8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

[Opgelost] MS Excel: probleem met systeemfonts

M’n Mac is vastgelopen, en nu heb ik een probleem binnen Excel. De fonts die de app gebruikt zijn niet meer te vinden. Dus ik bedoel niet de fonts die gebruikt worden in de cellen, maar in de app zelf, zoals in de onderstaande voorbeelden te zien is.

Is er iemand die weet welke font(s) hier gemist worden, zodat ik dit probleem kan oplossen zonder dat ik de hele MS suite opnieuw hoef te installeren? Ik heb al een uur op Google lopen te zoeken, maar kom er niet achter…

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dat komt ook bij andere apps wel eens voor (font cache corrupt), dit terminal commando zou het kunnen verhelpen:

sudo atsutil databases -remove

Sluit eerst alle apps af voordat je het commando uitvoert en herstart de Mac meteen daarna. (bron en nog een, onder andere)

Sleutelbeheerder
    Night

Gedaan, herstart en het probleem blijft onveranderd.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Damn.. Heb je in Font Book naar ‘Duplicate Fonts’ gekeken? Dat hielp hier.

Bijdrager
    Groentenboer
    Sleutelbeheerder
    Night

Geweldige tip. “That did the trick” 🙂

Bijdrager
    Nikkeef

De tip van Antwoordapparaat of van Groentenboer?

Sleutelbeheerder
    Night

De tip van @Groentenboer. Soms staar je je zó blind op een probleem en de – in jouw ogen – mogelijke oplossing, dat je de veel simpelere weg die Groentenboer aangaf gewoonweg over het hoofd ziet 🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.