5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    kouros

MPEG-2 op Quick time pro

ik heb quicktime pro en wil MOD bestanden importeren in Imovie. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik nodig heb en hoe ik dit aan moet pakken. Help! Ik heb via de applestore mpeg-2 aangeschaft, maar krijg geen registratiecode/weet niet hoe ik dit moet dowloaden, kom elke keer weer via de link die ik gekregen heb van de store op de quicktime-pagina bij veelgestelde vragen. Is er iemand die weet hoe ik dit moet aanpakken?
    groeten en alvast bedankt, kouros

Bijdrager
    Welles

Om antwoord te geven op het 2e deel van je vraag (de eerste vraag begrijp ik niet helemaal):

Ik heb hier laatst ook erg lang naar gezocht nadat ik de MPEG2-plugin had gekocht. De link in het mailtje van Apple is inderdaad waardeloos.
    Je moet inloggen in de Store en dan naar iets als “eerder aangekochte producten” gaan ofzo. Kan het nu even niet precies zeggen, omdat de NLStore net dicht is… :roll:
    Geen paniek dus, er is ergens een downloadlink in het inlog-gedeelte van de Store… Een registratiecode krijg je niet, die heb je niet nodig.

Bijdrager
    Welles

Ok, de NLStore is weer bereikbaar:

Inloggen -> Bekijk Uw Account -> Aankopen downloadbare software. Daar vind je de downloadlink.

Bijdrager
    boekeloo

Zelfs in 2007 werkt die link van apple nog niet. Maar dankzij deze topic is het me prima gelukt!!

Dank

Bijdrager
    hobbes2210

Kouros,

Je hebt geen Quicktime MPEG-2 nodig.
    Het kan ook zonder.

Ik gebruik MPEG Streamclip (http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/940549/MPEG_Streamclip_1.8.dmg)

MPEG streamclip kan de MOD files converteren naar vele mogelijke formaten, waaronder DV
    En deze files gebruik je in iMovie.
    Wel een tijdrovende actie, maar werkt wel.

Zelf demux ik naar m2v en AAC files en deze gebruik ik in FCP en DVD studio pro.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.