7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Enzoo

MS Office for Mac: Bronnen toevoegen in Word

Voor mijn scriptie moet ik een bibliografie maken van de geraadpleegde bronnen. Mijn medestudenten zeiden dat er een handig tooltje was in MS Office om bronnen toe te voegen (zodat ze automatisch volgens de BIN-normen staan).
    Nu is mijn vraag of dit ook kan in MS Office for Mac?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Doede

Er zijn vele handige “tooltjes” of in beter Nederlands “gereedschapjes”. Dit wordt denk ik een kwestie van gokken… Endnote?

Vraag eens aan je medestudenten hoe het gereedschapje heet… dat is sneller lijkt me.

Bijdrager
    Fierry

er staat brongereedschap in de werkset > Bronnen (derde knop/tab van links)

Bijdrager
    Koetjesreep

Gewoon met de hand.

Net zoals de APA regels zullen er ook wel vaste regels voor wat jij noemt zijn
    De auteur, titel en bron moet je sowieso handmatig invoeren!

Bijdrager
    Doede

Hey, handig, dit kende ik nog niet. In Office 2008 (Engelse versie) is het “INSERT” –> “DOCUMENT ELEMENTS” –> dan keuze maken (onderaan = bibliography)

Geblokkeerd
    Anoniem

In de nieuwe Office 2008 is er een Reference Manager waarmee je een databank van fiches kan aanleggen (fiche per bron). In Pages ’09 zit ook zo’n functie maar die heb ik nog niet getest.

Voor iets serieuzer werk:
    Endnote + Office
    Pages ’09 + Endnote

Voor thesissen en zwaar wetenschappelijk werk:
    (Scrivener +) Mellel + Bookends
    (Scrivener met Multimarkdown) + XeLaTeX + BibDesk of Bookends

Bijdrager
    Enzoo

Allemaal bedankt voor de informatie.

Mijn medestudenten gebruiken allemaal MS Office for Windows, en daar stond de tool in de knoppenbalk.

Het ambetante aan de BIN-normen is dat sommige namen met hoofdletters staan, dan weer onderlijnde dingen, verschillende punten en komma’s. Dit maakt het dan nogal ingewikkeld.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.