8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

MPEG-4 AVCHD.264 bestanden

Ik begrijp het niet (meer).
    Ik heb een HD-handycam van Sony (HDR-CX6EK).
    Deze camera neemt op in AVCHD.
    Nu zou je denken dat dit een AVCHD MPEG-4 bestand oplevert.

Volgens de handleiding:

Ik heb alle instellingen (volgens mij) goed aangezet:

Volgens de handleiding:

OPN.INS op de HD-Kwaliteit
    en
    OPNM STAND op HD XP (de hoogste kwaliteit).

Maar als ik nu een scène heb opgenomen en ik hang de camera aan mijn iMac, via USB (zonder dat ik de scène importeer in een prog.), dan krig ik via “appeltje I” het volgende te zien:

Het is dus een MPEG-2 Transport Stream.

Nu is de kwaliteit niet slechter geworden …… denk ik, maar waarom staat er geen MPEG-4????

Moderator
    unSOUND

De naam hangt deels af van het programma wat er aan gekoppeld is, die heeft blijkbaar besloten dat een bestand met de extensie MTS een “MPEG-2 transport Stream” heet. Als je het opent met een programma zoals VLC, MPEGstreamclip of Quicktime, kun je vaak meer details over de codering opvragen, puur naar de extensie kijken is nooit een goed idee.

Bijdrager
    OMT-fan

QT opent het bestand niet, VLC alleen schokkerig en Movist speelt hem wel goed af en geeft bij “Control Panel” deze info:

Ook raar, dat het bestand kleiner wordt (57,1Mb tegen 68,5Mb in het origineel

Moderator
    unSOUND

In de info is dus terug te vinden dat het een MPEG-4 video is. De naam in de Finder is gewoon de naam die Movist aan bestanden met de MTS extensie geeft…

Bijdrager
    OMT-fan

OK, bedankt voor de info, weer wat wijzer…..

Bijdrager
    Beech

VLC speelt bij mij .mts bestanden niet schokkerig af op mijn iMac van 2010. Wel op mijn Windows XP pc van 2004. Welke iMac heb je ?

Bijdrager
    OMT-fan

IMac I7 met 12Gb intern

Bijdrager
    Beech

Daar kan het dus niet aan liggen:confused:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.