8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hatser

MS Office 2019 taalinstellingen

Vanmorgen stond mijn office (alle office apps, versie 16.43) opeens op Noors. De rest van mijn Mac gebruikt gewoon de ingestelde taal (Nederlands). Ik kan office wel met de uitzonderingen in taal en regio op b.v. Engels krijgen. Maar ik wil het in het Nederlands. Ik heb nu ontdekt dat als ik de apps op Noors zet dat ze dan op Nederlands gaan. Maar net niet helemaal. Zo blijven er menudelen in Onenote in het Noors en kan ik geen Nederlandse functies gebruiken in Excel (dat moet weer in het Engels).

Heeft iemand tips om mij office weer gewoon Nederlands te krijgen?

Alvast dank,

Hatser

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door hatser.
    Bijdrager
    tarun

Ik denk dat je hier moet zijn:

Systeemvoorkeuren (van je Mac) > Taal en regio > tab apps. (Dat is bij mij leeg.)

Bijdrager
    hatser

Tarun, dank voor je reactie. helaas is dat het niet.

Die was ook leeg bij mij en de systeeminstelling onder algemeen is Nederlands. Om nu toch iets te redden heb ik de MS office apps onder Systeemvoorkeuren (van je Mac) > Taal en regio > tab apps op Noors gezet. Daarmee zijn ze grotendeels Nederlands geworden (allemaal heel vreemd). Grotendeels, dus niet helemaal. Ben nu een aan het gebruiken en zie b.v. dat de tekstjes in de opmerkingen in een Word doc Noors zijn (dus niet de door mij of andere gemaakte opmerkingen maar de verwijzingen naar wanneer een opmerking is aangemaakt. Ik zie nu veel “i gar”. Dat betekent gisteren.).

De positieve kant is dat ik waarschijnlijk zo over een half jaar Noors kan lezen;)

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door hatser.
    Bijdrager
    Matador

Ik ga er vanuit dat je Office ¬†‘overnight’ is bijgewerkt naar¬†versie 16.43?

Bijdrager
    ZCase

Ik vermoed dat je met versie 16.43 bent aangemeld als ‘Insider Fast’. Daar zegt Microsoft het volgende over:

‘Geschikt voor insiders die het niet erg vinden om met enig risico gebruik te maken van niet-ondersteunde builds’

De actuele versie is volgens mij 16.42. Mocht het hier inderdaad aan liggen, dan kun je denk ik afwachten tot Microsoft het corrigeert.

Bijdrager
    hatser

Klopt, had ik ooit aangezet om toegang te krijgen tot een feature. Nooit meer uitgezet. Eigen schuld. Heb ondertussen bij MS gemeld en die kennen het probleem. Even wachten dus…..

Dank voor het meedenken.

Bas

Bijdrager
    hatser

MS heeft een update uitgebracht en het probleem is opgelost. gelijk maar de fast insider uitgezet. Dank voor de hulp.

Bijdrager
    Brombeer
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.