7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

Mpeg streamclip converteer map maken

Ik weet niet of dit topic hier thuishoort of bij ‘htet os’ of nog iets anders. Het heeft met video te maken dus zet ik het hier.

Ik heb met een videowedstrijd een jvc videocamera gewonnen (zo eentje met harde schijf). Ik ben deze gisteren gaan ophalen en direct wat mee geprobeert. Als ik deze aansluit op de mac dan zie ik de harde schijf en kan de foto’s bekijken( zijn echt goed voor 2megapixel, maar swat). Als ik naar het film mapje navigeer dan zie ik de film bestanden staan waaronder de .mod bestanden. Hiervan heb ik begrepen dat dit de videobestanden zijn die je nodig hebt. Deze zijn niet te openen in quicktime of final cut pro. Nu zou ik deze graag monteren in final cut pro, dus ging op zoek op internet en op dit forum. Ik vond dat iemand Mpeg Streamclip als oplossing gaf en heb het gedownload, werkt geweldig.

Nu is mijn vraag of ik een map kan maken in de finder waarin als ik daa een .mod bestandje naartoe sleep, die automatisch een .mov bestandje aanmaakt in die map. (met behulp van die Mpeg Streamclip).
    Ik heb gekeken naar configureer mapactie en naar automator maar vond niets dat me kon helpen (denk ik). Weet iemand hoe ik dit doe.

(dit is dan vooral handig omdat je niet telkens de instellingen enzo terug moet veranderen.)

Alvast bedankt!

-Sam Heijens

Bijdrager
    gerror

Je zou ook iets in Automater kunnen maken en deze in je dock zetten.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”gerror”

Je zou ook iets in Automater kunnen maken en deze in je dock zetten.

maar met automator kan ik mpeg streamclip niet bedienen? of wel?

Bijdrager
    gerror

Dat weet ik niet zeker. Kun je geen apps bedienen? Of alleen Apple aps?

Bijdrager
    SeaTrue

hij staat alleszinds niet in het lijstje waarbij je acties kunt uit kiezen

Bijdrager
    gerror

bummer dude

Bijdrager
    SeaTrue
    ”gerror”

bummer dude

niemand anders een oplossing?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.