7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Whintants

MPlayer X in het Chinees OPGELOST

Om een of andere reden staat mijn MPlayer X in het Chinees. Nu kan ik wel een beetje Chinees lezen maar ik kan nergens in de instellingen zien hoe ik het programma weer op Engels of Nederlands kan zetten.

Ik heb ook geen idee waarom het überhaupt in het Chinees verschijnt. Het enige Chinees wat ik heb ingesteld is een Pinyin toetsenbord naast mijn gewone Nederlandse toetsenbord.

Iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Whintants.

Bijdrager
    Whintants

Ok, ik heb zelf de oplossing al gevonden: https://support.apple.com/kb/PH10686?locale=nl_NL

Bleek dat in de systeemvoorkeuren in de Taal en Regio ook nog een Chinese voorkeurstaal stond ingesteld naast mijn standaard Nederlandse. Die pakte hij dus omdat MPlayer X geen Nederlandse taal ondersteuning heeft.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dit heeft niet helemaal betrekking op jouw probleem, maar wat je het beste kunt doen, is onderaan dat lijstje de taal zetten waarop je het liefst terug wilt vallen als al je andere keuzes niet beschikbaar zijn. Programma’s vallen namelijk terug op de taal waarin ze gemaakt zijn als geen enkele van je voorkeurstalen beschikbaar is, en als dat bijvoorbeeld Chinees is, dan krijg je het programma dus in die taal (dit is natuurlijk niet wat er bij jou aan de hand was, maar in veel andere zulke gevallen nu net wel). De oplossing is om een taal die je wel spreekt, en waarvan je kunt verwachten dat programma’s hem wel zullen hebben, onderaan te zetten — voor de meeste mensen hier zal dat denk ik Engels zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

Onderaan? Je bedoelt bovenaan, in volgorde van voorkeur.
    Dus bv (wat voor veel mensen zal gelden):
    Nederlands
    Engels
    Duits
    etc

En dat was dus juist wel TS’s probleem. Chinees stond bij hem/haar klaarblijkelijk op 2. Overigens: zoiets gebeurt niet vanzelf, en is door iemand zo ingesteld.

Maar misschien begrijp ik je helemaal verkeerd, Jakko. Want het is idd een goede tip.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Koning Frank

Ik zou als ik jou was MplayerX sowieso deïnstalleren. Sinds enkele updates geleden komt het programma met gratis malware

PSA – Do NOT install mplayerx. The ‘official’ site installer contains malware/adware. from apple

edit: Wauw OMT. Misschien eerst je eigen forumsoftware fixen voordat je allemaal fancy plugins gaat installeren.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Koning Frank.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    GoeieDag op 25 september 2016

Onderaan? Je bedoelt bovenaan, in volgorde van voorkeur.

Nee, ik bedoel onderaan. Stel dat je van huis uit Nederlands spreekt, goed Duits kunt, een beetje Engels, en verder niks. Dan kun je het beste je taalvoorkeuren zetten op:

• Nederlands
    • Duits
    • Engels

in die volgorde.

De reden voor m’n tip is dat veel mensen geneigd zijn Engels weg te laten uit het lijstje omdat de meeste programma’s origineel in het Engels geschreven zijn en daar dus automatisch op terug zullen vallen als geen van de voorkeurstalen beschikbaar is. Maar je zult maar net een programma hebben dat in het Russisch geschreven is en daarna pas van een Engelse vertaling voorzien is, maar geen Nederlandse of Duitse: als je dan geen Engels in je taalvoorkeuren hebt staan, zal het programma in het Russisch weergegeven worden.

Met andere woorden: zet liefst altijd alle talen die je redelijk kunt begrijpen in het lijstje, en niet alleen Nederlands.

Bijdrager
    Whintants

@no_name

Klopt, toen ik de eerst keer MPlayer X installeerde had ik MacKeeper erbij zitten. Ik heb daarna nog een clean install gedaan en alleen nog MPlayer X meegenomen. Wellicht dat ik hem alsnog verwijder want VLC kan eigenlijk alles. In het verleden heb ik wel een filmpjes gehad waar VLC moeite mee had, vandaar dat ik nog een andere player had om ze af te spelen. Wat is dan nog een goed alternatief voor VLC? Ik heb in het verleden ook nog Movist gehad. Het gaat vooral om MKV’s af te spelen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.