A indrukken) en sleep je díé naar je Documenten-map. Je krijgt dan een klein venstertje te zien dat de kopieervoortgang aangeeft, en als dat weer vanzelf weggegaan is kun je het icoon van de USB-stick naar je prullenmand slepen en daarna de USB-stick uit de computer halen.

Bijdrager
    CharlesB

HTML en PDF bestanden open hij prima. Helaas zegt hij tegen .doc bestanden: bekijk het maar. @#&%$$

Bijdrager
    KarelWillem

Pages opent elk .doc (en .docx) bestand wat ik er op gooi.
    Lijkt er toch op dat je wat ‘raars’ doet?

Je omschrijving van het kopiëren van een bestand naar je Mac is ook wel uiterst omslachtig en vreemd.
    Gewoon van de USB stick het .doc bestand naar je bureaublad kopiëren. Stickje eruit. Staat het .doc bestand er nog? Dan is het goed.

Open deze in Pages. Dan moet toch echt probleemloos gaan.

Stuur me anders ééns zo’n .doc? (www.wetransfer.com naar mijn e-mail adres). Dan kijk ik wat het probleem is.

Bijdrager
    CharlesB

Wat is je email adres?

De tekstbestanden openen lukt trouwens ook niet als ik ze vanaf de usb stick probeer te openen.

C

Bijdrager
    KarelWillem

Ik dacht dat mijn adres via mijn Profiel zichtbaar was. Maar nee. Ik stuur hem even.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    CharlesB op 05 oktober 2015

De tekstbestanden openen lukt trouwens ook niet als ik ze vanaf de usb stick probeer te openen.

Ik neem aan dat je met „tekstbestanden” bedoelt: documenten van MS Word? En wat als je die probeert te openen met Teksteditor? Dat kan ze als het goed is namelijk ook aan, maar dan verlies je meestal een heleboel opmaak dus het is geen ideale oplossing — maar je weet wel of het aan Pages ligt of niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.