13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    hans dorsman

mpeg2 codec

Weet iemand wat de beste mpeg2 encoder is voor de mac?
    Ik gebruik nu mpeg2enc en die is niet slecht, maar als er iets beters en/of snellers is dan is dat natuurlijk welkom.

Hans

Bijdrager
    hans dorsman

Ondertusssen heb ik wat geprobeerd met ffmpeg en de bijbehorende encoder (mpeg2enc) en echt geweldig is het niet.
    Een vriend heeft een stukje film gemaakt met Tmpgenc onder windows en dat is toch aanzienlijk beter.

Er moet toch ook wel iets beters zijn voor Apple?

Hans

Bijdrager
    MacBlade

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wat nu de beste encoder is.
    Ik lees hier nogal eens dat Compressor van Apple niet zo geweldig is.
    Wat dan wel.
    Er bestaat een progje, Bitevice mpeg2 encoder.
    Iemand daar ervaring mee, of een andere suggestie?

Bijdrager
    LEXY

QuickTime Pro?!

Bijdrager
    mereltje

Ik gebruik zelf compressor maar ben er niet altijd even blij mee! Ik zal van het weekend quicktime pro en mpeg2enc eens uitproberen……… ben benieuwd of er veel verschil is maar dat hoeren jullie dan nog…..

Bijdrager
    mereltje

horen bedoel ik haha

Bijdrager
    Rutger1981

Bitvice is wel oke
    Maar duurt best wel lang want hij gaat meerdere keren je hele materiaal na.

Heb het pas één keer gebruikt maar als je de tijd hebt moet je het proberen.

Succes

@Merel:

Als je een leuk tik foutje maakt kan je bij bewerk in je oude post ook dingen weer veranderen zonder een nieuwe post te doen.

Bijdrager
    mereltje

@Merel:

Als je een leuk tik foutje maakt kan je bij bewerk in je oude post ook dingen weer veranderen zonder een nieuwe post te doen.

weer wat geleerd, thanks!

Bijdrager
    MacBlade

Gebruikt Compressor niet dezelfde Mpeg2Encoder als Quicktime?

Bijdrager
    hans dorsman

De zelfde of beter zou je toch verwachten?
    Compressor is onderdeel van een duur pakket, daar zou dan toch een heel goede codec bij moeten zitten?

Hans

Bijdrager
    Ronnie Oktober

compressor is een batchtool voor qtime, dus ja hij gebruikt dezelfde encoder

verder heb je ook nog bitvice mpeg2 encoder, biedt hogere kwallie voornamelijk bij lagere bitrates.

Bijdrager
    ed keijzer

compressor is prima !! het ligt ook een beetje aaan de kwaliteit die je wilt omzetten en de instellingen die je gebruikt binnen compressor. Maar het omzetten naar een mpg2 file met de preset 1 uur video VBR en beste kwaliteit levert een prima resultaat voor je DVD

Bijdrager
    hans dorsman

Mijn uitgangspunt is hi8. dat is niet optimaal, maar het resultaat kan best goed zijn.
    Voorheen maakte ik svcd’s en het is mij toen nooit gelukt de zelfde kwaliteit te halen als onder windows.
    Tegenwoordig heb ik een dvd schrijver, dus dan moet het beter zijn. Ik ga het weer proberen.

Overigens komt Main Concept nu ook met een Mac encoder uit. Onder windows is dit een van de beste.

Hans

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.