5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

[opgelost] MS Office apps crashen na update Mavericks

Sinds mijn update naar 10.9 crashen Word , Excel en Powerpoint (versies 14.3.8) direct als ik ‘rechtsklik’. Zowel met ctrl-klik, als met twee-vingers-klik. Andere programma’s (teksteditor, notities, Pages, Safari etc) crashen niet als ik dit doe, ik krijg dan gewoon het contextueel menu. Iemand enig idee?

Bijdrager
    NeXT

Maak op je Mac eens een test account aan in de systeemvoorkeuren. Daarmee inloggen en kijken of het dan wel lukt. Zo ja, dan moet je op je eigen systeem (dus niet de testgebruiker) even alle MS plist bestanden verwijderen in de map “Preferences” in je eigen Bibliotheekmap.

Inactief
    Anoniem

Dag Sarcas, vreemd, heb ik geen last van draaiend op mavericks en word 14.3.8.

Bijdrager
    cmug

Lees deze Link eens, daar staat mogelijk de oplossing (geef s.v.p. door als het voor jou ook geldt)
    PS bij mij werkt het gewoon als van ouds

Bijdrager
    Sarcas

Bij een testaccount deed office het wel. De oplossing van de link van cmug werkte niet (was ook een ander probleem). Omdat de crash optrad bij een rechter-klik ben ik m’n contextueel-menu items gaan nalopen. Bij het verwijderen van FritzCMPlugin.plugin werkt alles weer. Gecheckt en gedubbelcheckt. Na wat gegoogle blijkt dat ik niet de enige ben die tot deze oplossing is gekomen. Alles werkt dus weer na verwijderen van deze plugin!

Dank voor het meedenken!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.