14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

MS Office 2016 Mac hier kopen betrouwbaar?

Ik wil MS Office 2016 Mac aanschaffen en kom op mijn zoektocht aanbiedingen tegen van € 69.  Bijvoorbeeld deze site

MS Office 2016 voor Mac – Thuisgebruik en zelfstandigen

Is zoiets betrouwbaar want bij MS is het veel duurder ?

Marcel

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    Hansi2124

Kan je gewoon doen. Mijn vriendin heeft hetzelfde gedaan. Niet bij deze toko, maar wel ergens anders voor dezelfde prijs.

Bijdrager
    Marcel

Oke dan ga ik daar maar eens naar kijken, bedankt voor de info

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Vaak zijn het MSDN licenties.

Volgens mij is het zo dat je volgens EU wetgeving die gewoon mag verkopen, hoewel het van Microsoft officieel niet mag. Veel risico zit er niet aan, zodra Office 2016 is geïnstalleerd en geactiveerd blijft deze geactiveerd, zelfs als Microsoft (eventueel) de MSDN licentie ongeldig verklaart.

Bijdrager
    ernestvdh

of bij licentie2go, gaat ook goed

Bijdrager
    monty python

Toch opletten, want ik vermoed dat je bij deze aankoop dan nooit geen updates krijgt. En als doorgedreven excel user moet ik toch zeggen dat deze versie voorlopig heel onstabiel en onbetrouwbaar is, slechter dan ooit eerlijk gezegd. Gewoon gebruik zal wel geen probleem geven.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nou ja, slechter dan Office for Mac 2011 kan eigenlijk niet 😬

Volgens mij kan je gewoon updaten, alleen niet volgens het Office 365 model. Bij O365 krijg je een soort van persoonlijke versie van Software Assurance, waardoor je dus continu de nieuwste versie krijgt zolang je betaalt. Dus als Office for Mac 2019 uitkomt mag je met O365 gelijk upgraden; met deze licentie voor Office for Mac 2016 koop je echt alleen de toegang tot 2016 en zul je opnieuw moeten betalen.

Bijdrager
    monty python

Dus updates tot de Office 2019 uitkomt ? OK, dat zou al wat meer aanvaardbaar zijn.

Office 2011 vond ik wel degelijk beter, hoe vreemd ook. De VBA editor was simpelweg verdwenen tot voor kort in de 2016 versie, qua databehandeling een enorme achteruitgang, en (nog altijd) enorm instabiel, veel erger dan de 2011. Nooit zoveel crashes gehad als met deze versie, haperingen bij ingaves, lijnen die verspringen bij ingaves, bevriezen van het bestand, vastlopen bij printen, enz … Gebruik het intensief en ik heb dit toch meerdere keren per week voor. Onaanvaardbaar voor die prijs en die ouderdom van het product (> 20 jaar).

Bijdrager
    Brombeer

De vraag is òf je wel wilt upgraden. Nieuwer is lang niet altijd beter.

En de echte problemen van MS-Word zijn bij mijn weten nog steeds niet verholpen. MS kan wat dat betreft leren van Toyota, dat wel de naam Corolla handhaafde maar er qua bouw totaal andere auto’s onder verkocht. Zou MS bij Word ook eens kunnen proberen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Tja, de Windowsversie doet het prima maar de Mac versies zijn altijd al ondermaats geweest. Office 2008 was volgens mij nog wel een hoogtepunt qua snelheid en betrouwbaarheid, maar zat ook vol met bloat.

In versie 2016 hebben ze (eindelijk) het oude Carbon API vervangen met het Cocoa API. Dat is met zo’n complex product natuurlijk niet in 1 keer goed. Toch ervaar ik niet zo veel problemen als onder versie 2011. Excel wil soms haperen, maar dat doet de Windowsversie ook wel eens. Echte vastlopers of crashes heb ik eigenlijk geen last van.

@monty python

Je krijgt bij Office for Mac 5 jaar mainstream support. Dat wil zeggen, je krijgt 5 jaar langs updates, maar geen upgrades. Die upgrades krijg je wel met Office 365. De Windowsversie krijgt ook nog eens 5 jaar extra “extended” support, maar schijnbaar is dat niet van toepassing op de Macversie.

Bijdrager
    Gadget

Het enige “nadeel” is dat de licentie niet over te zetten is.

Eenmaal geïnstalleerd en geactiveerd kan deze niet meer opnieuw geïnstalleerd worden op een andere machine, ook niet als de oude defect gaat.

Bijdrager
    Ziemerink

Waarom gebruik je geen open office? http://www.openoffice.org/nl/

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Ziemerink.

Bijdrager
    Marcel

Ik maak Powerpoint presentaties en die moeten competable zijn met Windows gebruikers. Vandaar deze keus

Bijdrager
    Leonard1948

Marcel,

Ik maak mijn powerpoints gewoon in Keynote en exporteer ze dan naar pptx en zet ze op een stickje, zodat je ze op een Windows laptop kunt draaien.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.