11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Statics

MS Office access hulp gevraagd

Ik heb een simpele database in Access gemaakt. Een database waar definities en een beschrijving daaronder kunnen worden ingevuld. Nu heb ik 2 vraagjes hierover.

Vraag 1: Ik wil het formaat van het formulier veranderen. Het is nu net zo groot als een liggend A4tje. Ik wil dit kleiner hebben. Hoe doe ik dit?

Vraag 2: Hoe kan ik, eventueel via windows (ik weet niet of het via macosx kan), de database die ik heb gemaakt als stand alone versie draaien? Dus zo snel ik de database open dat je alleen de database krijgt, zonder alle taakbalken, etc. eromheen?

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    Chester2

Ik raad je aan op een Office forum deze vraag te stellen.
    Access maakt geen deel uit van Office for Mac en daarom lijkt een Mac forum me niet de juiste plaats.
    Succes.

PS Voor zover mij bekend is er geen programma onder OS X dat Access files opent, dus ja, je hebt Windows nodig

Bijdrager
    11642

Ik denk idd niet dat je hier veel hulp gaat krijgen. Ik heb volgende maand een herexamen voor acces en ik snap er “de ballen” van. Met de simpele reden dat ik het programma niet heb;)
    I’m a mac ya kneu

Bijdrager
    Art-art

Ik werk al jaren met Access op een XP-tje van de baas.
    Helaas heb ik nog geen lekkere os x variant gevonden. Ik krijg idd het gevoel dat die er niet is. Als je het probleem in Access for Windows hebt (wat ik dus aanneem), stuur me dan als het mogelijk is een PM met het bestand. Dan wil ik er best even naar kijken.

Bijdrager
    bekhof

Kan Filemaker tegenwoordig niet gewoon Access bestanden openen? Gewoon bestand slepen op Filemaker icon en de boel converteert volgens mij automatisch. Of heb ik nu iets verkeerd begrepen?

Als vervanger is Filemaker overigens een stuk beter als Acces (vind ik persoonlijk); veel gemakkelijker, toch dezelfde (zo niet betere) capaciteiten. Plus… FM docs kun je rechtstreeks doorsluizen naar web applicatie… ben je mooi van het gezeur af!

Bijdrager
    Art-art
    ”bekhof”

Kan Filemaker tegenwoordig niet gewoon Access bestanden openen?

Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben… Ik heb FM altijd meer als een lijstjesprogramma gezien i.p.v. een echt database en query programma.
    Wie heeft er ervaring met deze combi?

Bijdrager
    Sanjeev

Op me werk gebruiken we FM als kassa systeem.
    Nieuwe klanten aanmaken, klanten opzoeken, nieuwe records maken voor factuur, offerte, e.d.

Alleen duurt het soms lang met laden, maar we hebben dan ook meerdere vestigingen waar de hele tijd mee gecommuniceerd moet worden.

Bijdrager
    Yaris
    ”Chester2″

Ik raad je aan op een Office forum deze vraag te stellen.

Zoals Office Forum. Dé plaats voor al je Office vragen.

Bijdrager
    Sjurkie
    ”Statics”

Vraag 1: Ik wil het formaat van het formulier veranderen. Het is nu net zo groot als een liggend A4tje. Ik wil dit kleiner hebben. Hoe doe ik dit?

Open het formulier, klik rechts op de vensterbalk (of hoe heet dat blauwe ding :P), kies ‘form design’ en sleep het formulier naar de gewenste grootte. Klik vervolgens rechts op een leeg gedeelte (dus buiten het formulier), kies properties kies tabblad ‘format’ en stel ‘auto resize’ in op ‘no’.

In de NL-access even de nederlandse termen bedenken;)

Vraag 2: Hoe kan ik, eventueel via windows (ik weet niet of het via macosx kan), de database die ik heb gemaakt als stand alone versie draaien? Dus zo snel ik de database open dat je alleen de database krijgt, zonder alle taakbalken, etc. eromheen?

Kies ‘tools’, daarna ‘startup’ en selecteer alles dat je wel en niet wilt.

Bijdrager
    Chester2
    ”Art-art”
    ”bekhof”

Kan Filemaker tegenwoordig niet gewoon Access bestanden openen?

Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben… Ik heb FM altijd meer als een lijstjesprogramma gezien i.p.v. een echt database en query programma.
    Wie heeft er ervaring met deze combi?

‘last time I looked’ (Filemaker Pro 9) kon FM geen Access bestanden openen.
    Zou nieuw kunnen zijn in versie 10…. ?

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Ik heb geen ervaring met de combi maar maak al een aantal jaren access databases.
    Heb een keer met Filemaker een agenda gemaakt voor op het werk maar vond het destijds (2 versies terug) erg beperkt tov Access waar ik bijna alles in VBcode kan definieren.
    Misschien dat ik binnenkort toch maar weer eens ga kijken hoe de huidige versie van Filemaker nu werkt..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.