6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RJG

MPEG2-PS spelen niet af op een Mac

Wie kan me helpen? Ik heb sinds kort een Mac en als doorgewinterde PC gebruiker valt dat niet mee. http://forum.macosx.nl/posting.php?mode=newtopic&f=8#
    Ik heb een Cam Recorder Sony DCR-SR72E en deze maakt bestanden MPEG2-PS en deze spelen niet af op een Mac. Ik begrijp zo ongeveer dat ze moeten worden geconverteerd.
    Wie kan me hier mee helpen?

Bijdrager
    RBO62

Hallo RJG,

In eerste instantie welkom op dit interessante forum.
    Zoals je kunt zien ben ik zelf ook een “newbie”, d.w.z. heb mij zelf pas geleden aangemeld.
    Zelf werk in al een aantal jaren met MAC, daarnaast moet ik voor m’n werk ook (helaas) de windows gebruiken.
    Natuurlijk wel leerzaam om met beide OS te werken.

Ok, wat betreft jouw vraag: als je de camera aan de MAC aansluit (dmv firewire) opent deze waarschijnlijk imovie (hier heb je verder niets over vermeldt) , van hieruit kun je de video capturen.
    Maar als het alleen gaat om afspelen / converteren raad ik je het programma ” MPEG Streamslip” aan.
    Deze is gratis en kun je zoeken door in googel even bovengenoemde in te typen.
    Na installatie wijst zich de rest vanzelf.

Veel succes en plezier met je MAC!

Bijdrager
    acb

MPEG streamclip

Bijdrager
    1984

MPEG Streamclip is a converter, an exporter, a player, an editor, a downloader.

It can open many file formats: muxed files MPEG, MPG, VOB, PS, M2P, MOD, VRO, DAT, DCM, VDR, PVR; transport streams TS, M2T, MTS, MMV, REC, VID, AUD, AVR, TP, TP0, TRP; demuxed files M2V, M1V, MPV, AIFF, AIF, M1A, MP2, MPA, AC3; QuickTime-compatible files MOV, DV, AVI, MP4, DIVX, WMV, FLV; pictures TIFF, JPEG.

Bijdrager
    RJG

Sorrie dat ik zo laat reageer maar ik had niet in de gaten dat er was gereageerd.
    Het probleem is gecompliceerder als gedacht. :sealed:
    Sony heeft alleen e.e.a. gemaakt voor de PC.
    Om de bestanden te bekijken kan van VLC for OSX gebruikt maken worden.
    Het wordt vervelender als je de video’s wil bewerken.
    iPhoto en iVideo kan er niet mee omgaan.
    Je kan nog bestanden contverteren met behulp van VLC naar Mpeg4 echter gaat dit ten kosten van de kwaliteit en kost ook nog aardag wat tijd.
    Heb al een paar tips gekregen voor te converteren maar goed, blijft tobben.

Wel bedankt voor de hulp! :D

Bijdrager
    Misja

Heb je dan niet gewoon deze nodig?
    http://www.apple.com/quicktime/mpeg2/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.