6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac-i

MS AutoRoute op Mac draaien

Beste forummers,

In de afgelopen twee weken, heb ik ergens gelezen (in een blad, of internet, ik weet ’t niet meer), dat er nieuwe software, of een nieuwe versie er van is uitgebracht, waarmee je willekeurig welk Microsoft/Windows programma via emulatie kon installeren. Ik bedacht toen, dat ik dan via die weg, mijn MS AutoRoute weer zou kunnen gaan gebruiken. Dat leek me wel handig. Voor zover ik begreep, had je Windows niet eens nodig. Wellicht dat ik dat laatste verkeerd heb begrepen, maar goed.

Heeft iemand enig idee, welk programma dit zou kunnen zijn? Ik heb zelf al gezocht op internet en Parallels, Virtual PC, Guest PC, Q, BootCamp of iets dergelijks is het niet.

Ik snap dat het een beetje een vaag verhaal is, maar alle “hulp” is welkom.

Alvast bedankt!

Groet

Bijdrager
    Barabas2005

Waarschijnlijk bedoel je Darwine. Ik denk echter niet dat Autoroute daarin werkt. Je kunt het altijd proberen;) .

Bijdrager
    Nikita

D’r zijn geruchten dat in OSX 10.5 zoiets zou zitten van virtualisatie ala Rosetta voor PPC apps. Maar het zijn geruchten.
    Andere mogelijkheden dat het zeker werkt is via Parallels.

Bijdrager
    Mac-i
    ”Barabas2005″

Waarschijnlijk bedoel je Darwine. Ik denk echter niet dat Autoroute daarin werkt. Je kunt het altijd proberen;) .

Was ik al tegengekomen, maar ik ga ‘m toch maar eens proberen. Je weet ’t niet….

”Nikita”

D’r zijn geruchten dat in OSX 10.5 zoiets zou zitten van virtualisatie ala Rosetta voor PPC apps. Maar het zijn geruchten.
    Andere mogelijkheden dat het zeker werkt is via Parallels.

Maar via Parallels heb je een Windows installatie cd nodig, toch? Het voordeel van datgene dat ik gelezen heb, was dat je dat juist niet nodig had. Mijn probleem is namelijk, dat de Windows cd die ik bij mijn VAIO kreeg, alleen op die laptop werkt, dus ik heb geen Windows cd die ik kan gebruiken.

Voor de goede orde, ik zoek hierbij dus geen illegale Windows spullen. Ik wilde het juist zonder Windows installatie doen. Nu ik overgestapt ben op Mac, ga ik natuurlijk geen +/ €280,= voor een Windhoos cdtje uitgeven :D

Toch dank voor jullie antwoorden!

Bijdrager
    Nikita

Uhm… Alleen voor BootCamp heb je een XP SP2 cd nodig… Voor Parallels niet in principe. Daar zou je ook DOS in moeten kunnen draaien. En aangezien Autoroute het ook doet met Win95… 8)
    Nou weet ik niet wat voor beveiliging er zit op de VAIO cd, maar de Dell cd van m’n pa deed het ook prima op een niet-Dell.

Bijdrager
    RuudBerg

Jep, zou moeten kunnen met VMWare of parallels i.s.m. intelmac.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.