8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Djmichel

mpeg streamclip…combinatie apple mpeg2 plugin? Waarom?

Hey iedereen,

Ik heb een vraagje!

Ik gebruik soms ‘mpeg streamclip’ van http://www.squared5.com/ om beelden van een dvd te halen.
    Nu wil ik een dvd die ik ooit heb gebrand weer terug zetten naar quicktime materiaal. Normaal gesproken zou ik hiervoor het boven genoemde programma gebruiken.

Maar na een lange tijd niet gebruikt te hebben kreeg ik de melding dat ik de mpeg 2 stream niet meer kan genruiken en dat ik die bij http://www.apple.com/quicktime/mpeg2 moet downloaden.

Dit tot mijn grote verbazing, ik heb namelijk FCP 5.0.4 geinstalleerd met alle nodige componenten…ookheb ik dvd studio pro 4 op mijn mac staan…alles met mpeg 2 erop en eraan… waarom heb ik dan nog zo’n download van apple nodig??

Alvast bedankt!!!

Gr
    Michel

Moderator
    unSOUND

Die zou je inderdaad niet nodig moeten hebben, die plugin die e bij DVD studio krijgt zou voldoende moeten zijn… wellicht nog een keertje installeren ?

Bijdrager
    Gans

Ben je misschien intussen van Quicktime 6 naar 7 gegaan? Dan moet je volgens mij ook de mpeg2-component opnieuw (kopen en) installeren.

Moderator
    unSOUND

Er zijn 2 versies, voor QT tot en met 6.3, en voor QT vanaf 6.4

Als je van 6.4 naar 7 gaat hoef je niets te doen, als e van 6.3 of lager gaat moet je wellicht de plugin updaten, maar dat kost niets, de download die je koopt bevat beide versies.

Bijdrager
    Djmichel

Ik heb geen updates gedraaid en heb al die tijd quicktime 7 op mijn machine gehad… Bij alle andere programma’s zoals ffmpeg en handbrake kreeg ik dezelfde melding…heel bizar… Ik vond het al vreemd dat je zo’n component moet gaan kopen terwijl ik al alle pro poragramma’s erop heb staan. :( Ik ga quicktime pro overnieuw installeren…

Thnxs voor jullie hulp!!

Gr
    Michel

Moderator
    unSOUND

Je moet die mpeg2 component opnieuw installeren denk ik eerder…

Bijdrager
    JohnTwigt

Zelfde gehad, opnieuw geinstalleerd (mpeg2 component) en probleem was opgelost

Bijdrager
    Djmichel

Het is gelukt! Bedankt voor jullie reacties en tips… Na een nieuwe installatie scheen hij zelf weer de boel op z’n plek te hebben gezet. Niet de handigste oplossing, maar hij werkt wel!

Thnxs!!

Gr
    Michel

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.