5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rony_45

Mpeg 2 wordt niet ondersteund door Quicktime Pro 7.0.4.

Vraagje!

Ik heb onlangs een licentie voor QuickTime Pro 7.0.4. gekocht. Nu heb ik een Videoclip van Vanessa Carlton gedownload, maar die kan ik niet afspelen. Het formaat wordt niet ondersteund door QuickTime Pro. Alle mimeinstellingen zijn in de voorkeuren aangeklikt. Is er een mogelijkheid om een videocodec te downloaden en te installeren zodat ik Mpeg 2 files kan afspelen?

Met vriendelijke groet,

Mac devote and Mac diehard

/Users/Ron/Desktop/Waarschuwing.tiff

RonY

Bijdrager
    Rony_45

Toevoeging aan het geplaatste bericht:

Dit is de foutmelding die ik kreeg toen ik het bestand wilde afspelen:
    QuickTime kan dit bestand niet openen: “Vanessa Carlton – A Thousand Miles [Nuati].m2v”
    Het is geen bestand dat door QuickTime kan worden verwerkt (-2048)

Bijdrager
    wjgmspeedy

De mpeg2.component moet je apart kopen bij Apple. Je kunt ook VLC gebruiken.

Bijdrager
    Bas_G5

Je hebt het MPEG2 afspeel component nodig, kan je voor 19,- euro kopen bij de Apple Store.

linkje

Bijdrager
    Rony_45

Bas_G5 en Wjgmspeedy thanks voor de tip. Ik heb het Mpeg2 bestand gecodeerd met FfmpegX naar Mpeg4! Nu kan ik hem alsnog afspelen met QuickTime Pro 7.0.4. scheelt me toch €19! FfmpegX is shareware (?). Dan doneer ik het liever aan Mac enthousiastelingen die enorm veel tijd en energie investeringen voor hobbyisten zoals jij en ik dan een moloch als Apple die overal geld voor vragen!

Groetjes,

En bedankt voor jullie respons! 8)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.