9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

MPC en AIF troubles

Hallo,

Ik heb via torrent een paar files gedownload. Nu zijn dit MPC files. Snap ik inmiddels via google; Geconverteerd naar aif.
    Maar nu wil ik de aifjes naar iTunes zetten (dus naar MP3 omzetten) en dat gaat niet. Ik kan ze alleen copieeren maar dan blijven het onmogelijk grote files:-(

Ofwel: Hoe moet ik nu te werk gaan?

Dank aan allen

Bijdrager
    rburgt

Je zou het via audacity kunnen doen. Maar ik weet zeker dat het handigger kan, het lijkt me nogal omslachtig om dit voor elk nummer te moeten doen…

Bijdrager
    Grisolda

bij de voorkeuren van iTunes kan je instellen dat middels “import” het mp3 protocol gebruikt moet worden.

Bijdrager
    Geitekaas
    ”Grisolda”

bij de voorkeuren van iTunes kan je instellen dat middels “import” het mp3 protocol gebruikt moet worden.

Het maakt me niet uit dat het mp3 of 4 is. het gaat erom dat als ik de AIFjes naar iTunes sleep, ze alleen gekopieerd worden en niet geconverteerd. Dat doet hij wel als ik een CDtje er naar toe sleep.

Daar gaat het dus om:-)

Bijdrager
    Grisolda

ik snap wat je bedoeld…ik heb hetzelfde aan het handje gehad… mijn vorige post blijft van kracht, probeer het maar es…als mp3 staat aangegeven als import(output)formaat en je gaat vervolgens via “import” (jaja) naar de betreffende bestanden zallie ze braaf omzetten. …volgens mij werkt gewoon slepen ook wel

Bijdrager
    Geitekaas
    ”Grisolda”

ik snap wat je bedoeld…ik heb hetzelfde aan het handje gehad… mijn vorige post blijft van kracht, probeer het maar es…als mp3 staat aangegeven als import(output)formaat en je gaat vervolgens via “import” (jaja) naar de betreffende bestanden zallie ze braaf omzetten. …volgens mij werkt gewoon slepen ook wel

geprobeerd. Probleem blijft. Het file wordt alleen gekopieerd. Er wordt geen MP3 van gemaakt.
    Misschien moet ik maar gaan googelen naar een prog dat aif naar MP3 omzet.. wel raar..

Grts

Moderator
    unSOUND

Naar je library slepen is ook geen importeren, maar “toevoegen aan bibliotheek”. Met deze optie worden ze aan iTunes toegevoegd in de codering zoals ze zijn opgeslagen. Importeren kan alleen vanaf een CD.

Je moet de AIF’s dus eerst slepen naar je library, dan worden ze inderdaad als AIF bestanden in de library geplaatst. Daarna selecteer je ze in je library, en kies je in het menu voor geavanceerd > converteer selectie.

Als dat eenmaal klaar is kun je de AIF’s weer uit je library gooien.

Bijdrager
    Geitekaas
    ”unSOUND”

Naar je library slepen is ook geen importeren, maar “toevoegen aan bibliotheek”. Met deze optie worden ze aan iTunes toegevoegd in de codering zoals ze zijn opgeslagen. Importeren kan alleen vanaf een CD.

Je moet de AIF’s dus eerst slepen naar je library, dan worden ze inderdaad als AIF bestanden in de library geplaatst. Daarna selecteer je ze in je library, en kies je in het menu voor geavanceerd > converteer selectie.

Als dat eenmaal klaar is kun je de AIF’s weer uit je library gooien.

Potverdrie! Dat werkt indeed.

Dank je wel.

Bijdrager
    Grisolda

snatverr inderdaad je hebt gelijk…. het stond me ff verkeerd bij…. pardoni mio…. anyways, problem solved

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.