5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    voorburg

MP4Tools

Heeft er iemand ervaring opgedaan met deze opvolger van MKVtools?
    Ik wil een .mkv hiermee omzetten naar .m4v voor een eerste generatie Apple TV.
    Het lukt mij echter niet om het geluid sync te krijgen.
    Wie is het wel gelukt?
    Groet

Bijdrager
    Qmagic

Heb je hetzelfde probleem ook met de (oude) mkvtools? Een mail sturen naar de maker met deze bug helpt ook vaak.
    Ik vind dit programma (mkvtools) niet het meest ideale programma om van mkv naar appletv om te zetten, het blijft buggie, om een mkv naar avi (xvid) om te zetten het een ideaal (en snel) programma.

Anders moet je het programma Handbrake eens proberen. Hanbrake geeft een goed resultaat en geen audiosync problemen (tenzij het origineel natuurlijk out of sync is).

Bijdrager
    JohnnyB

Ik vind ook MKVTools niet bepaald ideaal. Handbrake werkt prima hiervoor, maar als je hardcoded ondertitels wilt hebben dan werkt dat alleen als er Vobsub ondertitels bij zitten, anders is het alleen pass-through.

Bijdrager
    voorburg

Inmiddels goed resultaat geboekt met de nieuwste versie: 3.0.3
    Voordeel ten opzicht van handbrake is dat de omzetting naar M4V en het inbakken van subtitles in 1x verloopt.
    Nu dus wel lipsynchroon.

Moderator
    unSOUND

Heb er even mee gespeeld, maar als ik een MKV met video passthrough optie naar MP4 omzet begint elke film nu met 1 groen beeldje… Wat ik niet heb als ik het met QuickTime doe. Helaas is dus voor mij ook MKVtools afgevallen, dan maar film voor film met QuickTime.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.